Bu çalışmanın temel
amacı, okullarda denetimin öğretim
sürecine katkı sağlayıp sağlamadığını tespit etmektir. Denetim sürecinin,
eğitim sisteminin amaç ve politikalarının doğru şekillenmesine yardımcı olup
olmadığı, plan ve programların amaca uygun yürütülmesine katkıda bulunup
bulunmadığı, okulun toplumun beklentilerini karşılayacak şekilde faaliyetler
geliştirmesinde rehber olup olmadığına ilişkin öğretmenlerin görüşlerine yer verilmiştir.
Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) çalışmasıdır.
Bu araştırmada görüşme tekniği kullanılarak, yarı-yapılandırılmış sorular
aracılığıyla okul yöneticilerinin, denetim uygulamalarına ilişkin görüşleri
değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin görüşleri genellikle denetimlerin bir katkı
sağlamadığı ve belge kontrolünden ileri gidemediği noktasında olmuştur. Ülkemizdeki eğitim sisteminin amaç ve
politikalarının uzun süreli olmadığını, değişen politikalar arasında bir
tutarlılık bulunmadığını, eğitim öğretim etkinliklerinin planlanması ve
yürütülmesi konusunda denetçilerden gerekli yardımı göremediklerini
düşünmektedirler. Öğretmenler okullarda yapılan denetimin zaman alan ve maddi
kaynak kaybına neden olan bir süreç olduğunu düşünmekle beraber, mutlaka
yapılması gereken bir çalışma olduğunu belirtiyorlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 40 Issue: 1 |