Bu çalışmanın temel
amacı, okullarda denetimin öğretim
sürecine katkı sağlayıp sağlamadığını tespit etmektir. Denetim sürecinin,
eğitim sisteminin amaç ve politikalarının doğru şekillenmesine yardımcı olup
olmadığı, plan ve programların amaca uygun yürütülmesine katkıda bulunup
bulunmadığı, okulun toplumun beklentilerini karşılayacak şekilde faaliyetler
geliştirmesinde rehber olup olmadığına ilişkin öğretmenlerin görüşlerine yer verilmiştir.
Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) çalışmasıdır.
Bu araştırmada görüşme tekniği kullanılarak, yarı-yapılandırılmış sorular
aracılığıyla okul yöneticilerinin, denetim uygulamalarına ilişkin görüşleri
değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin görüşleri genellikle denetimlerin bir katkı
sağlamadığı ve belge kontrolünden ileri gidemediği noktasında olmuştur. Ülkemizdeki eğitim sisteminin amaç ve
politikalarının uzun süreli olmadığını, değişen politikalar arasında bir
tutarlılık bulunmadığını, eğitim öğretim etkinliklerinin planlanması ve
yürütülmesi konusunda denetçilerden gerekli yardımı göremediklerini
düşünmektedirler. Öğretmenler okullarda yapılan denetimin zaman alan ve maddi
kaynak kaybına neden olan bir süreç olduğunu düşünmekle beraber, mutlaka
yapılması gereken bir çalışma olduğunu belirtiyorlar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 40 Sayı: 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gefad649743, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi Üniversitesi}, year = {2020}, volume = {40}, number = {1}, pages = {225 - 253}, doi = {10.17152/gefad.649743}, title = {Okullarda Denetimin Gerekliliği Üzerine Öğretmen Görüşleri}, key = {cite}, author = {Altınok, Vicdan and Tezel, Mine and S.güngör, Serpil} } |
APA | Altınok, V. , Tezel, M. & S.güngör, S. (2020). Okullarda Denetimin Gerekliliği Üzerine Öğretmen Görüşleri . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 40 (1) , 225-253 . DOI: 10.17152/gefad.649743 |
MLA | Altınok, V. , Tezel, M. , S.güngör, S. "Okullarda Denetimin Gerekliliği Üzerine Öğretmen Görüşleri" . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 (2020 ): 225-253 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/54155/649743> |
Chicago | Altınok, V. , Tezel, M. , S.güngör, S. "Okullarda Denetimin Gerekliliği Üzerine Öğretmen Görüşleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 (2020 ): 225-253 |
RIS | TY - JOUR T1 - Okullarda Denetimin Gerekliliği Üzerine Öğretmen Görüşleri AU - VicdanAltınok, MineTezel, SerpilS.güngör Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.17152/gefad.649743 DO - 10.17152/gefad.649743 T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 225 EP - 253 VL - 40 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - doi: 10.17152/gefad.649743 UR - https://doi.org/10.17152/gefad.649743 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Okullarda Denetimin Gerekliliği Üzerine Öğretmen Görüşleri %A Vicdan Altınok , Mine Tezel , Serpil S.güngör %T Okullarda Denetimin Gerekliliği Üzerine Öğretmen Görüşleri %D 2020 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 40 %N 1 %R doi: 10.17152/gefad.649743 %U 10.17152/gefad.649743 |
ISNAD | Altınok, Vicdan , Tezel, Mine , S.güngör, Serpil . "Okullarda Denetimin Gerekliliği Üzerine Öğretmen Görüşleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 / 1 (Nisan 2020): 225-253 . https://doi.org/10.17152/gefad.649743 |
AMA | Altınok V. , Tezel M. , S.güngör S. Okullarda Denetimin Gerekliliği Üzerine Öğretmen Görüşleri. GEFAD. 2020; 40(1): 225-253. |
Vancouver | Altınok V. , Tezel M. , S.güngör S. Okullarda Denetimin Gerekliliği Üzerine Öğretmen Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 40(1): 225-253. |
IEEE | V. Altınok , M. Tezel ve S. S.güngör , "Okullarda Denetimin Gerekliliği Üzerine Öğretmen Görüşleri", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 40, sayı. 1, ss. 225-253, Nis. 2020, doi:10.17152/gefad.649743 |