Bu araştırmanın amacı; piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisini belirlemektir. Çalışma grubu, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi (GÜGEF) Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim görmekte olan 20 birinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada ön test, son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin deney öncesi ve sonrası aldıkları ölçüm puanlarına bakıldığında, deney ve kontrol grubu arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.
The aim of this research is to identify the effects of process and product evaluation on the student achievement levels. The participants of the study are a total of twenty first-grade students attending to Gazi University Gazi Education Faculty Department of Fine Arts, Branch of Music Education during the academic year of 2009-2010. The study employs an experimental design in which pre-test and post-test as well as control group are used. The findings of the study indicate that regarding achievement scores of both groups at pre-test and post-test intervals, achievement scores of the experiment subjects are higher than those of control subjects.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 32 Issue: 1 |