BibTex RIS Cite

Examination of the Continuous Anxiety Levels of Wrestlers in terms of Different Variables

Year 2012, Volume: 32 Issue: 1, 129 - 140, 01.03.2012

Abstract

The purpose of this research is to describe the continuous anxiety levels of the wrestlers, who participated in the 2010 Turkey Wrestling Championship in Kayseri in terms of different variables. In the research descriptive qualified scanning model was used. 119 wrestlers, who participated in the Turkey Wrestling Championship 2010 in Kayseri, form the working group of the research. The data of the research were gathered by using the form of personal information prepared by the researcher and the continuous anxiety scale that was translated and adapted into Turkish by Öner and Le Compte (1985). Different inferential analyses such as arithmetic average, standard deviation, t test, the one way variance analysis and ANOVA were made according to the collected data (p

References

  • Akgün A., Gönen S., ve Aydın, M. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 283-299.
  • Aktaş, S. (2009). Eşlerden birinin kaygı düzeyi ile evlilik uyumu arasındaki ilişkinin belirlenmesi (Yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Aktaş, Z., Çobanoğlu, G. ve Yazıcılar, İ. (2004). Profesyonel erkek basketbolcuların durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile maç başarıları arasındaki ilişkinin araştırılması (İzmir İli Örneği). Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(1), 51-60.
  • Bilge, A. ve Pektaş, İ. (2004). Öğrencilerin sosyo kültürel özellikleri, durumluk sürekli kaygı düzeyleri ve başa çıkma becerilerinin incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. İzmir.
  • Civan, A. (2001). Bireysel ve takım sporlarında yer alan sporcuların müsabaka öncesi ve sonrası durumluk ve sürekli kaygılarının karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve davranışı. İstanbul: Remzi.
  • Develi, E. (2006). Konya’da ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin sürekli kaygı durumlarının incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Dişçi, R., Güngörmüş, O., Ayman, U. ve Minibaş, J. (1989). İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin sosyo-ekonomik özellikleri ile durumluk-sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişkileri belirlemeye yönelik istatistiksel bir çalışma. Tıp fakültesi Mecmuası. 52, 79-86.
  • Ekşi, F. (2006). Rehber öğretmenlerin okul iklimi algıları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Engür, M. (2002). Elit sporcularda başarı motivasyonun, durumluk kaygı düzeyleri üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Erbaş, K. (2005). Üst düzey basketbolcularda durumluk kaygı düzeyleri ve performans ilişkisi (Yüksek lisans tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Freud, S. (1996) Yaşamın ve psikanaliz (Çev: Kamuran Şipal) (3. Baskı). İstanbul: Say.
  • Karahan, F. ve Eplikoç H. (2005). Üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma tarzlarının uzun süreli yaşadıkları yerleşim birimine ve algıladıkları anne-baba tutumlarına göre incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Dergisi, 119129.
  • Karaman, S. (2009). Sağlık ile ilgili programlarda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri (Yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.
  • Öner, N. (1996). Türkiye’de kullanılan psikolojik testler (2. Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Öner, N. ve Le Compte, A. (1983). Durumluk ve sürekli kaygı envanteri el kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Öner, N. ve Compte, A. (1998). Süreksiz durumluk/ Sürekli kaygı envanteri el kitabı (2. Basım). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Spielberger, C. (1989). Stress and anxiety in sport. USA: An International Perspective, Hemisphere Publising Corporation.
  • Tekkoyun, M. (2008). Sınıftaki öğrenci sayısının ilköğretim birinci kademe ögretmenlerinin stres ve kaygısı üzerine etkisinin K. Çekmece ilköğretim okulları örneğinde incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi, İstanbul.
  • Vurgun, N., Gündüz, N., Bereket, S. ve Çamlıyer, H. (2003). Bayan hentbolcuların durumluk ve sürekli kaygılarının sportif başarılarına olan etkisinin araştırılması. Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, 10-11 Ekim 2003 Ankara. Sim Matbaacılık. Ankara.
  • Yücel, O. (2003). Taekwondo’cuların durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ve müsabakalardaki başarılarına etkisi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.

Güreşçilerin Farklı Değişkenler Açısından Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2012, Volume: 32 Issue: 1, 129 - 140, 01.03.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı, 2010 yılında Kayseri ilinde yapılan güreş Türkiye şampiyonasına katılan sporcuların farklı değişkenler açısından sürekli kaygı düzeylerinin betimlenmesidir. Araştırmada, betimsel nitelikli tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010 yılında Kayseri ilinde yapılan güreş Türkiye şampiyonasına katılan toplam 119 sporcu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgiler Formu" ve Öner ve Le Compte (1985) tarafından Türkçeye uyarlanarak çevrilen sürekli kaygı ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi ve ANOVA gibi farklı çıkarımsal analizler yapılmıştır (p

References

  • Akgün A., Gönen S., ve Aydın, M. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 283-299.
  • Aktaş, S. (2009). Eşlerden birinin kaygı düzeyi ile evlilik uyumu arasındaki ilişkinin belirlenmesi (Yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Aktaş, Z., Çobanoğlu, G. ve Yazıcılar, İ. (2004). Profesyonel erkek basketbolcuların durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile maç başarıları arasındaki ilişkinin araştırılması (İzmir İli Örneği). Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(1), 51-60.
  • Bilge, A. ve Pektaş, İ. (2004). Öğrencilerin sosyo kültürel özellikleri, durumluk sürekli kaygı düzeyleri ve başa çıkma becerilerinin incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. İzmir.
  • Civan, A. (2001). Bireysel ve takım sporlarında yer alan sporcuların müsabaka öncesi ve sonrası durumluk ve sürekli kaygılarının karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve davranışı. İstanbul: Remzi.
  • Develi, E. (2006). Konya’da ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin sürekli kaygı durumlarının incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Dişçi, R., Güngörmüş, O., Ayman, U. ve Minibaş, J. (1989). İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin sosyo-ekonomik özellikleri ile durumluk-sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişkileri belirlemeye yönelik istatistiksel bir çalışma. Tıp fakültesi Mecmuası. 52, 79-86.
  • Ekşi, F. (2006). Rehber öğretmenlerin okul iklimi algıları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Engür, M. (2002). Elit sporcularda başarı motivasyonun, durumluk kaygı düzeyleri üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Erbaş, K. (2005). Üst düzey basketbolcularda durumluk kaygı düzeyleri ve performans ilişkisi (Yüksek lisans tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Freud, S. (1996) Yaşamın ve psikanaliz (Çev: Kamuran Şipal) (3. Baskı). İstanbul: Say.
  • Karahan, F. ve Eplikoç H. (2005). Üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma tarzlarının uzun süreli yaşadıkları yerleşim birimine ve algıladıkları anne-baba tutumlarına göre incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Dergisi, 119129.
  • Karaman, S. (2009). Sağlık ile ilgili programlarda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri (Yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.
  • Öner, N. (1996). Türkiye’de kullanılan psikolojik testler (2. Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Öner, N. ve Le Compte, A. (1983). Durumluk ve sürekli kaygı envanteri el kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Öner, N. ve Compte, A. (1998). Süreksiz durumluk/ Sürekli kaygı envanteri el kitabı (2. Basım). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Spielberger, C. (1989). Stress and anxiety in sport. USA: An International Perspective, Hemisphere Publising Corporation.
  • Tekkoyun, M. (2008). Sınıftaki öğrenci sayısının ilköğretim birinci kademe ögretmenlerinin stres ve kaygısı üzerine etkisinin K. Çekmece ilköğretim okulları örneğinde incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi, İstanbul.
  • Vurgun, N., Gündüz, N., Bereket, S. ve Çamlıyer, H. (2003). Bayan hentbolcuların durumluk ve sürekli kaygılarının sportif başarılarına olan etkisinin araştırılması. Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, 10-11 Ekim 2003 Ankara. Sim Matbaacılık. Ankara.
  • Yücel, O. (2003). Taekwondo’cuların durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ve müsabakalardaki başarılarına etkisi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ünal Türkçapar This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 32 Issue: 1

Cite

APA Türkçapar, Ü. (2012). Güreşçilerin Farklı Değişkenler Açısından Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 129-140.
AMA Türkçapar Ü. Güreşçilerin Farklı Değişkenler Açısından Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. GEFAD. March 2012;32(1):129-140.
Chicago Türkçapar, Ünal. “Güreşçilerin Farklı Değişkenler Açısından Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, no. 1 (March 2012): 129-40.
EndNote Türkçapar Ü (March 1, 2012) Güreşçilerin Farklı Değişkenler Açısından Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 1 129–140.
IEEE Ü. Türkçapar, “Güreşçilerin Farklı Değişkenler Açısından Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”, GEFAD, vol. 32, no. 1, pp. 129–140, 2012.
ISNAD Türkçapar, Ünal. “Güreşçilerin Farklı Değişkenler Açısından Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/1 (March 2012), 129-140.
JAMA Türkçapar Ü. Güreşçilerin Farklı Değişkenler Açısından Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. GEFAD. 2012;32:129–140.
MLA Türkçapar, Ünal. “Güreşçilerin Farklı Değişkenler Açısından Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 32, no. 1, 2012, pp. 129-40.
Vancouver Türkçapar Ü. Güreşçilerin Farklı Değişkenler Açısından Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. GEFAD. 2012;32(1):129-40.