The approach of active citizenship addresses individuals’ public, social and individual participations in the context of democratic values. In this study, it is aimed to perform empirical testing of social and individual participation factors that were constructed theoretically. With
Active citizenship Individual participation Media literacy Preservice teacher Social participation
Aktif vatandaşlık, bireylerin demokratik değerler çerçevesinde kamusal, sosyal ve bireysel katılım davranışı sergilemesini ifade etmektedir. Çalışmada teorik olarak arkaplanı temellendirilmiş sosyal ve bireysel katılım davranışlarına etki eden faktörlerin ampirik olarak sınanması amaçlanmaktadır. Tarama modelinde ele alınan araştırma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğretmen adaylarının görüşlerine göre gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama araçları olarak, Sosyal Katılım Düzey Ölçeği, Bireysel Katılım Düzey Ölçeği, Sosyal Katılımı Etkileyen Faktörler Ölçeği, Bireysel Katılımı Etkileyen Faktörler Ölçeği ve Medya Okuryazarlığı Anketi kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve ANOVA testi gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda, sosyal katılım davranışının gerçekleşmesinde duygusal tatminlik, bilişsel hazıroluş, sosyal yeterlik, kişisel imkân, etkili örgütlenme faktörlerinin; bireysel katılım davranışın gerçekleşmesinde ise duygusal tatminlik, bilişsel hazıroluş, sosyal yeterlik, kişisel imkân, kazanç ve aidiyet faktörlerinin etkili olduğuna ulaşılmaktadır. Sosyal katılımda ortam ve kazanç; bireysel katılımda ise ortam faktörlerinin etkili olmadığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 35 Issue: 2 |