Research Article
BibTex RIS Cite

Hazırlık Programı Öğrencilerinin Çevrim İçi Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Görüşleri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği

Year 2022, 1.Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM) Özel Sayısı, 55 - 77, 31.01.2022

Abstract

Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını, eğitim-öğretim sürecini olumsuz etkilemiştir. Bu virüs salgını nedeniyle, dünya genelinde yüz yüze eğitimden zorunlu uzaktan eğitime geçiş yapılmıştır. Özellikle üniversiteler salgının olumsuz etkilerini en aza indirgemek ve eğitim-öğretim faaliyetlerinin aksamadan en iyi şekilde yürütülmesi için farklı arayış içerisine girmişlerdir. Bu nedenle, çalışmamız kapsamında, böyle olağanüstü bir sürece alışmak zorunda olan öğrencilerin uzaktan çevrim içi yabancı dil öğrenmeye yönelik görüşleri ortaya koyulmuştur. Bu çalışma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık programında uzaktan eğitim yoluyla verilen İngilizce/Almanca/Fransızca dersine yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modelinin kullanıldığı çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılı Güz dönemi Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda İngilizce/Fransızca/Almanca hazırlık programında öğrenim görmekte olan 114 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, Doğan (2020) tarafından geliştirilen ve 12 maddeden oluşan beşli Likert türündeki Çevrimiçi Yabancı Dil Öğrenmeyi Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Uygulanan ölçeğin sonuçlarına göre öğrencilerin genel olarak uzaktan çevrim içi yabancı dil öğrenmeye yönelik kararsız görüş belirttikleri anlaşılmaktadır.

References

  • Aydın, O. (2015). Rusçanın uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil olarak öğretimi (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Doğan, Y. (2020). Üniversite öğrencilerinin uzaktan çevrimiçi yabancı dil öğrenmeye yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,18, 483-504. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/55173/655955 adresinden erişilmiştir.
  • Dolmacı M. & Dolmacı A. (2020). Eş zamanlı uzaktan eğitimle yabancı dil öğretiminde öğretim elemanlarının görüşleri: bir covid 19 örneği, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18 706-732. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/58778/783986 adresinden erişilmiştir.
  • Ekmekçi, E. (2014). Distance education in foreign language teaching: evaluations from the perspectives of freshman students. Procedia- Social and Behavioral Sciences, IECT, 176,390 – 397. www.sciencedirect.com adresinden erişilmiştir.
  • Hakkari, F. (2018). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin uzaktan eğitim derslerine yönelik görüşleri. Journal of Social and Humanities Sciences Research-SHSR Journal,5,23,1140-1151. http://www.jshsr.org/Makaleler/1424893739_09_2018_523.ID467.%20Hakkari_1140-1151.pdf sitesinden erişilmiştir.
  • Huss, John A. & Eastep, Shannon. (2013). The perceptions of students toward online learning at a midwestern university: what are students telling us and what are we doing about ıt?. i.e.: Inquiry in Education: 4(2) Retrieved from: https://digitalcommons.nl.edu/ie/vol4/iss2/5
  • İlin Çetin, Ş. (2016). Çukurova üniversitesi Adana meslek yüksekokulu’nda verilen uzaktan yabancı dil eğitim programının bir değerlendirmesi (Yüksek Lisans Tezi) Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • İstifci, İ. (2017). Perceptions of Turkish EFL students on online language learning platforms and blended language learning. Journal of Education and Learning, 6(1),113-121. https://pdfs.semanticscholar.org/910b/e550f8a972da29e7ebee5bf098732d93cd3a.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Jansem, A. (2021). The feasibility of foreign language online ınstruction during the covid-19 pandemic: a qualitative case study of ınstructors’ and students’ reflections, International Edeucational Studies, 14(4), 93-102.
  • Kalaycı, Ş. (2009). SPSS Uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (4. baskı). Ankara: Asil.
  • Kırali, F.N. & Alci, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8, 55– 83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaud/issue/30078/324645 sitesinden erişilmiştir.
  • Pepeler, E., Özbek, R. & Adanır, Y. (2018) Uzaktan eğitim ile verilen ingilizce dersine yönelik öğrenci görüşleri: muş alparslan üniversitesi örneği, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3)421-429. https://dergipark.org.tr/tr/pub/anemon/issue/36489/345152 sitesinden erişilmiştir.
  • Serçemeli, M. & Kurnaz, E. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma, Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40 – 53. https://dergipark.org.tr/tr/pub/utsobilder/issue/55152/741358 adresinden erişilmiştir.
  • Tabashnick, F.G. & Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics (Sixth edit.) Pearson.
  • Tanyeli, N. (2009). The efficiency of online English language instruction on students’ reading skills. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 564-567. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042809001049 sitesinden erişilmiştir.
  • Tekin, H. (2002). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yargı Yayıncılık.
  • Yavuz, R. (2016). Eğitim fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumları ile İngilizce dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Yükseköğretim Kurumu, (2020). Yükseköğretim kurumlarında uzaktan öğretime ilişkin usul ve esaslar bilgilendirme sayfası.https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Uzaktan_ogretim /yuksekogretim_kurumlarinda_uzaktan_ogretime_iliskin_usul_ve_esaslar.pdf adresine 15 Kasım 2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Anadolu Üniversitesi, (2020). Açık Yükseköğretim Yönetmeliği bilgilendirme sayfası.https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/yonetmelikler-ve-esaslar yonergeler/yonetmelikler/acik-yuksekogretim-yonetmeligi adresine 22 Kasım 2020 tarihinde erişilmiştir.
Year 2022, 1.Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM) Özel Sayısı, 55 - 77, 31.01.2022

Abstract

References

  • Aydın, O. (2015). Rusçanın uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil olarak öğretimi (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Doğan, Y. (2020). Üniversite öğrencilerinin uzaktan çevrimiçi yabancı dil öğrenmeye yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,18, 483-504. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/55173/655955 adresinden erişilmiştir.
  • Dolmacı M. & Dolmacı A. (2020). Eş zamanlı uzaktan eğitimle yabancı dil öğretiminde öğretim elemanlarının görüşleri: bir covid 19 örneği, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18 706-732. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/58778/783986 adresinden erişilmiştir.
  • Ekmekçi, E. (2014). Distance education in foreign language teaching: evaluations from the perspectives of freshman students. Procedia- Social and Behavioral Sciences, IECT, 176,390 – 397. www.sciencedirect.com adresinden erişilmiştir.
  • Hakkari, F. (2018). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin uzaktan eğitim derslerine yönelik görüşleri. Journal of Social and Humanities Sciences Research-SHSR Journal,5,23,1140-1151. http://www.jshsr.org/Makaleler/1424893739_09_2018_523.ID467.%20Hakkari_1140-1151.pdf sitesinden erişilmiştir.
  • Huss, John A. & Eastep, Shannon. (2013). The perceptions of students toward online learning at a midwestern university: what are students telling us and what are we doing about ıt?. i.e.: Inquiry in Education: 4(2) Retrieved from: https://digitalcommons.nl.edu/ie/vol4/iss2/5
  • İlin Çetin, Ş. (2016). Çukurova üniversitesi Adana meslek yüksekokulu’nda verilen uzaktan yabancı dil eğitim programının bir değerlendirmesi (Yüksek Lisans Tezi) Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • İstifci, İ. (2017). Perceptions of Turkish EFL students on online language learning platforms and blended language learning. Journal of Education and Learning, 6(1),113-121. https://pdfs.semanticscholar.org/910b/e550f8a972da29e7ebee5bf098732d93cd3a.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Jansem, A. (2021). The feasibility of foreign language online ınstruction during the covid-19 pandemic: a qualitative case study of ınstructors’ and students’ reflections, International Edeucational Studies, 14(4), 93-102.
  • Kalaycı, Ş. (2009). SPSS Uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (4. baskı). Ankara: Asil.
  • Kırali, F.N. & Alci, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8, 55– 83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaud/issue/30078/324645 sitesinden erişilmiştir.
  • Pepeler, E., Özbek, R. & Adanır, Y. (2018) Uzaktan eğitim ile verilen ingilizce dersine yönelik öğrenci görüşleri: muş alparslan üniversitesi örneği, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3)421-429. https://dergipark.org.tr/tr/pub/anemon/issue/36489/345152 sitesinden erişilmiştir.
  • Serçemeli, M. & Kurnaz, E. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma, Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40 – 53. https://dergipark.org.tr/tr/pub/utsobilder/issue/55152/741358 adresinden erişilmiştir.
  • Tabashnick, F.G. & Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics (Sixth edit.) Pearson.
  • Tanyeli, N. (2009). The efficiency of online English language instruction on students’ reading skills. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 564-567. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042809001049 sitesinden erişilmiştir.
  • Tekin, H. (2002). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yargı Yayıncılık.
  • Yavuz, R. (2016). Eğitim fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumları ile İngilizce dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Yükseköğretim Kurumu, (2020). Yükseköğretim kurumlarında uzaktan öğretime ilişkin usul ve esaslar bilgilendirme sayfası.https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Uzaktan_ogretim /yuksekogretim_kurumlarinda_uzaktan_ogretime_iliskin_usul_ve_esaslar.pdf adresine 15 Kasım 2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Anadolu Üniversitesi, (2020). Açık Yükseköğretim Yönetmeliği bilgilendirme sayfası.https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/yonetmelikler-ve-esaslar yonergeler/yonetmelikler/acik-yuksekogretim-yonetmeligi adresine 22 Kasım 2020 tarihinde erişilmiştir.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nurten Özçelik 0000-0002-5743-7604

Esra Atmaca 0000-0002-0415-343X

Publication Date January 31, 2022
Published in Issue Year 2022 1.Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM) Özel Sayısı

Cite

APA Özçelik, N., & Atmaca, E. (2022). Hazırlık Programı Öğrencilerinin Çevrim İçi Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Görüşleri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 55-77.
AMA Özçelik N, Atmaca E. Hazırlık Programı Öğrencilerinin Çevrim İçi Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Görüşleri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. GUJGEF. January 2022;1(1):55-77.
Chicago Özçelik, Nurten, and Esra Atmaca. “Hazırlık Programı Öğrencilerinin Çevrim İçi Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Görüşleri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, no. 1 (January 2022): 55-77.
EndNote Özçelik N, Atmaca E (January 1, 2022) Hazırlık Programı Öğrencilerinin Çevrim İçi Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Görüşleri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 1 55–77.
IEEE N. Özçelik and E. Atmaca, “Hazırlık Programı Öğrencilerinin Çevrim İçi Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Görüşleri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği”, GUJGEF, vol. 1, no. 1, pp. 55–77, 2022.
ISNAD Özçelik, Nurten - Atmaca, Esra. “Hazırlık Programı Öğrencilerinin Çevrim İçi Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Görüşleri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/1 (January 2022), 55-77.
JAMA Özçelik N, Atmaca E. Hazırlık Programı Öğrencilerinin Çevrim İçi Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Görüşleri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. GUJGEF. 2022;1:55–77.
MLA Özçelik, Nurten and Esra Atmaca. “Hazırlık Programı Öğrencilerinin Çevrim İçi Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Görüşleri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 1, 2022, pp. 55-77.
Vancouver Özçelik N, Atmaca E. Hazırlık Programı Öğrencilerinin Çevrim İçi Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Görüşleri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği. GUJGEF. 2022;1(1):55-77.