The present study investigated tertiary-level English as a Foreign Language Teachers’/Instructors’ beliefs and perceptions of classroom management, discipline, and leadership in the classroom. In order to achieve this aim, EFL instructors completed the Teacher Self-efficacy in Classroom Management and Discipline Scale and two other open-ended questions asking them about their strengths and areas of improvement in classroom management and leadership. As revealed by the findings, EFL teachers reported their teaching and classroom management self-efficacy as somewhat high, while their view of external influences was neutral. Regarding the role of background variables, only, the experience was found to positively affect the self-reported measure of classroom management and discipline self-efficacy. Analysis of the qualitative data from the responses to open-ended questions further corroborated and expanded the quantitative data revealing diverse perspectives regarding EFL teachers’ strengths and areas of improvement in managing their classrooms more effectively.
Bu çalışma üniversite düzeyinde İngilizce öğreten öğretim görevlilerinin sınıf yönetimi, disiplin ve sınıftaki liderlik inançlarını ve algılarını araştırmaktadır. Katılımcılardan; (a) katılımcı bilgi formunu, (b) Sınıf Yönetimi ve Disiplininde Öğretmen Öz-yeterliliği Ölçeği sorularını ve (c) sınıf yönetimi ve liderliği konusunda güçlü yönlerini ve kendilerini geliştirmek istedikleri alanları soran iki açık uçlu soruyu yanıtlamaları istenmiştir. Bulgulara göre, öğretim görevlileri öğretim ve sınıf yönetimi öz-yeterliklerini orta düzeyde yüksek olarak bildirmiş, dış etkilere ilişkin görüşleri konusunda ise kararsız oldukları gözlenmiştir. Katılımcıya ilişkin değişkenlerin rolü ile ilgili olarak, yalnızca deneyimin, sınıf yönetimi ve disiplin öz-yeterliliğini olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. Açık uçlu sorulara verilen yanıtlardan elde edilen nitel verilerin analizi yoluyla, öğretim görevlilerinin güçlü yönlerine ve sınıflarını daha etkili bir şekilde yönetmek için kendilerini geliştirmek istedikleri alanlara ilişkin farklı bakış açıları sağlanmış ve böylelikle nicel veriler de desteklenmiş ve genişletilmiştir.
Sınıf yönetimi Liderlik Yabancı dil olarak İngilizce Öğretmenleri Öğretmen öz-yeterliği Üniversite
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 2, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 43 Issue: 2 |