The primary purpose of this research is to examine how Black Mountain College allows students to explore their artistic creativity by considering the experimental art education approach. The importance of the research reveals the contribution of the educational system of Black Mountain College to today's art education. In line with the purpose and significance of the study, it aims to reveal a new perspective by examining what experimental art is and its effect on art education, by showing the relationship between the art education approach applied at Black Mountain College and experimental art and education, by shedding light on the problematic of theory and practice in art education.
Art has been used in various meanings in ancient times. These meanings are defined by concepts such as handcraft, emotion, expression, aesthetics, etc. These definitions are close to each other and include common rules. Due to the emergence of variations in the fields of art, definitions are expanding in terms of physical, affective, and cognitive.
In experimental art education, apart from traditional art education methods and techniques, different disciplines, methods, and techniques come together and enable individuals involved in education and training activities to discover their creativity. At this point, the experimental art education of Black Mountain College was examined in the research. The art education approach applied at Black Mountain College has created an innovative understanding of art education by revealing an interdisciplinary structure. With this approach, individuals who receive education are allowed to explore and develop their artistic creativity while providing them with the opportunity to receive a wide range of education.
Bu araştırmanın temel amacı, Black Mountain College'da uygulanan deneysel sanat eğitimi yaklaşımını göz önünde bulundurarak öğrencilerin sanatsal yaratıcılıklarını nasıl keşfettiklerini incelemektir. Araştırmanın önemi, Black Mountain College'ın eğitim sisteminin günümüz sanat eğitimine katkısını ortaya koymaktadır. Çalışmanın amacı ve önemi doğrultusunda, Black Mountain College'da uygulanan sanat eğitimi yaklaşımı ile deneysel sanat ve eğitim arasındaki ilişkiyi göstererek, sanat eğitiminde teori ve pratik problematiğine ışık tutarak, deneysel sanatın ne olduğunu ve sanat eğitimine etkisini inceleyerek yeni bir perspektif sunmayı amaçlamaktadır.
Sanat, eski zamanlarda çeşitli anlamlarda kullanılmıştır. Bu anlamlar el işi, duygu, ifade, estetik gibi kavramlarla tanımlanmıştır. Bu tanımlar birbirine yakındır ve standart kuralları içerir. Sanat alanlarında çeşitlenmelerin ortaya çıkmasıyla, tanımlar fiziksel, duygusal ve bilişsel açıdan genişlemektedir.
Deneysel sanat eğitiminde, geleneksel sanat eğitimi yöntem ve tekniklerinden farklı olarak, farklı disiplinler, yöntemler ve süreçler birleşir ve eğitim ve öğretim faaliyetlerine katılan bireylerin yaratıcılıklarını keşfetmelerini sağlar. Bu noktada, araştırmada Black Mountain College'ın deneysel sanat eğitimi incelenmiştir. Black Mountain Koleji’nde uygulanan sanat eğitimi yaklaşımı, disiplinlerarası bir yapı ortaya koyarak yenilikçi bir sanat eğitimi anlayışı yaratmıştır. Bu yaklaşımla, eğitim alan bireylere, geniş kapsamlı bir eğitim alma fırsatı sağlanırken, sanatsal yaratıcılıklarını keşfetmeleri ve geliştirmeleri için olanak tanınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Art Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 43 Issue: 3 |