Bu araştırmanın amacı, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen B1 seviyesindeki öğrencilerin konuşma becerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın problem cümlesi “Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen B1 öğrencilerinin konuşma becerileri nasıldır?” olarak belirlenmiştir. Çalışma grubu 10 B1 dil düzeyindeki öğrenci olarak belirlenmiştir. Çalışma kapsamında ölçek kullanım izni, etik kurul izni ve onam formları alınmıştır. Araştırmanın yöntemi karma yöntemdir. Yöntemin nicel yönü ölçeklendirme ile sağlanırken nitel yönü odak görüşmeler ile sağlanmıştır. Çalışma kapsamında konuşma becerilerini değerlendirme için Yorgancı’nın (2021) “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenler İçin B1 Düzeyi Bağımsız Konuşma Becerisi Dereceli Puanlama Anahtarı” isimli ölçeği kullanılmıştır. Öğrenciler selamlama ve hitap ifadeleri kullanma, konuşmaları özetleme, mantıklı bir şekilde düşüncelerini ifade etme, akıcı konuşma, doğru sesletim, konuşma hızını ayarlama, doğru tonlama, beden dili uyumu, parazit sesleri kullanmama, nezaket kurallarına uyma gibi alanlarda “çok iyi” veya “iyi” düzeydedirler.
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi konuşma becerisi üretici dil becerileri B1 bağımsız konuşma
The aim of this study is to evaluate the speaking skills of B1 learners of Turkish as a foreign language. The problem statement of the study was determined as "How are the speaking skills of B1 students learning Turkish as a foreign language?". The population of the study was 10 B1 level students in Nişantaşı University. Within the scope of study, scale use permission, ethics committee permission and consent forms were obtained. The method of the study is mixed method. While the quantitative aspect of the method was provided by scaling, the qualitative aspect was provided by focus interviews. Yorgancı's (2021) "B1 Level Independent Speaking Skill Rubric for Turkish as a Foreign Language Learners" was used to evaluate speaking skills. Students are at "very good" or "good" level in using greetings and addressing expressions, summarizing conversations, expressing their thoughts logically, speaking fluently, correct pronunciation, adjusting speaking speed, correct intonation, etc.
Teaching Turkish as a foreign language speaking skill productive language skills B1 independent speaking.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | April 2, 2024 |
Acceptance Date | October 1, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 44 Issue: 3 |