Anlatma, roman, hikâye, tarih gibi birçok çağdaş bilime geçiş yapması, sosyal, siyasal, sanatsal konular gibi pek çok konuya girmesi nedeniyle pek çok bilimle bağlantısı açısından ilgi çekici bir edebiyat sanatı oluşturmaktadır. Bu ilimleri ilgi çekici ve zevkli bir şekilde sunmuş, böylece okuyucular bu ilimlerden öğrenmek istemiştir. Bilgi, anlatım okuyucunun vicdanını ve duygularını yansıttığı için ancak bu bilginin standartları belirsiz kalmış, bu da bölümlemelerin dikkate alınmasını gerektirmiştir. Türleri ve biçimleri.
Araştırma bu bölümlerin birbirine karışmaması, açık ve net olması için belirsizlikleri ortadan kaldırmak amacıyla yapıldı. Bu nedenle araştırma iki bölüme ayrıldı ve her bölümde bazı konular yer aldı.
Daha sonra araştırma en önemli sonuçları içeren bir sonuçla sonuçlanmış.
Araştırma şu tarzda yapılmıştır: Birinci bölüm: Tanımlar, dil ve terminolojik olarak anlatımın tanımına yer veren, anlatımın mahiyeti ve anlatımın nesir ve şiirle ilişkisine yer veren, aynı zamanda anlatım türlerine, anlatının nesir ve şiirle olan ilişkisine de değinen bir bölümdür. Biçimler, unsurlar ve kalıplar İkinci bölümde anlatının tarihi ele alınmış ve anlatının edebiyatla ilişkisine yer verilmiştir.
Ve toplum, araştırma, edebiyat ve anlatı arasındaki yakın ilişkiyi, özellikle de toplum açısından değerler, gelenekler ve gelenekler de dâhil olmak üzere sosyal meseleler için önemli olan konular ve konular açısından ortaya çıkardı.
Pek çok araştırmacıya göre birbiriyle iç içe geçmiş anlatı kalıplarını, biçimlerini, türlerini ve bileşenlerini farklılaştırdığı, dolayısıyla araştırmayı detaylandırıp bu konuları açıklığa kavuşturduğu için araştırmayı edebi, sosyal ve sanatsal değere kavuşturan da budur. Bunlar açık ve nettir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Islamic Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 17, 2023 |
Publication Date | December 22, 2023 |
Submission Date | October 12, 2023 |
Acceptance Date | December 5, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 3 |