Kalite, gıda sanayii ile uğraşan bir işletmede herkesin düşünmesi gereken bir konudur. Fakat, her işletmede ayrıca sadece kalite ile uğraşan bir birim olmalıdır. Kalite kontrolü işini küçük işletmelerde bir kişi yürütebilir. Ancak büyük işletmelerde birden fazla kişinin, yani bir grubun bu konu üzerinde çalışması zorunlu olmaktadır. İyi çalışan bir kalite kontrol organizasyonu kusurlu, bozuk yani reddedilecek mamul sayısının azaltılması, tekdüze bir kalitenin sağlanması, alıcının arzusu ve tatminini artırma, işletmede çalışan diğer personelin moralini yükseltme ve aynı zamanda maliyeti en az düzeye indirme gibi konularda etkin bir rol oynar.
Kalite, gıda sanayii ile uğraşan bir işletmede herkesin düşünmesi gereken bir konudur. Fakat, her işletmede ayrıca sadece kalite ile uğraşan bir birim olmalıdır. Kalite kontrolü işini küçük işletmelerde bir kişi yürütebilir. Ancak büyük işletmelerde birden fazla kişinin, yani bir grubun bu konu üzerinde çalışması zorunlu olmaktadır. İyi çalışan bir kalite kontrol organizasyonu kusurlu, bozuk yani reddedilecek mamul sayısının azaltılması, tekdüze bir kalitenin sağlanması, alıcının arzusu ve tatminini artırma, işletmede çalışan diğer personelin moralini yükseltme ve aynı zamanda maliyeti en az düzeye indirme gibi konularda etkin bir rol oynar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 1976 |
Published in Issue | Year 1976 Volume: 1 Issue: 1 |