Çalışma, doğum sonrası erken dönemde ebeveynlere verilen emzirme eğitiminin bebeklerin ilk altı ay sadece anne sütü alma durumuna etkisini belirlemek amacıyla, yarı deneysel olarak, Aydın Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi’nde, Nisan 2014-Temmuz 2015 tarihleri arasında yürütülmüştür. Araştırmaya eğitim grubuna 60, kontrol grubuna 60 ebeveyn olmak üzere toplam 120 ebeveyn alınmıştır. Veriler “ebeveynlere yönelik veri toplama formu” ve “emzirme süresini değerlendirme formu” ile toplanmıştır. Eğitim grubu ebeveynlere anneler taburcu olmadan önce emzirme ve anne sütü konusunda araştırmacı tarafından eğitim verilmiş, kontrol grubu olağan bakıma bırakılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare testi kullanılmıştır. Eğitim ve kontrol grubundaki ebeveynlerin sosyo-demografik ve obstetrik özelliklerinin benzer olduğu saptanmıştır. Eğitim grubundaki annelerin %61,7’sinin, kontrol grubundakilerin %60’ının bebeklerine ilk altı ayda sadece anne sütü verdikleri ve bebeklerin sadece anne sütü ile emzirilme süreleri ortalaması eğitim grubunda 5,25±1,23, kontrol grubunda 5,13±1,30 ay olarak bulunmuştur. Annelerin yedinci ayda hala emzirme durumları, ilk altı ayda sadece anne sütü vermeleri ve ortalama emzirme süreleri arasında gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0,05). Sonuç olarak, doğum sonu erken dönemde ebeveynlere verilen emzirme eğitiminin bebeklerin ilk altı ay sadece anne sütü alma durumunu etkilemediği saptanmıştır. Doğum öncesi ve doğum sonu bakım hizmetlerinde emzirme konusunda verilen eğitimlerin devam ettirilmesi, eğitim konularının kapsamının gözden geçirilmesi ve araştırmanın farklı merkezlerde yapılması önerilebilir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 3 |