Araştırma, pediatri hemşirelik öğrencilerin çocuk sevme düzeyleri ile duygusal emek davranışları, uygulama performansları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapıldı. Araştırma tanımlayıcı tipte, ilişkisel tarama modelli olarak yapıldı. Örneklemi pediatri dersi alan hemşirelik bölümü öğrencileri (n=127) oluşturdu. Veriler; Bireysel Tanıtım Formu, Çocuk Sevme Ölçeği ve Duygusal Emek Davranış Ölçeği ile toplandı. Araştırmada öğrenci-eğitici etkileşimini önlemek amacı ile veriler bir anketör tarafından toplanarak bilgisayar ortamına aktarıldı. Çalışma grubu yaş ortalaması 21,50±1,23 olup, %84,7’sinin hemşirelik mesleğini sevdiği, %91,1’inin çocuk oyunlarını bildiği, %59,7’sinin çocuk kitapları okuduğu %38,7’sinin çalışma hayatında çocuk servisinde çalışmayı istediği tespit edildi. Barnett’s Çocuk Sevme Ölçeği puan ortalaması 80,27±13,40, Duygusal Emek Davranışı Ölçeği puan ortalaması 2,98±0,44’dır. Çocuk Sevme Ölçeği puan ortalamaları incelendiğinde cinsiyetin, lise tipinin, çocuk kitapları okumak, çocuk servisinde çalışmak isteme durumunun etkili olduğu belirlendi. Öğrencilerin klinik uygulama puanlarıyla; Çocuk Sevme Ölçeği puanları arasında pozitif yönde orta düzeyde, ‘Samimi davranış’ alt boyut puanı ile arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptandı. Çalışmada öğrenci hemşirelerin çocukları sevme durumunun yüksek olduğu sonucuna varıldı. Çocuk sevme düzeyinin klinik uygulama puanı ve duygusal emek davranışını etkilediği saptandı. Öğrenci hemşirelerinin çocuk sevme düzeyine katkı sağlayacak faaliyetler ile pediatri klinik performansları güçlendirilebilir.
The study was planned to determine the relationship between the liking of children level of pediatric nurses students and their emotional labor behaviors, their clinic performance.The research was planned as a descriptive, relational scanning model. The nursing department students (n=127) taking pediatrics course constituted the sample. Data was collected using The Individual Information Form, Barnett Liking of Children Scale and Emotional Labor Behavior Scale. The study in order to prevent student-educator interaction, the data were collected by an interviewer. The average age was 21.50±1.23, it was determined that 84.7% liked the profession, 91.1% knew children’s games, 59.7% read children's books, 38.7% wanted to work in the pediatric clinic their life. Barnett Liking of Children Scale mean score is 80.27±13.40, Emotional Labor Behavior Scale mean score is 2.98±0.44. When the mean scores of the Liking of Children Scale were examined, it was determined that gender, type of high school wanting to read children's boks and work in the pediatric clinic were effective. It was determined that there is a moderate positive correlation between the clinical practice scores of the students the Liking of Children Scale scores, and a high level of positive correlation with the ‘Genuine Acting’ sub-dimension scores. It was concluded that student nurses have a high liking for children. It was determined that the level of child liking affected the clinical practice score and emotional labor behavior. The pediatric clinical performances of nurse students can be strengthened by activities that will contribute to the level of liking of children.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 4 |