Kesitsel tipte olan bu çalışmada ebelik bölümü öğrencilerinin doğum algıları ve premenstural sendrom ile ilişkisi incelenmiştir.
Çalışma Nisan 2021 tarihlerinde Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nin 214 Ebelik Bölümü öğrencisi ile yürütülmüştür. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ile Travmatik Doğum Algısı Ölçeği (TDAÖ) ve Premenstrual Sendrom Ölçeği (PMS) kullanılarak toplandı. Verilerin analizi SPSS 22.0 programında; sayı, yüzde, ortalama, ki kare testi ve Pearson korelasyon analizi kullanılarak yapıldı.
Öğrencilerin %77,1’inin orta ve üzerinde travmatik doğum algısına sahip olduğu, %66,4’ünün premenstural semptom yaşadığı belirlendi. Öğrencilerin PMS ölçeğinden aldıkları toplam puan ortalaması 127,27±42,15, TDAÖ puan ortalaması 70,64±23,56 olarak belirlendi. Öğrencilerin PMS ölçeği toplam puan skorları ve TDAÖ toplam puan skorları arasındaki ilişkinin düşük seviyede, pozitif yönde ve anlamlı olduğu belirlendi ( r (214)=0,14, p<0,05).
Sonuçlar doğrultusunda olumlu doğum algısına sahip ebeler yetiştirilmesi ve doğum sürecinde gebelere etkili müdahalelerde bulunulabilmesi için, öğrencilerin premenstural sendroma yönelik farkındalıklarının artırılması ve olumsuz doğum algılarının değiştirilmesine yönelik girişimlerde bulunulması önerilmektedir.
Destekleyen kurum bulunmamaktadır
In this cross-sectional study, birth perceptions of midwifery students and their relationship with premenstural syndrome were examined.
The study was carried out with 214 midwifery students of Fırat University Faculty of Health Sciences in April 2021. The data were collected using the Personal Information Form prepared by the researcher, the Traumatic Birth Perception Scale (TCPS) and the Premenstrual Syndrome Scale (PMS). Analysis of the data used number, percentage, mean, chi-square test and Pearson correlation analysis in SPSS 22.0 program.
It was determined that 77.1% of the students had a medium and above traumatic birth perception, 66.4% of them experienced premenstural symptoms. The total mean score of the students from the PMS scale was determined to be 127,27±42,15, and the average TCPS score to 70,64±23,56. It was determined that the relationship between students' PMS scale total score scores and TCPS total score scores was low, positive and significant ( r (214)=0,14, p<0,05).
In line with the results, it is recommended to raise students' awareness of premenstural syndrome and to make attempts to change negative birth perceptions in order to raise midwives with positive birth perception and to make effective interventions to pregnant women during the delivery process
Midwive Student Traumatic birth perception Premenstural syndrome
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 2 |