ÖZ
Bu çalışma öğrencilerin hasta merkezli bakım yetkinlikleri ile uzaktan eğitime yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Kesitsel tipte ve tanımlayıcı olarak planlanan çalışmanın evrenini 2 Haziran-25 Eylül 2023 tarihleri arasında bir devlet üniversitesinin yaşlı bakım ve hemşirelik programında okuyan bütün öğrenciler, örneklemini ise araştırmaya katılmayı kabul eden öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma 285 öğrenci ile tamamlanmıştır. Çalışmanın verileri; öğrenci bilgi formu, Hasta merkezli bakım yetkinliği ölçeği (HMBYÖ) ve Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği (UEYTÖ) ile toplanmıştır. Veriler bilgisayar ortamında sayı, yüzde, t testi, tek yönlü Anova testi ve korelasyon analizleri yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamaları 21,38±2,36 ve çoğunluğu 21 yaş ve üzeriydi. Kadın öğrencilerin sayıca daha fazla olduğu (%78,6) katılımcıların %68’i hemşirelik bölümünde öğrenim görmekteydi. Kardeş sayısı 2 olan öğrencilerin HMBYÖ toplam puanı diğerlerine göre daha düşük çıkmıştır. HMBYÖ ve alt boyutları ile UEYTÖ arasında zayıf düzeyde pozitif yönde ilişki saptanmıştır. Sonuç olarak; uygulamalı meslek adaylarının eğitimleri mümkün olabildiğince yüz yüze yapılmalıdır.
ABSTRACT
This study was conducted to determine students' patient-centered care competencies and their attitudes towards distance education. The population of the study, planned as a cross-sectional and descriptive study, consists of all students studying in the elderly care and nursing program of a state university between June 2 and September 25, 2023, and the sample consists of students who agreed to participate in the research. The study was completed with 285 students. Data of the study; It was collected with the student information form, Patient-centered care competency scale (HMBYÖ) and Attitude Scale towards Distance Education (UEYTÖ). The data were evaluated in a computer environment by performing numbers, percentages, t-tests, one-way ANOVA tests and correlation analyses. The average age of the students participating in the research was 21.38±2.36 and the majority were 21 years old and over. Of the participants, the number of female students was higher (78.6%), 68% were studying in the nursing department. The HMBYS total score of students with 2 siblings was lower than others. A weak positive relationship was found between HMBYS and its subscales and UEYTÖ. In conclusion; Training of applied profession candidates should be carried out face to face as much as possible.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fundamentals of Nursing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 4 |