Volume: 14 Issue: 2, 6/26/25

Year: 2025

Articles

Derlemeler

Abdullah Çetindemir
Res. Assist. Dr. Abdullah ÇETİNDEMİR TRABZON ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Sports Training
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Adile TÜMER Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Public Health Nursing
Biomaterials in Biomedical Engineering
Arzum Işıtan
Assoc. Prof. Dr. Arzum IŞITAN PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Composite and Hybrid Materials, Machine Design and Machine Equipment, Material Design and Behaviors, Tribology
Asiye Çiğdem Şimşek
Assoc. Prof. Dr. Asiye Çiğdem ŞİMŞEK SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ, GÜLHANE TIP FAKÜLTESİ

SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ, GÜLHANE TIP FAKÜLTESİ, HALK SAĞLIĞI ANA BİLİM DALI

Public Health
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Ayben ŞENTÜRK ANKARA UNIVERSITY, FACULTY OF DENTISTRY, DENTISTRY PR.
Prosthodontics
Surgical Diseases Nursing​​
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Aydan AKKURT YALÇINTÜRK Sağlık Bilimleri Üniversitesi
Mental Health Nursing, Nursing
Default avatar
Dr. Instructor Aylin BİLGİN SAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
Nursing, Health Sciences, ​Internal Diseases, ​Internal Diseases Nursing​
Pediatric Health and Illnesses Nursing
Ayse Elkoca
Asst. Prof. Dr. Ayse ELKOCA GAZİANTEP İSLAM BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ

ÖZ GEÇMİŞ

Adı Soyadı: Ayşe Elkoca
Doğum Tarihi: 30.09.1984
Doğum Yeri: Trabzon
Medeni Durumu: Evli
İş Adresi: Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik
E Mail: ayse.elkoca@hotmail.com
Tlf:0506 161 6326
Yabancı Dil: İngilizce (67.500)
Yabancı Dil Deneyimi: Erasmus Programı (Ders Verme Hareketliliği) Karkonoska College in Polond. Sağlık Fakültesi (Hemşirelik-Ebelik Bölümü). 10-16 Mayıs 2015
Lisans: Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu
Yükseklisans: Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği
Yüksek Lisans Tez Konusu: Tip 2 Diyabetli Hastaların Hastalığa Karşı Tutumları ve Problem Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Danışman: Prof.Dr.Behice ERCİ
Doktora: Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği
Doktora Tez Konusu: Duygu Tanıma ve Empati Odaklı Hemşirelik Eğitiminin Normal Gelişim Gösteren Çocukların Empatik Eğilimleri ve Özel Gereksinimli Çocukları Sosyal Kabullenmeleri Üzerine Etkisi
Danışman: Doç.Dr. Sonay BİLGİN
Aldığı Ödüller:
10-12 Haziran 2012 İlk Ve Acil Yardım Sempozyumu, Teşekkür Plaketi
09-10 Mayıs 2013 Sağlık Hizmetleri Tanıtım Günleri, Teşekkür belgesi
İdari Görevi:
2013- 2014 Gümüşhane Üniversitesi, SHMYO, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölüm Başkanlığı.
2017- 2021 Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Müdür Yardımcılığı
2023- Halen Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcılığı





Mesleki Deneyim Ve Çalıştığı Kurumlar

Yıl Kurum
2006-2011

2011-2012


2012-…..


2013-2014
2017-2021


2017-2021

2022-…..
2023-…… Atatürk Üniversitesi, Araştırma Hastanesi, Çocuk Cerrahi –Plastik Cerrahi Servislerinde Servis Hemşiresi.
Atatürk Üniversitesi, Araştırma Hastanesi, Medikal Onkoloji Servisinde Sorumlu Hemşire

Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu


Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölüm Başkanlığı.
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu Üyesi
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Müdür Yardımcılığı
Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi
Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcılığı









Yüksek Lisansta Aldığı Dersler
1. Yarıyıl 2. Yarıyıl
Hemşireliğin Kavramsal Çerçevesi
İletişim Becerileri 1
Hemşireliğe Özel Araştırma Yöntemleri1
Okul Sağlığı Hemşireliği
Evde Bakım Hemşireliği
Hemşireliğe Özel Araştırma Yöntemleri2
Adölesanlarda Risk Davranışları ve Sağlığın Geliştirilmesi
Çocuk Beslenmesi
Seminer


Doktorada Aldığı Dersler
1.Yarıyıl 2. Yarıyıl
Danışmanlık
Halk Sağlığı Hemşireliği I
Aile Sağlığı Hemşireliği
Sağlık Sosyolojisi II
Araştırma Yönetimi ve Etik
Seminer
Uzmanlık Alan Dersi I Danışmanlık
Uzmanlık Alan Dersi II
Okul Sağlığı Hemşireliği
Halk Sağlığı Hemşireliği II
Gerontoloji Hemşireliği II
Sağlık Politikaları

3.Yarıyıl 4.Yarıyıl
Danışmanlık
Uzmanlık Alan Dersi III
Hemşirelik Kuramlarını Uygulama ve Değerlendirme II
Aile Planlaması ve Danışmanlık Hizmetleri
Tıbbi Hastalıklarda Acil Bakım Hemşireliği
Danışmanlık
Uzmanlık Alan Dersi IV



Verdiği Dersler
Acil Sağlık Hizmetleri-1
Acil Sağlık Hizmetleri-2
Acil Hasta Bakımı-3
Mesleki Uygulama ve Staj Uygulamaları
Travma
Hemşirelikte temel İlke ve Uygulamalar-1
Ve Staj Uygulamaları
Hemşirelikte temel İlke ve Uygulamalar-2
Ve Staj Uygulamaları
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Evde Bakım Hemşireliği
Hastalıklar Bilgisi
Demografik Yapı ve Sağlık
Acil Yardım ve Kurtarma
Resusitasyon
Ebelik Tarihi ve Deontoloji
Epidemiyoloji
Araştırma Yöntemleri, Biyoistatistik ve Etik
Riskli Gebelik

Psikiyatri Hemşireliği
Bulaşıcı Hastalıklar
Hemşirelikte Etik ve Deontoloji
Halk Sağlığı Hemşireliği ve Staj Uygulamaları
Tıbbi Terminoloji
İleri Tıbbi Terminoloji
Meslek Etiği
Adli Tıp Uygulamaları
Sağlık Psikolojisi
Yüzme
İş Sağlığı ve Güvenliği
Geriatri Hemşireliği
Sağlıkta İletişim
Sağlıklı Yaşlanma
Epidemiyoloji
Beslenme









Katıldığı Kurs Sempozyum ve Kongreler
Yıl Etkinlik
20-21 Nisan 2006
01-07 Mayıs 2006


03-08 Mart 2008
30 Ocak-6 Şubat 2012
19-21 Haziran 2013
16 Mart 2014
19 Mart 2014
1-3 Mayıs 2014
22-24 Ekim 2014
08-11 Aralık 2016

13-15 Nisan 2018

16-18 Nisan 2018

18 Nisan 2019
25-27 Nisan 2019
24-26 Ekim 2019
29 Ekim-02 Kasım 2019
12-14 Haziran 2020
26-27 Ağustos 2020
24-25 Eylül 2021

26-27 Ekim 2021

12-13 Eylül 2022

23-25 Eylül 2022 V. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi
Türkiye Üreme Sağlığı Programı kapsamında 15-49 Yaş Grubu Kadınların Üreme Sağlığı’ projesi için ‘Kadın Üreme Sağlığı
Eğitim Becerileri’
Toplam Kalite Yönetimi Ve İletişim Becerileri Geliştirme
Entübasyon ve Resusitasyon
Karadeniz Yenidoğan Ve Kadın Doğum Hemşireliği Kongresi
Gebelikte İlaç Kullanım Stratejileri. Akıllı İlaç Kullanımı
Diyaliz ve Böbrek Nakli
13. Ulusal hemşirelik öğrencileri kongresi.
Karadeniz Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi
4.Uluslararası Paramedik Kongresi, Ambulans Rallisi ve Alanda Kritik Hastada Girişimsel Müdehaleler Eğitimi
İnternatioanal Congress on Nursing (İCON 2018)
Scientific Future Group and Organizing Committee Members of Nursing 2018 applaud
Uluslararası Kadın Çocuk Saglıgı Ve Egıtımı Kongresı
2.Uluslararası, 3. Ulusal Ebelik Günleri Kongresi
Palandöken Uluslararası Hemşirelik Eğitimi Kongresi
International congress of science culture and education(İNCES)
İnternational Conference of Covid-19(CONCOVİD)
İnternational Conference on Covid-19 Studies
5th Internatıonal Conference On Covıd-19 Studıes,

Ejons 13th Internatıonal Conference on Mathematıcs, Engıneerıng, Natural & Medıcal Scıences

3RD Edıtıon Of Internatıonal Nutrıtıon Research Conference

5TH Internatıonal Congress of Multıdıscıplınary Studıes in Medıcal Scıences





Sertifikaları
Tarih Sertifika İsmi
01-07 Mayıs 2006


18 Haziran 2013
16-17 Mayıs 2014
01-05 Haziran 2016
07 Aralık 2019
07 Aralık 2019
07 Aralık 2019
07 Aralık 2019
27 Aralık 2019 Türkiye Üreme Sağlığı Programı kapsamında 15-49 Yaş Grubu Kadınların Üreme Sağlığı’ projesi için ‘Kadın Üreme Sağlığı
Eğitim Becerileri’
Lamaze Doğuma Hazırlık Eğitimci Eğitimi
Ekg ve Aritmi Yönetimi
Neonatal Resusitasyon Programı Uygulayıcı Sertifikası
Stres ve Öfke Yönetimi
Mindfulness
Etkili İletişim ve Beden Dili
Dikkat Eksikliği ve Konsantrasyon Erteleme
Duygu Tanıma ve Empati Odaklı Eğitim Programı







Katıldığı Çalıştaylar
Tarih Etkinlik
24-26 Nisan 2017



03-05 Mayıs 2018 Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Müdürler Toplantısı-III ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Programlarına Yönelik Çekirdek Eğitim Programı(ÇEP) Çalıştayı-II

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Müdürler Toplantısı-IV Çalıştayı


Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler
1- Verep S, İpek Çoban G, Durna A, İltuş F, Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Klinik Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
2- Elkoca A, Ciğerci B, Taylak T, Hemşirelik Öğrencileri Gözüyle Mesleğin Geliştirilmesi
. Ulusal hemşirelik öğrencileri kongresi. Poster Bildiri.1-3 Mayıs 2014, 274
3- Yılmaz H, Elkoca A, Özcan H, Çolakoğlu G, Dilber S, Küçükbahçe E. Sağlık Çalışanlarının Motivasyonu. 13. Ulusal hemşirelik öğrencileri kongresi. Poster Bildiri.1-3 Mayıs 2014, 147.
4- Özcan H, Elkoca A, Keleş B, Aydın S. Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Durumları. 13. Ulusal hemşirelik öğrencileri kongresi. Sözel Bildiri. 1-3 Mayıs 2014, 265.

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler

1- Özcan H, Rathfisch G, Elkoca A. AE 77.HomeBirth. The 9 thCongress on Women’sHealth&Disease. Sözel Bildiri. 28-30 Ağustos 2014.
2- Özcan H, D.Bingöl N, Elkoca A,Paramedik Adaylarının Ahlaki Etik Duyarlılıkları. 4.Uluslararası Paramedik Kongresi.Sözel Bildiri. 08-11 Aralık 2016
3- Özcan H, K.Beji N, Elkoca A, Sahada Çalışan Paramediklerin Karşılaştıkları Doğum Vakaları. 4.Uluslararası Paramedik kongresi. Sözel Bildiri 08-11 Aralık 2016
4- Yekeler B, Elkoca A, Transkültürel Hemşirelik Yaklaşımları Dahiliye Kliniklerinde Yatan Hastalar Arasındaki İlişki. 3.Kültürler Arası Hemşirelik Kongresi 21-23 Mayıs 2015
5- Özcan H, Elkoca A., Adölesan Gebelik. 1.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi Sözel Bildiri 14-15 Nisan 2016
6- Atmaca Palazoğlu C, Yekeler Kahraman B, Elkoca A, Danacı E. Health Perception of Nurses, and Affecting Factor. İnternatioanal Congress on Nursing (İCON 2018)
7- Elkoca A, This Study Was Planned to Determine the Nursing Departmen and the Factor Affecting the Level of Critical Thinking of Student. 4th World Congress on Nursing 2018 at Valencia, Spain
8- Elkoca A, Yekeler Kahraman B. Meme Kansri Hastalarında Manevi Bakım. 3.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi. Sözel bildiri 18-19 Nisan 2019
9- Elkoca A, Atmaca Palazoğlu C. Göçmenlerin En Sık Yaşadığı Sağlık Sorunları, Sağlık ve Hemşirelik Hizmetlerine Getirdiği Yükler. 3.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi. Sözel bildiri 18-19 Nisan 2019
10- Yekeler Kahraman B, Elkoca A, Değirmenci Bingöl N, Kadınların Kabusu Üriner İnkontinans. 3.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi. Sözel bildiri 18-19 Nisan 2019
11- Elkoca A, Premenstrual Sendrom Prevelansı Ve Kadınların Yaşam Kalitesine Üzerine Etkisi. İnternational Congress Of Science Culture And Education Congress. Sözel bildiri 29 Ekim-02 Kasım 2019
12- Elkoca A, Hemşirelik Eğitiminde Transkültürel Yaklaşımın Önemi. İnternational Congress Of Science Culture And Education Congress. Sözel bildiri 29 Ekim-02 Kasım 2019
13- Kaşıkçı M, Aydın E, Elkoca A, Türkiye’deki Hemşirelik Lisans Programlarında Hemşireliğin Temel Kavramlarının Müfredattaki Yerine İlişkin Değerlendirme. Sözel bildiri.24.10.2019
14- Özcan H, Elkoca A, Yılmaz S, Erişen B, Vegan Kadınlarla Kadın Sağlığı Araştırması. 2.Uluslararası İstanbul Ebelik Günleri, Sözel Bildiri. 25-27 Nisan 2019
15- Elkoca A, Yekeler B, Meme Kanseri Hastalarında Manevi Bakım, 3.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi, Sözel Bildiri, 18.04.2019
16- Elkoca A, Atmaca Palazoğlu C, Göçmenlerin En sık Yaşadığı Sağlık Sorunları ve Sağlık ve Hemşirelik Hizmetlerine Getirdiği Yükler, 3.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi, Sözel Bildiri, 18.04.2019
17- Yekeler B, Elkoca A, Değirmenci Bingöl N, Kadınların Kabusu: Üriner İnkontinans, 3.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi, Sözel Bildiri, 18.04.2019
18- Yiğitbaş Ç, Özcan H, Elkoca A, Riskli Gruplarda COVİD-19 Salgını ve Sağlıkta Kadercilik Davranışı. CONCOVİD. Sözel bildiri.12.06.2020
19- Özcan H, Elkoca A, Yiğitbaş Ç, Covıd-19 Pandemisine Bağlı Gebelerde Kaygı Durumu. CONCOVİD. Sözel Bildiri.12.06.2020
20- Özcan H, Elkoca A, Yiğitbaş Ç, Covıd-19 Sürecinin Üreme Sağlığı Üzerindeki Etkileri. İnternational Conference on Covid-19 Studies. Sözel Bildiri.27.08.2020
21- Elkoca A, Yiğitbaş Ç, Özcan H, Covıd-19 Hastalarına Bakım Veren Hemşirelerde Öz-Yeterlilik. İnternational Conference on Covid-19 Studies. Sözel Bildiri.27.08.2020
22- Ulutaşdemir N, Elkoca A, Effects Of Covıd-19 Infectıon On The Health Of The Elderly, 5th Internatıonal Conference On Covıd-19 Studıes, Sözel Bildiri, 24-25 Eylül 2021
23- Elkoca A, Ulutaşdemir N, Healthy And Safe School Envıronment In Communıcable Dıseases, EJONS-XIII, Sözel Bildiri, 16-17 Ekim 2021.
24- Elkoca A, Women in the climacteric period may have nutrition 3rd Edition of International Nutrition Research Conference, 12-13 Eylül 2022
25- Yıldız M, Yıldırım MS, Sarpdağı Y, Elkoca A, Atay ME, Dege G, Investıgatıon The Relatıonshıp Between Xenophobıc Attıtude And Intercultural Sensıtıvıty Level In Nurses, 5TH Internatıonal Congress of Multıdıscıplınary Studıes in Medıcal Scıences
23-25 ylül 2022
26- Yıldız M, Yıldırım MS, Sarpdağı Y, Elkoca A, Atay ME, Dege G, Investıgatıon The Relatıonshıp Between Nurses' Homophobıa And Gender Perceptıon Levels, 5TH Internatıonal Congress of Multıdıscıplınary Studıes in Medıcal Scıences 23-25 Eylül 2022




Ulusal Dergilerde Yayımlanan Makaleler
1- Elkoca A, Özcan H, Hemşirelik Mesleğinin Geliştirilmesinde Hemşirelik Öğrencilerinin Görüşleri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi; 2019; 8(2):19-26
2- Yıldız M, Yıldırım MS, Elkoca A, Sarpdağı Y, Aydın MA, Kabak Solak T, Dege G. Consanguineous Marriage, Health Literacy and Fatalism Levels of Different Generations: A Descriptive-Correlational Study in A Sample from Turkey. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi; 2023; 14(2): 197-207
3- Yiğitbaş Ç, Elkoca A, Özcan H, Reflection of COVID-19 in The Context of Posttraumatic Growth in Turkish Society. Afet ve Risk Dergisi; 2023; 6(1); 57-69


Uluslararası Dergilerde Yayımlanan Makaleler
1- Atmaca Palazoğlu C, Yekeler Kahraman B, Elkoca A, Danacı E. Health Perception of Nurses, and Affecting Factor. New Trends and Issues Proceedings on Advances in Pure and Applied Sciences(Issue 10,2018) 55-61
2- Özcan H, Elkoca A, Critical Thinking Skills of Nursing Candidates. İnternational Journal of Caring Sciences September-December 2019 Volume 12 | Issue 3| Page1600
3- Özcan H, Elkoca A, Yalçın Ö, Covid-19 Enfeksiyonu ve Gebelik Üzerine Etkileri, Anatolian Clinic Journal of Medical Sciences, January 2020; Volume 25,Supplement I
4- Özcan H, Elkoca A, Beji N, Bırth Case Of Paramedıcs Workıng In The Fıeld, Medical Science, January 2021; Volume 16, Issue 1, 49-57.
5- Elkoca A, Erci B, The Attitude of Patients with Diabedes Type 2 and the Analysis of The Correlation Between the Problem Fields. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi; 2022; 11(3):1002-1012
6- Yıldız M, Elkoca A, Gomes RF, Yıldırım MS, Yılmaz DA, Solmaz E, Dege G, Tanımowo A, Atay M, Women's Health Belief Levels Towards Breast Cancer: Example of 3 Countries. Aegean Journal of Obstetrics and Gynecology; 2023;

Scı, ScıE, Escı Dergilerde Yayımlanan Makaleler

1- Özcan H, Elkoca A, Şahan Ö, Yılmaz S, Erişen B, Health Research in Vegan Women, Progress in Nutrition 2021; Vol. 23, N. 3: e2021296
2- Elkoca A, Yekeler Kahraman B, Ozcan H, Aydın MA, Karakaş S, Complementary and Alternative Medicine Used by Adolescents in Premenstrual Syndrome- A Cross-Sectional Study, March 2022; https://doi.org/10.23751/pn.v24i1.12191
3- Özcan H, Elkoca A, Yiğitbaş Ç, Aydın Kartal Y, State-Trait Anxiety Condition and Its Affecting Factors in Pregnant Women Linked to the COVID-19 Pandemic, Summer 2022;34(2):356-363. doi: 10.24869/psyd.2022.356.
4- Yıldız M, Yıldırım MS, Elkoca A, Varol E, Aydın MA, Dege G. Investigation of the Relationship Between Xenophobic Attitude and Intercultural Sensitivity Level in Health Education Students, Journal of Transcultural Nursing; 2023. Volume 34, Issue 3 https://doi.org/10.1177/10436596231158136.
5- Yıldız M, Varol E, Elkoca A, Yıldırım MS, Sarpdağı Y. Determining the correlation between old age adaptation, aging in place and depression in older adults: A descriptive correlational study; Archives of Psychiatric Nursing; 2023, Volume 43, Pages 153-161. https://doi.org/10.1016/j.apnu.2023.02.004.
6- Yıldız M, Varol E, Yıldırım MS, Elkoca A, Sarpdağı Y. The effect of rumination and elder abuse level on successful aging in elderly individuals: Analysis with a machine learning approach; 2023. https://doi.org/10.1111/psyg.12965.


Hakemlikler
SSCI, SCI, SCI- Expanded, AHCI ve ESCI kapsamı dışındaki dergilerde hakemlik
1- BMJ (15.09.2021)
2- IJCP
3- Nurse Education Today (31.07.2018)
4- Journal of Complementary Medicine Recearch (13.01.2019)
5- Sağlık Akademisyenleri Dergisi (10.12.2020)
6- Women's Studies International Forum
ULAKBİM tarafından taranan ulusal dergilerde hakemlik
1- Clinical and Experimental Health Sciences(2Kez)
2-Sağlık Akademisyenleri Dergisi(5 Kez)
3-Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi
4-Journal of Contemporary Medicine
5-Batı Karadeniz Tıp Dergisi
6-Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi
7-Jinekoloji-Obstetrik ve Neonatoloji Tıp Dergisi
8-Disiplinler Arası Çocuk Hakları Araştırmaları Dergisi
9-Sağlık Akademisyenleri Dergisi
10-Sakarya Üniversitesi Holistik Sağlık Dergisi
11- Sağlık Profesyonelleri Araştırma Dergisi


Ulusal Kitap Bölümleri

1- Engelli Sağlığı Kitabı. Engelleri Birlikte Aşarız Projesi. Gümüşhane 2013.
2- Tüm Yönleriyle Kardiyopulmoner Resusitasyon (KPR) Uygulamaları 2019.Bölüm: Zor Hava Yolu Yönetimi
3- Sağlık Profesyonelleri İçin İlk Yardım Uygulamaları 2019. Bölüm: Hava Yoluna Yabancı Cisim Kaçmasında İlk Yardım Uygulamaları
4- Paramedikler İçin Travma Yönetimi 2019. Bölüm: Alanda Geriatrik Travmalı Hastaya Yaklaşım



Uluslararası Kitap Bölümleri

1- Bilim ve Teknolojide Yeni Bakışlar 2019. Bölüm-1: Premenstrual Sendrom Prevelansı Ve Kadınların Yaşam Kalitesine Üzerine Etkisi Bölüm-2: Hemşirelik Eğitiminde Transkültürel Yaklaşımın Önemi
2- Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi-I 2020. Bölüm: Covıd-19 Pandemisinin Aile Sağlığı Üzerine Etkileri
3- Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi-II 2020. Bölüm: Covıd-19 Pandemisinin Okul Çağı Çocukları Üzerindeki Etkisi
4- Covid-19 Pandemisinde Çocuk Sağlığı 2021. Bölüm: Covıd-19 Ve Adölesan Sağlığı
5- Teknoloji Bağımlılığı ve Mücadele 2022. Bölüm-1: Teknolojik/Dijital Hastalıklar
6- Teknoloji Bağımlılığı ve Mücadele 2022. Bölüm-2: Hikikomori
7- Disiplinler Arası Çocuk Hakları Ansiklopedisi 2023. 1.Madde: Çocukların Dijital Ortama Erişim Hakkı, 2.Madde: Çocukların Dijital Ortamdan Korunma Hakkı, 3.Madde: Dijital Ortamda Cinsel İstismar.
8-


Kitap Editörlüğü
Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi-II 2020


Atıflar
SSCI, SCI, SCI- Expanded, AHCI ve ESCI tarafından taranan dergilerde öğretim elemanının yazar olarak yer almadığı makalelerde öğretim elemanının eserlerine yapılan kaynakçadaki farklı eserlerine yapılan her bir atıf
1- Yavaş Çelik M. 2020. The effect of staying at home due to Covid-19 outbreak on nursing student’s life satisfaction and social competencies. 2020/ Perspect İn Psychiatr Care
2- Abduljabbar, H. S. O., & Abduljabar, H. (2020). A systematic review and meta-analysis of the reported symptoms of Covid 19 in pregnancy. Clinical and Experimental Obstetrics & Gynecology, 47(5), 632-637.
3- Öztürk Y. 2021. Personal Protection Management in the Covid-19 Pandemi/J Basic Clin Health Sci
4- Öztürk Y. 2021. Breastfeedinh Management in the Covid-19 Pandemic/ J Basic Clin Health Sci
5- Erdoğan G, Geniş B, Gurhan N, Koç M, Burak Ş. 2021. The Effect of Marital Adjustment and Fear of COVID-19 on Pregnancy Distress: A Cross-Sectional Study in a Pregnancy Sample in Turkey. Psychiatry and Behavioral Sciences
6- Çelik T, Şimşek A, Fırat Koca Ç, Aydın Ş, Yazar Ş. 2021. Evaluation of cochlear functions in infants exposed to SARS-CoV-2 intrauterine. American Journal of Otolaryngology–Head and Neck Medicine and Surgery
7- Akyıldız D, Çamur Z. 2021. Comparison of early postnatal clinical outcome of newborns born to pregnant women with COVID-19: a case–control study. The Journal of Maternal-Fetal & Neonatal Medicine
8- Durmuş M, Öztürk Z, Şener N, Yurtçiçek Eren S. 2021. The Relationship between the Fear of Covid‑19, Depression, and Spiritual Well‑Being in Pregnant Women. Journal of Religion and Health
9- Korukcu O, Ozkaya M, Boran OF, Bakacak MD. 2021. Factors associated with antenatal depression during the COVID‐19 (SARS‐CoV2) pandemic:Across‐sectional study in a cohort of Turkish pregnant women. Perspect İn Psychiatr Care
Oliveira, J. F. D., Perez, E. Z., Ferreira, M. B. G., Pires, P. D. S., Barichello, E., & Barbosa, M. H. (2021). Cultural adaptation and validation of an instrument about nursing critical thinking skills. Revista Brasileira de Enfermagem

SSCI, SCI, SCI- Expanded, AHCI ve ESCI dışındaki uluslararası dergilerde öğretim elemanının yazar olarak yer almadığı makalelerde öğretim elemanının eserlerine yapılan kaynakçadaki farklı eserlerine yapılan her bir atıf
1- Varışlı, B., & Gültekin, T. (2020). Yaşlı Ayrımcılığının Pandemi Hali: COVID-19 Sürecinde Kuşaklararası Etkileşimin Dönüşümü. Electronic Turkish Studies, 15(4).
2- Gedik, M. S., Hakkoymaz, H., & Basan, N. M. 2020. Evaluation of Patients Diagnosed with COVID-19. Van Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(COVID-19 Özel Sayı), 19-28.
3-Kılıç, B; Kılıç, E; Balcı, Ş. 2020. Covıd-19 Sonrasında Avukatların Uzaktan Çalışmaya İlişkin Görüş Ve Hazır Bulunuşlukları. Pearson Journal Of Socıal Scıences & Humanıtıes
4-Gencer, Nevzat. Kovid-19 Sürecinde Yaşli Olmak: 65 Yaş ve Üstü Vatandaşlar İçin Uygulanan Sokağa Çikma Yasaği Üzerine Değerlendirmeler ve Manevi Sosyal Hizmet. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 2020, 4.1: 35-42.
5-Akar V, Gurlaş F. 2021. Sağlık Algısının Çalışma Hayatındaki Etkileri; Banka Çalışanları Üzerine Bir Uygulama. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
6-Köten E. 2021. Kadercilik, Sağlık Davranışı ve Covid-19: Bir Literatür İncelemesi. Social Sciences Research Journal.
7- Küçük S., Kodal Çiftçi H.,2021. Olgu Sunumu: covid-19 Tanısı Alan Yenidoğanda Hemşirelik Bakımı. Journal of Infant, Child and Adolescent Health.
8- Koçak, Meltem; Baltacı, Nazlı. Covid-19 Pandemi Sürecinde Gebelerin Psikososyal Sorunları Ve Hemşirelik Bakımı. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 6.1: 41-49.
9-Usta G, Atalay, E., & Şener, A. Olası COVID-19 Enfeksiyonu ve Hastane Öncesi Alanda Resüsitasyon Uygulamaları. Abant Tıp Dergisi, 10(2), 304-309.
10-Kurt, A., Çelikay Söyler, H. Maternal Attachment and Preventive Intervention Methods in Mothers Under Covid-19 Stress. Cyprus Turkish Journal of Psychiatry & Psychology
11- Deran, G., & Esgin, A. Pandemi Sürecinde Yaş Ayrımcılığının Yaşlı Bireylerde Yarattığı Sosyal Benlik Algısı Ve Sonuçları. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 161-174.
12- Fatma, B. A. Y., & Ataş, A. N. (2021). 2020 Uluslararası Ebelik ve Hemşirelik Yılı: COVID-19’un Gölgesinde Ebelik Mesleği. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 49-53.
13- Şahin, G. C., & Şahin, B. (2020). Comparison of Serum D-dimer, Fibrinogen and Platelet Levels in Pregnant Women with COVID-19 Symptoms According to PCR Positivity or PCR Negativity: A Case-Control Study. World Health, 1.
14- Dennett, S. K., & DeDonno, M. A. (2021). A comparison between Chinese and American male and female college students’ critical thinking dispositions. International Journal of Chinese Education, 10(3), 22125868211046966.
15- Dehghanzadeh, S., & Moaddab, F. (2021). The Effect of Concept Mapping on Nursing Students' Critical Thinking Skills and Nursing Care Plan Design. Research in Medical Education, 13(2), 26-35.
16- Mohamed Ali Saleh, N., Ali, A. E. N., Gamal Mohamed, M., & Hassan Abd El Ftah, S. (2021). Impact of Critical Thinking and Problem Solving Skills on Academic Achievement among Nursing Students'. Egyptian Journal of Health Care, 12(2), 932-945.
Hakemli ulusal dergilerde öğretim elemanının yazar olarak yer almadığı makalelerde öğretim elemanının eserlerine yapılan kaynakçadaki farklı eserlerine yapılan her bir atıf
1- Koparal, B., & Hocaoglu, C. 2021. Pandeminin Gebeler Üzerine Psikolojik Etkileri: Bir Gözden Geçirme. Jinekoloji-Obstetrik ve Neonatoloji Tıp Dergisi.


Projeler
15-49 Yaş Kadın Sağlığı Projesi /Eğitmen Hemşire

Eğitimler
Sağlık konularında farkındalıkların sağlanması (6 haftalık eğitim programı). 21452481/900-903 sayılı yazıyla. 13.09.2013.
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eğitim Günleri. ‘Bir saat bir hayat’. Kasım- Aralık 2013.
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tanıtım Günleri. Hayatın İçinden. 29.Mayıs 2014.
Gümüşhane ‘de Liselerde Okuyan Kız Öğrencilere Yönelik ‘Alt Üriner Sistem Semptomları, İdrar yolu Enfeksiyonları ve Genital Hijyen(8 haftalık eğitim programı)
04.03.2016


Health Sciences, Public Health Nursing, Obstetrics and Gynaecology
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Aysu YILDIZ KARAAHMET It is not affiliated with an institution
Clinical Midwifery
Nursing, Mental Health Nursing, Haematology, Oncology and Carcinogenesis, Health Sciences, Pediatric Hematology and Oncology
Belgin Şen Atasayar
Dr. Belgin ŞEN ATASAYAR ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ Web
Cardiovascular Surgery, Intensive Care, Surgical Diseases Nursing​​
Beyza Nur Aslantaş
Beyza Nur ASLANTAŞ DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, NÖROLOJİK FİZYOTERAPİ-REHABİLİTASYON (YL) (TEZLİ)
Physiotherapy, Neurosciences, Neurology and Neuromuscular Diseases, Rehabilitation, Digital Health
Default avatar
Asst. Prof. Bora AKAT ANKARA ÜNİVERSİTESİ, DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ, DİŞ HEKİMLİĞİ PR.
Dentistry
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Bülent DEMİR İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ
Strategy, Management and Organisational Behaviour, Human Resources Management, Strategy, Organisational Behaviour, Quality Management, Disaster and Emergency Management
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Büşra BAŞAR GÖKCEN MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ, FETHİYE SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Clinical Nutrition
Canan Bulut
Asst. Prof. Dr. Canan BULUT İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ Web
Health Promotion, Health Management, Health Economy, Health Policy
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Derya ÖZTÜRK ÖZEN Yozgat Bozok Üniversitesi
Obstetrics and Gynocology Nursing
Didem Kaya
Asst. Prof. Dr. Didem KAYA NUH NACI YAZGAN UNIVERSITY
Obstetrics and Gynocology Nursing, Health Sciences
Dilek Yılmaz
Assoc. Prof. Dr. Dilek YILMAZ ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
Fundamentals of Nursing, Nursing
Family Counseling, Psychotherapy Practise and Research, Mental Health Nursing
Elif Altun
Asst. Prof. Dr. Elif ALTUN YOZGAT BOZOK UNIVERSITY
Mental Health Nursing
Default avatar
Res. Assist. Dr. Elif Güzide EMİRZA ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Psychiatry
Default avatar
Res. Assist. Emel GÜVEN ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Nursing (Other)
Default avatar
Instructor Emre DANSUK İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
Physiotherapy, Rehabilitation
Default avatar
Specialist Enes Ahmet GÜVEN GAZİ ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ
Health Sciences, Preventative Health Care
Erkan Tortu
Doctoral Erkan TORTU TRABZON UNIVERSITY, FACULTY OF SPORTS SCIENCE
Movement Education in Sports Science, Sports Training
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Erkan EROL TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ
Physiotherapy
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Esma ÖZMAYA KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
Mental Health Nursing
Nutritional Science, Nutrition and Dietetics, Food Properties
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Fatma Şule BİLGİÇ CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITY
Midwifery
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Ferdane KOÇOĞLU Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Nursing, Preventative Health Care
Feride Taşkın Yılmaz
Prof. Dr. Feride TAŞKIN YILMAZ SAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ

Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu’ndan 2004 yılında mezun olan Taşkın Yılmaz, mezuniyetinin ardından yedi yıl İstanbul Süreyyapaşa Göğüs Hastalıkları ve Göğüs Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde klinik hemşiresi, eğitim hemşiresi, kalite hemşiresi ve başhemşire yardımcısı görevlerini yürütmüş ve ardından 2 yıl boyunca İstanbul Sağlık Müdürlüğü’nde eğitim hemşiresi olarak görev yapmıştır. Çalışma hayatı ile birlikte eğitim hayatına da devam eden Taşkın Yılmaz, Marmara Üniversitesi İç Hastalıkları Hemşireliği ABD’da 2007 yılında yüksek lisans ve 2012 yılında doktora eğitimini tamamlamıştır. 2013 yılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Suşehri Sağlık Yüksekokulu’nda Yard. Doç. olarak göreve başlayan Taşkın Yılmaz, 2019 yılında Doçent, 2025 yılında Profesör unvanı almıştır. 2021 yılından itibaren Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Ayrıca Dekan Yardımcılığı ve Hemşirelik Bölüm Başkanlığı görevini yürütmektedir. Taşkın Yılmaz’ın diyabet, obezite, KOAH, astım gibi kronik hastalıkların yönetimine yönelik ulusal ve uluslararası alanda çok sayıda makale ve bildirisi bulunmaktadır. 

​Internal Diseases Nursing​, Nurse Education, ​Internal Diseases
Feride Taşkın Yılmaz
Prof. Dr. Feride TAŞKIN YILMAZ Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi

Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu’ndan 2004 yılında mezun olan Taşkın Yılmaz, mezuniyetinin ardından yedi yıl İstanbul Süreyyapaşa Göğüs Hastalıkları ve Göğüs Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde klinik hemşiresi, eğitim hemşiresi, kalite hemşiresi ve başhemşire yardımcısı görevlerini yürütmüş ve ardından 2 yıl boyunca İstanbul Sağlık Müdürlüğü’nde eğitim hemşiresi olarak görev yapmıştır. Çalışma hayatı ile birlikte eğitim hayatına da devam eden Taşkın Yılmaz, Marmara Üniversitesi İç Hastalıkları Hemşireliği ABD’da 2007 yılında yüksek lisans ve 2012 yılında doktora eğitimini tamamlamıştır. 2013 yılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Suşehri Sağlık Yüksekokulu’nda Yard. Doç. olarak göreve başlayan Taşkın Yılmaz, 2019 yılında Doçent unvanı almıştır. 2021 yılından itibaren Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Ayrıca Dekan Yardımcılığı ve Hemşirelik Bölüm Başkanlığı görevini yürütmektedir. Taşkın Yılmaz’ın diyabet, obezite, KOAH, astım gibi kronik hastalıkların yönetimine yönelik ulusal ve uluslararası alanda çok sayıda makale ve bildirisi bulunmaktadır. 

Nurse Education, ​Internal Diseases Nursing​
Filiz Arıcak
Asst. Prof. Dr. Filiz ARICAK TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
Disabled Groups, Occupational Health and Safety
Default avatar
Dr. Instructor Funda VEREN Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Web
Aged Care Nursing, Nurse Education, Health Promotion, Public Health Nursing, Nursing (Other)
Default avatar
Prof. Dr. Füsun SUNAR KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ
Physiopathology, Systems Physiology, Cell Physiology, Health Sciences Education and Development of Programs: Medicine, Nursing and Health Sciences, Medical Education, Medical Physiology (Other), Traditional, Complementary and Integrative Medicine (Other), Work and Occupational Diseases
Default avatar
Instructor Gamze AKAY ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Pediatric Health and Illnesses Nursing
Gönül Gökçay
Assoc. Prof. Gönül GÖKÇAY KAFKAS ÜNİVERSİTESİ Web
Emergency Nursing, Physical Activity and Health, Preventative Health Care, Health Promotion, Public Health Nursing, Disaster Nursing, Nursing (Other), Aged Care Nursing
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Gülden ATAN Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Nursing, Aged Care Nursing, ​Internal Diseases Nursing​, ​Internal Diseases
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Gülengül MERMER Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi
Public Health Nursing
Social Work
Nursing, Mental Health Nursing
Hacı Ömer Yılmaz
Assoc. Prof. Dr. Hacı Ömer YILMAZ BANDIRMA ONYEDİ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Research asistant in Gumushane University (Deparmant of Nutrition and Dietetics)
Eating Behaviours, Public Health Nutrition, Clinical Nutrition, Nutrition and Dietetics, Nutritional Science
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Hamza ÖZ YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ
Leadership in Education, Education Planning, Education Management, Child Development Education
Default avatar
Dr. Harun ÜNAL VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ, VAN SAĞLIK YÜKSEKOKULU, HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
Surgical Diseases Nursing​​
Hatice Ağralı
Asst. Prof. Dr. Hatice AĞRALI Süleyman Demirel Üniversitesi

İngilizce iyi seviye 

Aged Care Nursing, Health Sciences, ​Internal Diseases Nursing​, Nursing (Other)
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Hatice DEMİRAĞ GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ, KELKİT SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Health Sciences
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Hülya ŞİRİN UNIVERSITY OF HEALTH SCIENCES, GÜLHANE SCHOOL OF MEDICINE
Public Health
Jale Çatak
Assoc. Prof. Dr. Jale ÇATAK İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
Food Sciences, Food Microbiology, Food Chemistry and Food Sensory Science, Engineering, Food Biotechnology, Food Packaging, Preservation and Processing, Nutrition and Dietetics, Health Sciences
Kerem Kınık
Asst. Prof. Dr. Kerem KINIK SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ, HAMİDİYE SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, ACİL YARDIM VE AFET YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Web
Public Health (Other)
Default avatar
Res. Assist. Dr. Kübra GÜLIRMAK GÜLER ONDOKUZ MAYIS UNIVERSITY, FACULTY OF HEALTH SCIENCES

pozitif psikoterapi, varoluşçu psikoterapiler, klp hemşireliği, MS hemşireliği, çocuk ihmal ve istismarı, oyun terapisi, kısa süreli çözüm odaklı terapi ilgi alanlarım  

Mental Health Nursing

Lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerini Elektrik Mühendisliği alanında sırasıyla 1999, 2002 ve 2008 yıllarında elde etti. Çalışma alanları; elektrik şebekesi bileşenlerinin (transformatör, reaktör, kablo, izolatör vb) tasarımı, elektromanyetik analizleri, termal analizleri, tasarım optimizasyonu ve modellenmesi olarak sıralanmakta olup ayrıca iş sağlığı ve güvenliği alanında da faaliyetlerde bulunmaktadır. Halen Doçent unvanı ile görev yapmaktadır.

Hybrid and Electric Vehicles and Powertrains, Electrical Circuits and Systems, Occupational Health and Safety, Electrical Energy Transmission, Networks and Systems, Electrical Machines and Drives, Electrical Energy Generation (Incl. Renewables, Excl. Photovoltaics), Photovoltaic Devices (Solar Cells)
Merve Kişi
Asst. Prof. Dr. Merve KİŞİ SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ

Merve KİŞİ, 
Hacettepe Üniversitesi Sağlık İdaresi Bölümü mezunudur. Yüksek lisans ve doktora eğitimini Süleyman Demirel Üniversitesi, Sağlık Yönetimi anabilim dalında tamamlamıştır.

Health Management, Hospital Management
Default avatar
Res. Assist. Dr. Merve CESUR ATİNTAŞ MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ

 Ankara Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nden 2012 yılında mezun olmuştur.  Klinik Psikoloji Yüksek Lisans eğitimini "Eşi Alkol Bağımlısı Olan ve Olmayan Kadınların Evlilik Uyumu: Eş Bağımlılık, Algılanan Güç, Depresyon, Anksiyete ve Stres Açısından Bir İnceleme" başlıklı tezi ile 2015 yılında tamamlamıştır.  Aynı sene Ankara Üniversitesi'nde başladığı Klinik Psikoloji alanındaki doktora eğitimi süresince farklı yaklaşımlar ile yetişkin ve çocuk danışanlarla süpervizyon altında görüşmeler gerçekleştirmiştir. Doktora eğitimini "Kronik hastalıklarda psikolojik büyüme ve uzamış yas için bir yol haritası: Bilişsel, duygusal ve varoluşsal faktörleri" başlıklı tezi ile 2022 yılında tamamlayarak Klinik Psikolog Doktor ünvanını almıştır.

Yüksek lisans ve doktora eğitimi süresince Ankara Üniversitesi Psikoloji Bölümünde Araştırma Görevlisi olarak çalışan yazar, şu anda Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Psikoloji bölümünde görev yapmaktadır. 

Klinik psikoloji alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bildirileri ve yayınları, psikodrama alanında kitap bölümü çevirileri ve psikoterapi alanında bir kitap bölümü bulunmaktadır. Türk Psikologlar Derneği, Abdülkadir Özbek Psikodrama Derneği ve Klinik Psikoloji Araştırmaları Derneği üyesidir.

Stress, Trauma Psychology, Clinical Psychology, Health Psychology, Psychotherapy Practise and Research
Food Sciences, Food Biotechnology
Obstetrics and Gynocology Nursing, Nursing
Merve Bektaş
Asst. Prof. Dr. Merve BEKTAŞ SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ, HAMİDİYE YAŞAM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, EGZERSİZ VE SPOR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Physical Activity and Health, Genetics (Other), Sport and Genetic
Public Health (Other), Statistics, Public Health Nursing
Clinical Social Work Practice
Management and Organization Education
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Murat ALAN SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ, İZMİR TEPECİK SAĞLIK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Health Sciences
Mustafa Kesen
Prof. Mustafa KESEN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Human Resources Management
Nadiye Barış Eren
Asst. Prof. Dr. Nadiye BARIŞ EREN TARSUS ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Fundamentals of Nursing
Nermin Eroğlu
Asst. Prof. Dr. Nermin EROĞLU FENERBAHÇE ÜNİVERSİTESİ

İngilizce

Fundamentals of Nursing
Default avatar
Specialist Nihan AK ERZURUM ŞEHİR HASTANESİ

Mezuniyet: 2007-2013 Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi

Uzmanlık Eğitimi: 2014-2018 Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı

Yandal Uzmanlık Eğitimi : 2019-2022 Ankara Atatürk Göğüs Hastalıkları ve Göğüs Cerrahisi EAH, İş ve Meslek Hastalıkları Kliniği

Work and Occupational Diseases , Public Health
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Nilüfer ÖZKAN ORDU UNIVERSITY, FACULTY OF HEALTH SCIENCES Web
Clinical Nutrition, Health Sciences, Nutrition and Dietetics, Nutritional Science, Food Nutritional Balance, Public Health Nutrition, Eating Behaviours, Nutrition and Dietetics (Other)
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Nurcan KOLAÇ MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Health Sciences
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Nuri BİNGÖL INSTITUTE OF HEALTH SCIENCES
Engineering
Nurten Terkes
Assoc. Prof. Dr. Nurten TERKES BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
​Internal Diseases Nursing​, ​Internal Diseases
Nurten Gülsüm Bayrak
Asst. Prof. Dr. Nurten Gülsüm BAYRAK GİRESUN ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Mental Health Nursing
Nurullah Yelboğa
Asst. Prof. Dr. Nurullah YELBOĞA ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
Counselling, Wellbeing and Community Services
Motor Control, Rehabilitation, Health Sciences, Podiatry, Physiotherapy
Pınar Baykan
Assoc. Prof. Dr. Pınar BAYKAN AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, MESLEK YÜKSEKOKULU

Pınar BAYKAN, Erzurum doğumludur. İlk, orta ve lise öğrenimini Erzurum’da tamamlamıştır. 2005 yılında Atatürk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü’nden mezun olmuştur. Yüksek lisans eğitimini 2007 yılında Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Kimya Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda tamamlamıştır. 2015 yılında aynı üniversitenin Kimya Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda doktora derecesini almıştır.

2013 yılında C sınıfı İş Güvenliği Uzmanı, 2022 yılında ise Sosyal Politika / İşçi Sağlığı ve Güvenliği alanında Doçent unvanını almıştır. B sınıfı İş Güvenliği Uzmanı ve İş Güvenliği Uzmanlığı Eğiticisi belgesine de sahiptir.

Akademik kariyerine 2016 yılında Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi’nde Dr. Öğr. Üyesi olarak başlamış; aynı yıl üniversitenin İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörlüğü görevine atanmıştır. Halen Meslek Yüksekokulu Mülkiyet Koruma ve Güvenlik Bölüm Başkanlığı ve Lisansüstü Eğitim Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı Başkanlığı görevlerini sürdürmektedir.

Çalışma alanları arasında kimya eğitimi, iş sağlığı ve güvenliği, risk değerlendirmesi, güvenli davranış geliştirme müdahaleleri ve psikososyal risk faktörleri vb. konular  yer almaktadır.

Occupational Health and Safety
Disaster and Emergency Management, Emergency Medicine
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Rukiye ÇELİK SULEYMAN DEMIREL UNIVERSITY, .
Hospital Management, Statistical Analysis, Strategy, Management and Organisational Behaviour, Discourse and Pragmatics, Disabled Groups, Organisational, Interpersonal and Intercultural Communication, Industrial and Organisational Psychology (Incl. Human Factors), Digital Health, Health Management, Organisational Behaviour
Default avatar
Dr. Instructor Sara Betül ÖZGEN HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ, TEKNOLOJİ VE ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Food Technology, Pesticides and Toxicology, Food Sciences
Seda Yakıt Yeşilyurt
Asst. Prof. Dr. Seda YAKIT YEŞİLYURT İzmir Ekonomi Üniversitesi

 2010 yılında Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu’ndan bölüm birincisi olarak mezun oldu. 2009-2010 bahar dönemi eğitimini Erasmus bursiyeri olarak Polanya Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji’de tamamladı. 2010-2022 yılları arasında devlet ve özel hastaneler bünyesinde fizik tedavi ve rehabilitasyon ünitelerinde fizyoterapist olarak görev yaptı. Yüksek lisans eğitimini Yeditepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Fizyoterapisi alanında tamamladı. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora eğitimini 2021 yılında tamamlandı. Yurtiçi çeşitli kongre ve sempozyumlara katılımcı ve konuşmacı olarak katılmıştır. Kadın sağlığı ve sporcu sağlığı alanlarında çeşitli ulusal/uluslararası akademik bildiri ve makaleler yayınladı. 2022-2024 yılları arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda öğretim görevlisi olarak görev yaptı. 2024 yılından itibaren Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünde Dr. Öğr. Üyesi olarak görevine devam etmektedir.

Physical Medicine and Rehabilitation, Physical Activity and Health, Rehabilitation
Sedat Arslan
Assoc. Prof. Dr. Sedat ARSLAN BANDIRMA ONYEDİ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Sport and Exercise Nutrition, Nutrition and Dietetics, Nutritional Science
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Seher DEMİRKAYA Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkiler Bölümü İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Anabilim Dalı
Social Security, Occupational Health and Safety, Labour and Social Security Law, Labour Law, Social Policy, Labor Economics and Industrial Relations
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Serap TEPE SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ Web

Assoc. Prof. Dr. Serap Tepe – Academic, Consultant, and Trainer

Assoc. Prof. Dr. Serap Tepe serves as a faculty member at the University of Health Sciences in Türkiye and holds doctoral degrees in both Industrial Engineering and Occupational Health and Safety. Combining extensive professional experience in the private sector with her academic expertise, she provides both scientific and practice-oriented contributions to the field of occupational health and safety. Her research and professional interests include Risk Assessment, Psychosocial Risks, Occupational Health and Safety, and Multi-Criteria Decision-Making Methods. As a certified Class A Occupational Safety Specialist, Dr. Tepe not only conducts academic research and teaching but also serves as the Occupational Health and Safety Coordinator at her institution. In addition to her academic responsibilities, Dr. Tepe provides consultancy services, corporate risk management solutions, and professional training programs to organizations. She actively supports companies in achieving compliance with occupational health and safety regulations, enhancing risk assessment practices, and promoting employee well-being. She is also a certified Internal Auditor for Integrated Management Systems (ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018) and serves as an expert witness at both national and international levels. By integrating her academic knowledge with field expertise, Assoc. Prof. Dr. Serap Tepe contributes as a consultant, trainer, and subject-matter expert, adding value to organizations in Türkiye and across international platforms in the domain of occupational health and safety.

Social Security, Social Welfare Policies, Occupational Health and Safety
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Sevgi DEMİR ÇAM Artvin Çoruh Üniversitesi Şavşat Meslek Yüksekokulu
​Internal Diseases Nursing​
Sezgin Sezgin
Assoc. Prof. Dr. Sezgin SEZGİN KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
Urbanization Policies, Local Administrations , Environment Policy
Sinem Öcalan
Asst. Prof. Dr. Sinem ÖCALAN HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Mental Health Nursing
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Songül AKTAŞ KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Midwifery, Obstetrics and Gynaecology
Sümeyye Bal
Dr. Instructor Sümeyye BAL Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Obstetrics and Gynocology Nursing, Health Sciences
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Taha Gökmen ÜLGER BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Nutrition and Dietetics
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Tuba GEÇDİ Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Mental Health Nursing
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Tuba TEKİN SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, BESLENME VE DİYETETİK BÖLÜMÜ
Food Nutritional Balance, Clinical Nutrition, Eating Behaviours, Nutritional Science
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Tuncay POLAT ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
Social Determinants of Health, Public Health, Public Health (Other)
Default avatar
Umut APAYDIN KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Vahide Semerci Çakmak
Asst. Prof. Dr. Vahide SEMERCİ ÇAKMAK TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ, İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI
​Internal Diseases Nursing​, Nursing, Nursing (Other), Health and Community Services
​Internal Diseases Nursing​, Health Sciences
Eating Behaviours, Nutritional Science, Nutrition and Dietetics, Health Sciences
Yusuf Esmer
Assoc. Prof. Dr. Yusuf ESMER Bayburt Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü
Technology Management, Innovation Management, Entrepreneurship, Strategy, Organisational Behaviour, Human Resources Management
Zeynep Özmen Bol
Asst. Prof. Dr. Zeynep ÖZMEN BOL DÜZCE ÜNİVERSİTESİ, GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU
Welfare Studies, Occupational Health and Safety, Labor Economics and Economic Demography , Disabled Groups, Social Welfare Policies, Social Exclusion, Labor Economics and Industrial Relations, Social Policy (Other), Women's Studies, Social Security, Nursing Services in Social Policy, Regional Development and Globalisation in Social Policy
Özden Tandoğan
Asst. Prof. Dr. Özden TANDOĞAN İstanbul Arel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü
Obstetrics and Gynocology Nursing
Nutritional Science, Clinical Nutrition, Nutrition and Dietetics
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Özge PALANCI AY GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
Obstetrics and Gynocology Nursing
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Özlem NALDÖKEN SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Midwifery
İbrahim Hüseyin Cansever
Asst. Prof. Dr. İbrahim Hüseyin CANSEVER SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ, ISPARTA SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Health and Community Services, Health Management, Health Policy, Health Care Administration
İlkay Keser
Assoc. Prof. Dr. İlkay KESER AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Mental Health Services, Mental Health Nursing
İlkin Yılmaz
Asst. Prof. Dr. İlkin YILMAZ Dokuz Eylül Üniversitesi

ilkinyilmaz85@gmail.com

Serious Games and Simulations, Nursing, Fundamentals of Nursing, Intensive Care
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Şafak AYDİN Kafkas üniversitesi Atatürk Sağlık HMYO
Mental Health Nursing, Aged Health Care
Şenay Aras Doğan
Asst. Prof. Dr. Şenay ARAS DOĞAN YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ
Pediatric Health and Illnesses Nursing
Default avatar
Assoc. Prof. Şule ÇEKİÇ ANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
Health Sciences

Gümüşhane University Journal of Health Sciences; scientific writings in health fields such as Medical Sciences, Nursing, Midwifery, Nutrition and Dietetics, Health Management, Social Services, Occupational Health and Safety, Emergency Aid and Disaster Management, Health and Sports Sciences, Child Development, First and Emergency Aid (Paramedics), Medical Laboratory It is a peer-reviewed journal.

Medical Sciences, Nursing, Midwifery, Nutrition and Dietetics, Health Management, Social Services, Occupational Health and Safety, Emergency Aid and Disaster Management, Health and Sports Sciences, Child Development, First and Emergency Aid (Paramedic), in Gümüşhane University Journal of Health Sciences, articles with the following characteristics related to medical laboratory titles can be published:

*Review: A comprehensive review of recent scientific studies on a particular subject,

**Research Article: An article in scientific format that introduces original research and presents its results,

***Case report: There are different case studies according to the society.

 The journal is published four times a year.

 Manuscripts that have been previously published in the journal, accepted for publication and are being evaluated for publication are not taken into consideration.

 Submission of articles to the journal can only be done through Dergipark.

 If a correction is requested from the author, the correction must be made within 1 month at the latest.

 The responsibility of the published articles belongs entirely to the author(s).

* Articles written in either Turkish or English languages are published in our journal.

*It is recommended to use the article template on our web page while the author is writing the article.

* Manuscripts specified in the article template should be written in Word 2003 or higher versions, in A4 size, “Times New Roman” font style, main text in 12 points and single line spacing, justified on both sides and in two columns. An article is sent to the journal with a .doc extension.

The first line indent in paragraphs should be 0.5 cm. Before and after the paragraph, there should be 6 pt space between them, there should not be too much space between the blank lines and texts.

Turkish title: It should be written in 12 point bold with the first letter of each word being capitalized.

English title: The first letter of each word should be capitalized, and it should be written in normal 10 pt.


*Explanations required for this study, if any, should be written (…presented as … in congress/symposium, thesis or project work, received from the University … board, supported by Research Project (Project No) etc.) or acknowledgment text

1 Title, Author's Name SURNAME, Profession, Institution and Department, e-mail, ORCID:XXXX-XXXX-XXXX-XXX
2 Assoc. Dr., Author Name SURNAME, Public Health, Gumushane University Faculty of Health Sciences, Department of Health Management, e-mail, ORCID:XXXX-XXXX-XXXX-XXXX

Corresponding Author:  Name SURNAME

Received: 00.00.2021

e-mail: xxxxxx@xxxxxmail

Accepted: 00.00.2021

1.Example Author Footer

Names of the authors, as indicated in the 1st sample author footer: Name and Surname should be written under the English title and side by side. The names of the authors after the title should be written before using the title, the name starting with a capital letter, then the surname in all capital letters. At the end of the authors' names, a number should be placed in the form of a superscript and in the table template field at the bottom of the page, in accordance with these numbers, the authors' academic title, field of specialization and institution, ORCID information should be written in 8 points. In italics at the top of the author's information: if the research was presented as a paper (oral or poster) at a scientific meeting, or if the thesis is a thesis, it should be stated with the date and place as shown in the template at the bottom of the title page of the article. Project number can be added. Acknowledgments may be included in this field.

Article titles:

"In English articles, the abstract part (on the left of the page) is written before the abstract (on the right of the page)"

RESEARCH: SUMMARY«ABSTRACT, INTRODUCTION, MATERIAL AND METHOD, FINDINGS AND DISCUSSION, CONCLUSION AND RECOMMENDATIONS, REFERENCES

REVIEW: ABSTRACT«ABSTRACT, INTRODUCTION, Subtitles related to the subject, CONCLUSION AND SUGGESTIONS, REFERENCES

SYSTEMATIC REVIEW: SUMMARY«ABSTRACT, INTRODUCTION, METHOD, FINDINGS AND DISCUSSION, CONCLUSION AND RECOMMENDATIONS, REFERENCES

CASE REPORT: SUMMARY ABSTRACT, INTRODUCTION, MATERIALS AND METHOD: (Data Collection-Case Report), FINDINGS AND DISCUSSION, CONCLUSION AND RECOMMENDATIONS, REFERENCES

Main titles should be written in single column width, centered on the page and in Bold CAPITAL letters.

Abstracts: They should be written in 10 points size and should not exceed 250 words. The abstract should not contain equations, citations, non-standard abbreviations. Subheadings in summary paragraphs should not be added to the summary. The abbreviations used in the manuscripts should be written clearly when they are first used in the text and the abbreviated form should be given in parentheses next to it. Headings should not be numbered and should be written in all capital letters and in bold, aligned with the beginning of the paragraph.

Keywords; It should be compatible with IndexMedicus:Medical Subject Headings (https://www.nlm.nih.gov/mesh/MBrowser.html) and Turkish Science Terms dictionary.

“INTRODUCTION” section should start from the second page and the last paragraph should include the purpose of the article.

It should be noted that the text, drawings or graphics are within the writing area. Page margins in articles; top and left should be 2.5 cm, bottom and right should be 2 cm.,

For review type studies; Any of the authors related to the subject should have a research article related to the previously published work and upload it to the system at the time of submission.

Manuscripts should not exceed 25 pages, including figures and tables.

The number of tables and figures should not exceed 5 in total.

Pictures, figures and graphics in the articles should be displayed under the name of "Figure"; Figures and graphics should be drawn in computer environment. Tables, figures and equations should be numbered, the titles should be written above the tables and below the figures, with the first letter of each word capitalized.

Tables; should be placed in the appropriate place in the text, decimal numbers should be separated by commas, not periods (except for the English abstract). Tables should be made using the table menu, cells should not contain more than one value, alignment should not be done with the space bar, should be done with the help of a ruler, numbers should be right-justified and the number of tables should not exceed 5. Titles should be written in 10 points, Table Content should be written in 8-10 points, References should be written in 8 points. Subsequent tables and figures should not be shown in the article.

The abbreviations used should be stated in the explanation below the figures, pictures, tables and graphics. If previously printed figures, pictures, tables and graphics are used, written permission should be obtained and this permission should be stated in the description of the figure, picture, table and graphic and should be cited as the  reference.

Authors can only cite the references they directly benefit from in their articles. Our journal does not deem it appropriate to use the  references reported in other studies in the form of citation.

References of numbers; In the text or at the end of the sentence, it should be written as superscript1 after the period.

The number of references should not be more than 40 in total in articles and 65 in reviews.

References should be listed in the order in which they are used in the article. When writing more than one reference number, a space should be left after the comma, and if more than two consecutive reference numbers are to be written, a “-” sign should be placed between the first number and the last number. References should only be at the end of the sentence. As a reference; Unpublished  reference (unpublished congress, symposium, meeting, etc. documents) cannot be used.

References are similar to apa style, bibliography writing style is included as an example in the article template, care should be taken not to abbreviate a study with multiple authors with a single author name and to indicate the beginning and end of the reference pages. The abbreviations to be used should be in accordance with Index Medicus.

In the manuscripts reporting the results of experimental studies conducted on humans, after the characteristics of the procedures to be applied to the volunteers or patients in which this study was conducted, a sentence indicating that they were informed and their consent was obtained should be included in the "Ethical Aspect of the Study" sub-title in the Material Method. Authors should submit the approval they have received from the relevant Ethics Committee in the case of such a study. In case reports, information about signing the informed consent/consent form should be included in the article. Relevant ethical approval should also be obtained for studies performed on animals. When a photograph is used to promote patient identification, the patient's written consent should be obtained and the patient's eyes should be covered with tape. When a photograph belonging to a private institution such as an institution is used, the written permission should be stated in the article and the permission information should be sent to us. For the use of scales, questionnaires and photographs belonging to others, permission should be obtained from the owners and should be stated in this study. The photograph information used should be explained with the “Picture X.“ symbol.

In the material and method section of the article, the organizations supporting the work, the number of the project work, the ethics committee report and the institution and dates from which permission was obtained should be written. It is also indicated in italics above the author information on the first page.

The plagiarism rate measured by us during the pre-control phase of your article should be 20% or less.
To check the spelling rule for the author, the author must fill in the checklist, and all the steps in the article author checklist must be compatible with the "Yes" option.

The publication copyright transfer certificate and the ethics committee and the Institution's permission certificate, if any, should be sent as an additional file together with the article submission.

Works that do not comply with the above format will not be evaluated in terms of content and will be returned to the author by the editor.

That’s why; Before sending your article to our journal, check it one last time according to the "Author's Checklist". The article template will provide convenience to the author about the writing style.

"Committee on Publication Ethics (COPE)" on the publication ethical policy criteria; guides our writers, editors and consultants.

For the year 2020, from the article writers in the articles of entrepreneurial research quality and in the interviews and survey studies; For research that requires data collection by means of scales, questionnaires, interviews, observations, stating and documenting the ethics committee approval (name, decision date and number) of the candidate article and in the method section, Information regarding the signing of the informed consent form. It is requested to include in the article, to present the proofs of the ethical principles in the data collection process (such as obtaining permission for the use of scales, questionnaires, documents from others, and transmitting the permission information to the journal), to indicate that research and publication ethics are followed in the articles. *Ethics committee approval must be obtained separately for research conducted in all branches of science, including social sciences, and for clinical and experimental studies on humans and animals that require an ethics committee decision, this approval should be stated and documented in the article. Information about ethical rules should be given to the editor under separate headings. *A statement about compliance with Research and Publication Ethics should be included in the articles. *In case reports, information about signing the informed consent/consent form should be included in the article. For detailed information: TR Index Criteria

Regarding the published publications whose copyright is given to our journal, the author cannot request the copyright permission from the journal again in order to publish it in another book.

In the article submission process, the article sent by the author to the sample article template format on the home page of our journal must be adapted.

The article must not have been previously published as a journal, book or full-text paper.

Copyright information, in research articles that require ethics committee approval (including retrospective studies); Ethics committee permission information in the material and method section, limitations of the study (if any), supporting institution information (if any), scale permission information (if necessary) should be submitted to our journal as an additional file.

If the ethical permission, institutional permission or consent information is not clearly stated (if necessary, ethical committee and institution permission information can be requested from case reports), the relevant article will not be accepted for the pre-control process if the permission information is not attached as a file in the article file area.

Ethics committee permission information should be compatible with article title and author information.

The plagiarism value of the article sent by the author is checked by us. As a journal publication policy, the plagiarism value of the article should be 20% or less in preflight. (It will be beneficial for the author to check the plagiarism value before submitting the article.) If the plagiarism information is high, the report is presented to the author by the journal.

It is important that the author write a sentence or two stating the original value of the article to the editor in the note field during submission.

If it is thought that there are deficiencies in material, data collection, ethics, institutional permission, statistical steps in the method, the article can be rejected by informing the author during the article evaluation processes.

It is important for the author to make an explanation on the author's information on the first page of the article regarding ethical permission, explanation if it is the thesis topic, oral presentation, poster presentation and/or thesis articles.

Full-text papers with the same material method are not accepted as articles in the journal publication process, the editor may request additional file information from the author for the abstract pages.

In our journal, double-blind refereeing is done for the selection of referees in the referee process.

No fee is paid for articles published in the journal.