Bu çalışma Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin sorumluluk duygusu ve sorumluluk davranışları üzerinde yapılmış, teorik ve uygulama bölümlerinden oluşan bir araştırmadır. Çalışmamızın teorik kısmında sorumluluk kavramı ile ilgili yapılmış çalışmalar gözden geçirilmiş ve çalışmanın kuramsal temeli oluşturulmuştur. Uygulama kısmında ise Özen tarafından 2008 yılında geliştirilmiş olan 18 maddeden oluşan likert tipi “Sorumluluk Duygusu ve Davranışı Ölçeği”nden elde edilen verilerin analizi yapılmıştır. Bu bağlamda Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 4. Sınıf öğrencilerinin sorumluluk duygusu ve sorumluluk davranışı düzeyleri, cinsiyet, yaşamın çoğunluğunun geçirildiği yerleşim yeri ve ailenin ekonomik düzeyi değişkenleri açısından ele alınmıştır. Bulgular yorumlanırken örneklem grubunun yüksek düzeyde din eğitimi veren İlahiyat Fakültesi öğrencileri olduğu göz ardı edilmemiştir. Araştırma sonucunda elde ettiğimiz veriler Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 4. Sınıf öğrencilerinin sorumluluk duygusu ve sorumluluk davranışı düzeylerinin yüksek olduğu ve bu sonucun ortaya çıkmasında genel anlamda aldıkları üniversite eğitiminin özelde ise din eğitiminin katkısı olduğu sonucuna varılmıştır
This survey, consisting of theoretical and practical parts, is on responsibility and responsible behavior of students at Hittite University Faculty of Theology. In the theoretical part, we have tried to establish the theoretical basis of the study by reviewing the work done on the concept of responsibility. And in the practical part, the data obtained from "A sense of
Responsibility and Behavior Scale" developed by Özen in 2008 and
consisting of 18 Likert-type material were analyzed. In this context, the
sense of responsibility and the level of responsible behavior of Hittite
University Faculty of Theology 4th grade students are discussed in terms of
sex, the settlement ofv the majority of life and the family's economic status
variables. It has not been ignored while interpreting the findings that the
Faculty of Theology students in the sample group are those providing high-level
religious education. At the end of the research, we have concluded that
Hittite University Faculty of Theology 4th grade students have a high level
of sense of responsibility and responsible behavior. The case is thanks to the
university training that they have received in general and the contribution of
religious education in particular.
Other ID | JA26YG64EZ |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 33 Issue: 33 |
Harran İlahiyat Dergisi-Harran Ilahiyat Journal Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.