Research Article
BibTex RIS Cite

HELAL KAVRAMININ EĞİTİMDE YERİ VAR MIDIR?

Year 2021, , 37 - 42, 30.06.2021
https://doi.org/10.51973/head.915056

Abstract

Eğitim, insanın düşünce ve davranışlarını kültüre uygun hale getirme işidir. Öğretim, bu faaliyetin bilgi kısmını oluşturur. Ancak öğretimin varlığını borçlu olduğu yer, kültürdür. Öğretimin her alt alanı, kültür düşüncesine göre anlam ve mana kazanır. Seküler eğitimin insanı anlam ve mana açısından itibarsızlaştırması, kültürün hayatın dışına atılmasıyla olmuştur. Kültürün önemli bir kavramı helal kavramıdır. Bu çalışmada, eğitim ve öğretime dair düşünce ve kazanımların helalle ilişkisi kurulmaya çalışılmıştır.

References

  • Alatlı, A. (3 Ocak 2015)). Her yasal hak helal değildir. https://www.yenisafak.com/hayat/her-yasal-hak-hel%C3%A2l-degildir-2056951 Son erişim tarihi: 02.02.2021
  • Çelebi, A. (2013). İslam’da eğitim öğretim tarihi (A. Yıldırım, Çev.). İstanbul: Damla Yayınları.
  • Demirci, K. (1998). Helal. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi içinde (17.cilt s.173-175). İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi.
  • İllich, I. (2019). Okulsuz toplum. (Çev: M. Özay, Çev.). İstanbul: Şule Yayınları.
  • Koca, F. (1998). Helal. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi içinde (17.cilt s.175-178). İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi
  • Kurt, A.O. (2010). Yahudilikte koşer ve koşer ekonomisi. C.Ü. ilahiyat Fakültesi Dergisi, XIV-2, 103-149.

DOES THE CONCEPT OF HALAL HAVE A PLACE IN EDUCATION?

Year 2021, , 37 - 42, 30.06.2021
https://doi.org/10.51973/head.915056

Abstract

Education is the study of adapting human thoughts and behaviors to culture. Teaching forms the knowledge part of this activity. But where teaching owes its existence is culture. Each subfield of teaching gains meaning according to thought of culture. Secular education has discredited people in terms of meaning by excluding culture from real life. An important concept of culture is the concept of halal. In this study, it has been tried to establish a relationship between the ideas and gains about education, and halal.

References

  • Alatlı, A. (3 Ocak 2015)). Her yasal hak helal değildir. https://www.yenisafak.com/hayat/her-yasal-hak-hel%C3%A2l-degildir-2056951 Son erişim tarihi: 02.02.2021
  • Çelebi, A. (2013). İslam’da eğitim öğretim tarihi (A. Yıldırım, Çev.). İstanbul: Damla Yayınları.
  • Demirci, K. (1998). Helal. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi içinde (17.cilt s.173-175). İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi.
  • İllich, I. (2019). Okulsuz toplum. (Çev: M. Özay, Çev.). İstanbul: Şule Yayınları.
  • Koca, F. (1998). Helal. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi içinde (17.cilt s.175-178). İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi
  • Kurt, A.O. (2010). Yahudilikte koşer ve koşer ekonomisi. C.Ü. ilahiyat Fakültesi Dergisi, XIV-2, 103-149.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Research Articles
Authors

İsmail Aydoğan 0000-0002-5447-4741

Publication Date June 30, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Aydoğan, İ. (2021). HELAL KAVRAMININ EĞİTİMDE YERİ VAR MIDIR?. Helal Ve Etik Araştırmalar Dergisi, 3(1), 37-42. https://doi.org/10.51973/head.915056

Dizinler ve Platformlar / Indexes and Platforms

22294    22295