Lise öğrencileri için başarılı bir ders çalışma süreci, sadece ders materyallerini anlamakla sınırlı değildir; aynı zamanda uygun bir çalışma ortamı da gerektirir. Bu nedenle, lise öğrencilerinin evde etkili ders çalışmaları için uygun bir çalışma ortamının niteliği büyük önem taşır. Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin evde verimli ders çalışmaları için uygun çalışma ortamının niteliğini belirlemektir. Nitel yöntemiyle yapılan bu araştırmada durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Hakkâri il merkezinde bulunan özel bir ortaöğretim kurumunda (lise) öğrenim gören farklı sınıflardan 65 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılar 9,10,11,12. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Bu çalışmada nitel veri toplama araçlarından mülakat kullanılmıştır. Mülakatlar, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Görüşme formları, öğrencilerin evdeki çalışma ortamlarıyla ilgili deneyimlerini, düzenlemelerini, kullanılan materyalleri ve ortamın sessizliği gibi faktörleri içeren 12 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Elde edilen bulgulara göre çalışma grubunu oluşturan öğrencilerin çalışma ortamıyla ilgili önemli bir sorun yaşamadıkları ortaya çıkmıştır. Araştırmanın farklı okul türü ve farklı öğrencilerle yapılması sorunun doğru tanımlanması ve çözüm önerileri için önemlidir.
Eğitim Bilimleri Lise Öğrencisi Çalışma Ortamı Ders Çalışma Çalışma Süreci.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Hazırbulunuşluluk |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |