hayat ve eğitim hayatının bir araya gelmesinin yarattığı bağlam çöküşü sorunlarını ve bunlarla ne şekilde
başa çıktıklarını araştırmaktadır. Öğrencilerin, genel iletişim teknolojileri, sosyal ağlar, Facebook
ve bağlam çöküşü ile ilgili tutumlarını, tercihlerini ve inançlarını belirlemek üzere yüz yüze ve çevrim içi
anketlerden yararlanılmıştır. Araştırma bu özelliği ile betimsel bir araştırma olup mevcut durum hakkında
bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bulgular, eğitimde ve özellikle sınıf ödevleri ve ders konuları ile ilgili olarak
sosyal ağların kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerinin olumlu olduğunu göstermektedir. Ancak buna
tezat olarak öğrencilerin çoğu sosyal ağlar yolu ile kişisel bilgilerini sınıfla paylaşmaktan memnun değildir.
Facebook’la ilgili olarak ise öğrencilerin bu aracı temel olarak aile ile ve arkadaşlar ile iletişime geçmek
üzere kullanılan bir araç olarak gördüğü ortaya çıkmıştır. Yine aynı şekilde öğretim üyeleri ile arkadaş
olmakla ilgili memnuniyetlerini belirtmiş olsalar da bu arkadaşlığı her koşulda devam ettirmek isteyenlerin
oranı oldukça azdır. Ayrıca yine yarıya yakın bir oranda öğrenci öğretim üyesi ile arkadaş olduğunda
kendisini rahat hissetmediğini belirtmiştir. Öğrenciler, sosyal kimlikleri ve sınıf kimliklerinin bir araya gelmesinden
dolayı oluşan bağlam çöküşünden kaçınmak üzere gizlilik ayarlarını kullanma ve paylaşımları
sınırlama gibi faaliyetlerde bulunmaktadırlar.
Abstract
This study examines how university students use Facebook for the purpose of education, context collapse
problems that arises from the aggregation of private life and education life and how these problems
are handled. Face to face surveys and online surveys are used in order to identify the students’
attitudes, preferences and beliefs about new communication Technologies, social networks Facebook,
privacy and context collapse. This research is a descriptive study and aims to give information about
the current situation. Findings refer to the positive opinions about using social networks for class
assignments and course subjects. But on the contrary , most of the students are not pleased about
sharing personal information with the class members. Students preffered to think about Facebook as
a social space for interacting with friends and family. Although most of them indicated their pleasure
about being friends with instructors, the rate of students who wish to continue this friendship under all
conditions is rather low. Also almost half of the students stated that they were not comfortable about
being friends with instructors. Students are engaged in activities such as adjusting privacy settings
and self censoring in order to avoid context collapse between their social identities and their classroom
identities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.