Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseköğretimde Facebook Kullanımı Ve Bağlam Çöküşü: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 29 - 40, 18.03.2018

Öz

hayat ve eğitim hayatının bir araya gelmesinin yarattığı bağlam çöküşü sorunlarını ve bunlarla ne şekilde

başa çıktıklarını araştırmaktadır. Öğrencilerin, genel iletişim teknolojileri, sosyal ağlar, Facebook

ve bağlam çöküşü ile ilgili tutumlarını, tercihlerini ve inançlarını belirlemek üzere yüz yüze ve çevrim içi

anketlerden yararlanılmıştır. Araştırma bu özelliği ile betimsel bir araştırma olup mevcut durum hakkında

bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bulgular, eğitimde ve özellikle sınıf ödevleri ve ders konuları ile ilgili olarak

sosyal ağların kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerinin olumlu olduğunu göstermektedir. Ancak buna

tezat olarak öğrencilerin çoğu sosyal ağlar yolu ile kişisel bilgilerini sınıfla paylaşmaktan memnun değildir.

Facebook’la ilgili olarak ise öğrencilerin bu aracı temel olarak aile ile ve arkadaşlar ile iletişime geçmek

üzere kullanılan bir araç olarak gördüğü ortaya çıkmıştır. Yine aynı şekilde öğretim üyeleri ile arkadaş

olmakla ilgili memnuniyetlerini belirtmiş olsalar da bu arkadaşlığı her koşulda devam ettirmek isteyenlerin

oranı oldukça azdır. Ayrıca yine yarıya yakın bir oranda öğrenci öğretim üyesi ile arkadaş olduğunda

kendisini rahat hissetmediğini belirtmiştir. Öğrenciler, sosyal kimlikleri ve sınıf kimliklerinin bir araya gelmesinden

dolayı oluşan bağlam çöküşünden kaçınmak üzere gizlilik ayarlarını kullanma ve paylaşımları

sınırlama gibi faaliyetlerde bulunmaktadırlar.

Kaynakça

  • Kaynaklar Acar, S.& Yenmiş, A. (2014). Eğitimde Sosyal Ağların Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Facebook Örneği, Electronic Journal of Vocational Colleges, Bürokon Özel Sayısı,s. 55-66. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/62489 , Erişim Tarihi: 18.11.2017. Blommaert J. & Szabla G. (2017). Does Context Really Collapse in Social Media Interaction? Conference on Moving Texts: Mediations and Transculturations. Aveiro. https://alternative-democracy- research.org/2017/06/27/does-context-really-collapse-in-social-media-interaction/, (Erişim Tarihi: 12.10.2017) Borkovich, D.J & Breese, J. (2016). Social Media Implosion: Context Collapse, Issues in Information Systems,7(4). 167-177. Davis, J.L.& Jurgenson, N. (2014). Context Collapse: Theorizing Context Collusions and Collisions. Information, Communication &Society, 17:4, 476-485 Dennen V.P. & Burner, K.J. (2017) Identity, Context Collapse, and Facebook Use in Higher Education: Putting Presence and Privacy at Odds, Distance Education, 38:2, 173-192, http://www. tandfonline.com/doi/full/10.1080/01587919.2017.1322453 , Erişim Tarihi: 05.12.2017. Gülbahar Y., Kalelioğlu F. & Madran O. ( 2010). Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı, https://www.academia.edu/634542/Sosyal_A%C4%9Flar%C4%B1n_E%C4%9Fitim_Ama%- C3%A7l%C4%B1_Kullan%C4%B1m%C4%B1, Erişim Tarihi: 12.11.2017. https://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2017-global-overview, Erişim Tarihi: 16.12.2017. İşman, A.& Albayrak, E. (2014). Sosyal Ağlardan Facebook’un Eğitime Yönelik Etkililiği, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 129-138. Marwick, A.E & Boyd, D. ( 2010). I Tweet Honestly, I Tweet Passionately: Twitter Users, Context Collapse, and the Imaginded Audience, New Media&Society, 13(1), 114-133. Marwick, A.& Ellison, N.B (2012). “There Isn’t Wifi in Heaven!” Negotiating Visibility on Facebook Memorial Pages, Journal of Broadcasting Electronic Media, 56:3, 378-400. Vitak, J. (2012). The Impact of Context Collapse and Privacy on Social Network Site Disclosures, Journal of Broadcasting&Electronic Media, 56, (4), 451-470). Tagg , C., Seargent P. & Brown A.A(2017). Taking Offence on Social Media, Springer Publishers. Tiryakioğlu F. &Erzurum F. (2011). Bir Eğitim Aracı Olarak Ağların Kullanımı. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications 27-29 April, 2011 Antalya-Turkey, ss.1031-1046, http://www.iconte.org/FileUpload/ks59689/File/182.pdf , Erişim Tarihi: 15.12.2017.

The Use of Facebook and the Context Collapse in Higher Education: A Research on University Students

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 29 - 40, 18.03.2018

Öz

Abstract

This study examines how university students use Facebook for the purpose of education, context collapse

problems that arises from the aggregation of private life and education life and how these problems

are handled. Face to face surveys and online surveys are used in order to identify the students’

attitudes, preferences and beliefs about new communication Technologies, social networks Facebook,

privacy and context collapse. This research is a descriptive study and aims to give information about

the current situation. Findings refer to the positive opinions about using social networks for class

assignments and course subjects. But on the contrary , most of the students are not pleased about

sharing personal information with the class members. Students preffered to think about Facebook as

a social space for interacting with friends and family. Although most of them indicated their pleasure

about being friends with instructors, the rate of students who wish to continue this friendship under all

conditions is rather low. Also almost half of the students stated that they were not comfortable about

being friends with instructors. Students are engaged in activities such as adjusting privacy settings

and self censoring in order to avoid context collapse between their social identities and their classroom

identities.

Kaynakça

  • Kaynaklar Acar, S.& Yenmiş, A. (2014). Eğitimde Sosyal Ağların Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Facebook Örneği, Electronic Journal of Vocational Colleges, Bürokon Özel Sayısı,s. 55-66. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/62489 , Erişim Tarihi: 18.11.2017. Blommaert J. & Szabla G. (2017). Does Context Really Collapse in Social Media Interaction? Conference on Moving Texts: Mediations and Transculturations. Aveiro. https://alternative-democracy- research.org/2017/06/27/does-context-really-collapse-in-social-media-interaction/, (Erişim Tarihi: 12.10.2017) Borkovich, D.J & Breese, J. (2016). Social Media Implosion: Context Collapse, Issues in Information Systems,7(4). 167-177. Davis, J.L.& Jurgenson, N. (2014). Context Collapse: Theorizing Context Collusions and Collisions. Information, Communication &Society, 17:4, 476-485 Dennen V.P. & Burner, K.J. (2017) Identity, Context Collapse, and Facebook Use in Higher Education: Putting Presence and Privacy at Odds, Distance Education, 38:2, 173-192, http://www. tandfonline.com/doi/full/10.1080/01587919.2017.1322453 , Erişim Tarihi: 05.12.2017. Gülbahar Y., Kalelioğlu F. & Madran O. ( 2010). Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı, https://www.academia.edu/634542/Sosyal_A%C4%9Flar%C4%B1n_E%C4%9Fitim_Ama%- C3%A7l%C4%B1_Kullan%C4%B1m%C4%B1, Erişim Tarihi: 12.11.2017. https://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2017-global-overview, Erişim Tarihi: 16.12.2017. İşman, A.& Albayrak, E. (2014). Sosyal Ağlardan Facebook’un Eğitime Yönelik Etkililiği, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 129-138. Marwick, A.E & Boyd, D. ( 2010). I Tweet Honestly, I Tweet Passionately: Twitter Users, Context Collapse, and the Imaginded Audience, New Media&Society, 13(1), 114-133. Marwick, A.& Ellison, N.B (2012). “There Isn’t Wifi in Heaven!” Negotiating Visibility on Facebook Memorial Pages, Journal of Broadcasting Electronic Media, 56:3, 378-400. Vitak, J. (2012). The Impact of Context Collapse and Privacy on Social Network Site Disclosures, Journal of Broadcasting&Electronic Media, 56, (4), 451-470). Tagg , C., Seargent P. & Brown A.A(2017). Taking Offence on Social Media, Springer Publishers. Tiryakioğlu F. &Erzurum F. (2011). Bir Eğitim Aracı Olarak Ağların Kullanımı. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications 27-29 April, 2011 Antalya-Turkey, ss.1031-1046, http://www.iconte.org/FileUpload/ks59689/File/182.pdf , Erişim Tarihi: 15.12.2017.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilal Özden Özdemir Çakır

Yayımlanma Tarihi 18 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 5 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdemir Çakır, H. Ö. (2018). Yükseköğretimde Facebook Kullanımı Ve Bağlam Çöküşü: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 1(1), 29-40.


Creative Commons Lisansı    HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE) 
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.