The aim of this study is to show how children, who are an important element of the advertising world,
are positioned as a consumer on TV. For this purpose, firstly literature was searched and socialization of
children as a consumer examined and the conceptual framework examined. In this context, the product
market for children and the studies about this discussed and the factors that would enable the child to
socialize as a consumer were put forward. By examining the role of advertising in the socialization of
the child as a consumer, the effect of advertisement on children has been addressed. In the research
part of the study, “Danone Milk Snack Ads” which positions childen as a consumer who have conflict
with their mother while market shopping, analyzed with a semiotic method. The commercial film analized
with different scanes, namely visual units and content units and linguistic messages. And than all
analysis summarized with a table at the end of the study. At the end of the study; it has been seen that
the children are shown in this commercial as an important consumer. The children have been happy
with buying products.
Bu çalışmanın amacı reklam dünyasının önemli bir unsuru olan çocukların TV’de bir tüketici olarak nasıl
konumlandırıldıklarını ortaya koymaktır. Bu amaçla öncelikle literatür araştırması yapılarakçocukların bir
tüketici olarak sosyalleşmesi konusu irdelenmiş, kavramsal çerçeve ele alınmıştır. Bu kapsamda çocuklara
yönelik ürün pazarı ve bu konuda yapılan çalışmalara, görüşlere yer verilmiş, çocuğun bir tüketici
olarak sosyalleşmesini sağlayacak unsurlar ortaya koyulmuştur. Çocuğun bir tüketici olarak sosyalleşmesinde
reklamların rolü incelenerek, çocuklar üzerindeki etkisine değinilmiştir. Çalışmanın araştırma
kısmında ise bu kapsamda örnek olabilecek bir reklam olan anne ve çocukların market alışverişi sırasında
yaşadığı çatışmayı konu alan, çocuğu bir tüketici olarak konumlandıran “Danone Sütlü Atıştırmalıklar
Reklamı” göstergebilimsel yöntemle analiz edilmiştir. Reklam filmi farklı karelerde ele alınarak görüntü
birimler ve içerikbirimler ve dilsel iletiler olmak üzere üç başlıkta incelenmiştir. Daha sonra reklamın tüm
çözümlemesi bir tabloda özetlenmiştir. Çalışmanın sonucunda; çözümlemelerden elde edilen bulgular
ışığında, çocuğun reklamda istekleri karşılanması gereken, önemli bir tüketici olarak gösterildiği, bunun
bir örneği olarak anne ile çocuğun birlikte alışveriş yapma deneyimi üzerinden bir örneklendirme yapıldığı
görülmüştür. Reklamdaki çocuk / çocuklar ürünün satın alınması sonucu mutlu olmuş, tüketici olarak
sosyalleşmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 18, 2018 |
Submission Date | February 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.