The 1998 Truman Show, starring Jim Carrey, includes a man named Truman Burbank, who has been
‘’Watching Us’’ for 30 years. Everything around Burbank, who lives in a completely simulation universe,
is fake. His mother, his father, his wife, his friends... This is a movie that has been released for a long
time. This life on Seahaven Island, built by the construction company, becomes more and more suspicious
for Truman, and feels something wrong. All the costs of this universe and construction are earned
from the advertising and product placement practices performed at Truman show. The program that
does not advertise at all claims to be life itself. In this study, Truman show content analysis method was
analyzed in terms of simulation theory and product placement concepts of Baudrillard. According to the
research results; in addition to telling the beginning of Truman Burbank, the Truman show is an important
example of both a media critique and Baudrillard’s theory of simulation.
Başrolünde Jim Carrey’nin olduğu 1998 yılı yapımı Truman Show, Truman Burbank adında birinin; 30
yıldır ‘’Biri Bizi Gözetliyor’’ benzeri bir yapımla 24 saatinin kesintisiz bir şekilde televizyondan yayınlanmasını
içermektedir. Tamamen bir simülasyon evreninde yaşayan Burbank’ in etrafındaki her şey sahtedir.
Annesi, babası, eşi, arkadaşları... Bir senaryo dâhilinde hareket eden bu kişilerin tek bir amacı vardır o
da Truman Show’u devam ettirebilmektir. Yapım şirketi tarafından yapılan Seahaven Adası’nda geçen bu
yaşam Truman için günden güne daha da şüpheli hale gelmekte, yanlış giden bir şeyler olduğunu sezinlemektedir.
Bu evrenin ve yapımın tüm masrafları ise Truman Show’da yapılan reklam ve ürün yerleştirmesi
uygulamalarından kazanılmaktadır. Hiç reklam arası vermeyen program hayatın kendisi olduğunu iddaa
etmektedir. Tüm bunlar göz önünde bulundurularak bu çalışmada Baudrillard’ın simülasyon kuramı ve
ürün yerleştirme kavramları açısından Truman Show içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre; filmde ürün yerleştirme türleri içerisinden en çok görsel ürün yerleştirme stratejisine yer
verilirken ortaya çıkan bir başka sonuç ise;Truman Show filmi Truman Burbank adlı karakterin başından
geçenleri anlatmanın ötesinde hem bir medya eleştirisi hem de Baudrillard’ın simülasyon kuramına ilişkin
önemli bir örnek olarak konumlanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 18, 2018 |
Submission Date | May 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.