Sosyal medyanın erişim ve etkileşim
düzeyi reklam ve pazarlamacılar için bu mecrayı cazip hale getirmektedir.
Özellikle reklamcılar için sosyal platformların hukuki yapısının henüz
oluşturulmamış olması ve yaratıcılıkta diğer mecraların geride bırakan uygulamaların
yer alması sosyal medyayı daha tercih edilir kılmaktadır. Erişim kolaylığı
nedeniyle hızla toplumsal hayatımızda yer alan sosyal ortamlar zamanla bir
takım etik sorunları da beraberinde getirmektedir. Kullanıcılara ait verilerin
güvenliğinin sağlanamamasından, bireylerin istem dışı reklamlara maruz
kalmasına kadar birçok etik problem üzerinde tartışılmaktadır. Çevrimdışı
reklam anlayışından farklı olarak reklam olduğu açıkça belirtilmeyen,
içeriklerin içine gömülen reklam uygulamaları gizli reklam olarak ifade
edilmektedir.
Araştırmada hala hukuksal yapısı
oluşturulmamış sosyal medyada reklam etiği ihlallerinden gizli reklam
kullanımını örneklem üzerinden ortaya koymak amaçlanmaktadır. Teknik kadro yönetiminde kurgusal olarak tasarlanan
gündemden haberlerin, kültürel ve eğlenceli içeriklerin yer aldığı Stolk ve
Vibio isimli YouTtube kanallarının videoları incelenmiş içerik yöntemi ile
videolarda yer alan gizli reklamlar analiz edilmiştir. Video akışı içinde
reklamların ve reklamda yer alan markanın/ürünün reklam olduğu anlaşılmayacak
şekilde veriliş şekli ortaya konmuştur. Çalışma sosyal medyada reklam etiği
problemleri üzerinde çalışan diğer araştırmacılara ve kontrol mekanizmasının
gerekli olduğunu savunan karar mekanizmalarına yön vermede önem
taşımaktadır.
Social media’s level of access and interaction makes
this channel attractive for advertisers and marketers. The fact that the legal structure of
social platforms has not yet been established and its incorporating
applications that are ahead of other channels in terms of creativity makes
social media more preferable, especially for advertisers. Social environments
that quickly take place in our lives thanks to their accessibility also bring a
number of ethical problems along with them. Many ethical issues from not
ensuring the security of user data to individuals’ being exposed to unwanted
advertisements are being discussed. Unlike traditional advertising,
advertisements which are not explicitly addressed and embedded within contents
are referred as hidden advertisements.
In this study, it is aimed to reveal the case study of
hidden advertising the violations of advertising ethics in the social media,
which are not still legalized, through the sample. Videos from YouTube
channels, Stolk and Vibio, where news from the agenda, cultural and
entertaining contents are fictionally designed by a technical staff management
are examined and the hidden advertisements in the videos are analyzed through
content analysis. The way in which the advertisements and the brand / product
included in the advertisement within the video stream are presented. The study
is important in terms of guiding other researchers working on ethical issues in
the social media advertising and the control mechanisms that advocate the need for a
decision-making mechanism.
Social media advertising advertising ethics hidden advertisements
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.