Yeni
medyanın doğuşunun ve tüketicilerin birden fazla iletişim kanalı
ile markalarla buluşmasının sonucunda transmedya doğmuştur.
Markalar, stratejik marka iletişimi olarak transmedya hikaye
anlatıcılığını kullandıklarında, markanın oluşturduğu
kurgu dünyası ile gerçek dünya birbirine yaklaştırılmakta;
hedef kitleler ise oluşturulan kurmaca dünyanın bazı parçalarıyla
gerçek dünyada deneyim kazanmaktadırlar. Transmedya içerisinde
elde edilen bu deneyim ile markalar, hedef kitlesinin sadakatini
kazanmaktadır. Bu makalenin amacı markaların iletişim
stratejileri içerisinde önemli bir yere sahip olan transmedya
hikaye anlatıcılığının marka sadakatine nasıl etki ettiğini
araştırmaktır. Araştırmada örnek olay incelemesi yapılmış
olup transmedya hikaye anlatıcılığının yarattığı dünyanın
marka sadakatine olan katkısı AngryBirds örneği üzerinden incelenmiştir.
Babür Tosun, N. (2014). Marka Yönetimi. 2. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
Chiaravalle, Bill ve Schenck, Barbara Findlay (2007). Markalaşma For DummiesMeraklısına (1. Baskı). (Çeviren: Anahid Hazaryan). İstanbul: Doğan Kitap.
Çavuşoğlu, S. Bora (2011). Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri. Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık
Davidson, Drew (2010). Cross-Media Communications: An Introduction to the Art ofCreating Integrated Media Experiences. Pittsburgh: ETC Press.
Floor, Ko (2006). Branding A Store: How To Build Successful Retail Brands In AChanging Marketplace. London: Kogan Page.
Hasanali, Farida, Leavitt, Paige, Williams, Rachele (2005). Branding: A Guide ForYour Journey To Best-Practice Processes. Texas, Hoouston: APQC Publications.
Jenkins, H. (2006), “Convergence Culture: Where Old and New Media Collide”.US: New York University Press.
Kocabaş, F. ve M. Elden. (2009). Reklamcılık. 11. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları
Kotler, Philip (2001). Marketing, Management and Millenium Edition. New Jersey:Prentice Hall.
Lee, Alvin, Yao, Jinchao, Mizerski, Richard and Lambert, Claire (2015). TheStrategy of Global Branding and Brand Equity. New York: Routledge.
Long, Geoffrey (2016). The Future of the Term Transmedia.https://www.coursera.org/learn/transmedia-storytelling/lecture/RhPCM/geoffreylong-the-future-of-the-term-transmedia , Erişim Tarihi: 10.10.2018.
Murphy, John M. (1992). Branding: A Key Marketing Tool (2nd Edition). London:MacMillan
Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri. 20. Baskı. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
Odabaşı, Yavuz ve Oyman, Mine (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi (9. Baskı).İstanbul: MediaCat.
Okay, A. (2009). Kurumsal Reklamcılık. İstanbul: Derin Yayınları.
Babür Tosun, N. (2014). Marka Yönetimi. 2. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
Chiaravalle, Bill ve Schenck, Barbara Findlay (2007). Markalaşma For DummiesMeraklısına (1. Baskı). (Çeviren: Anahid Hazaryan). İstanbul: Doğan Kitap.
Çavuşoğlu, S. Bora (2011). Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri. Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık
Davidson, Drew (2010). Cross-Media Communications: An Introduction to the Art ofCreating Integrated Media Experiences. Pittsburgh: ETC Press.
Floor, Ko (2006). Branding A Store: How To Build Successful Retail Brands In AChanging Marketplace. London: Kogan Page.
Hasanali, Farida, Leavitt, Paige, Williams, Rachele (2005). Branding: A Guide ForYour Journey To Best-Practice Processes. Texas, Hoouston: APQC Publications.
Jenkins, H. (2006), “Convergence Culture: Where Old and New Media Collide”.US: New York University Press.
Kocabaş, F. ve M. Elden. (2009). Reklamcılık. 11. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları
Kotler, Philip (2001). Marketing, Management and Millenium Edition. New Jersey:Prentice Hall.
Lee, Alvin, Yao, Jinchao, Mizerski, Richard and Lambert, Claire (2015). TheStrategy of Global Branding and Brand Equity. New York: Routledge.
Long, Geoffrey (2016). The Future of the Term Transmedia.https://www.coursera.org/learn/transmedia-storytelling/lecture/RhPCM/geoffreylong-the-future-of-the-term-transmedia , Erişim Tarihi: 10.10.2018.
Murphy, John M. (1992). Branding: A Key Marketing Tool (2nd Edition). London:MacMillan
Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri. 20. Baskı. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
Odabaşı, Yavuz ve Oyman, Mine (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi (9. Baskı).İstanbul: MediaCat.
Okay, A. (2009). Kurumsal Reklamcılık. İstanbul: Derin Yayınları.
Gümüş, İ. (2019). TRANSMEDYA HİKAYECİLİĞİ ARACILIĞI İLE MARKA SADAKATİ İNŞASINA YÖNELİK BİR ÖRNEK ÇALIŞMA: ‘ ANGRYBİRDS’. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 2(1), 174-197.