Yeni
medyanın doğuşunun ve tüketicilerin birden fazla iletişim kanalı
ile markalarla buluşmasının sonucunda transmedya doğmuştur.
Markalar, stratejik marka iletişimi olarak transmedya hikaye
anlatıcılığını kullandıklarında, markanın oluşturduğu
kurgu dünyası ile gerçek dünya birbirine yaklaştırılmakta;
hedef kitleler ise oluşturulan kurmaca dünyanın bazı parçalarıyla
gerçek dünyada deneyim kazanmaktadırlar. Transmedya içerisinde
elde edilen bu deneyim ile markalar, hedef kitlesinin sadakatini
kazanmaktadır. Bu makalenin amacı markaların iletişim
stratejileri içerisinde önemli bir yere sahip olan transmedya
hikaye anlatıcılığının marka sadakatine nasıl etki ettiğini
araştırmaktır. Araştırmada örnek olay incelemesi yapılmış
olup transmedya hikaye anlatıcılığının yarattığı dünyanın
marka sadakatine olan katkısı AngryBirds örneği üzerinden incelenmiştir.
Transmedya Hikayeciliği Marka Sadakati Marka İletişim Stratejisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 4 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.