Günümüz rekabet koşullarında pazardaki rakiplerin her
geçen gün artması ve ürünlerin standartlaşması, markaların tüketiciler üzerinde
duygu uyandırmaya yönelik stratejiler geliştirmelerini zorunlu hale
getirmiştir. Tüketicinin duygularına yönelik çalışmalar yapmak, marka
sadakatini arttıracağı için uzun vadede markalar ile tüketici arasında duygusal
bağın kurulmasına olanak sağlamakta ve bu bağlamda duygusal pazarlama kavramı
ortaya çıkmaktadır. Duygusal pazarlama, tüketicinin duygularını etkilemek,
onları harekete geçirmek ve bazı hislerin uyandırılması için kullanılan
pazarlama yöntemidir. Tüketicilerin derin hislerine hitap eden duygusal
pazarlamanın amacı, pozitif bir ruh halinden, mutluluk ve güven gibi daha güçlü
duygulara kadar duygusal deneyimler yaşatmaktır.
Bu
çalışma, duygusal pazarlamada slogan kullanımının önemine dikkat çekmek
amacıyla 2018-2019 yılları arasında Cosmopolitan dergisinde yer alan Pandora
reklamlarının sloganları, metinleri ve görselleri analiz edilerek
gerçekleştirilmiştir. Bu analizlerin bulguları renk ve model kullanımı,
tipografi, görsel bütünlük ve sloganın dilsel özellikleri açısından incelenmiş,
görünen ve görünmeyen mesajlar yoluyla duygusal pazarlamadaki rol ve etkileri
gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.