Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DUYGUSAL PAZARLAMADA SLOGAN KULLANIMININ ÖNEMİ: PANDORA REKLAMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 31 - 53, 22.10.2019

Öz

Günümüz rekabet koşullarında pazardaki rakiplerin her
geçen gün artması ve ürünlerin standartlaşması, markaların tüketiciler üzerinde
duygu uyandırmaya yönelik stratejiler geliştirmelerini zorunlu hale
getirmiştir. Tüketicinin duygularına yönelik çalışmalar yapmak, marka
sadakatini arttıracağı için uzun vadede markalar ile tüketici arasında duygusal
bağın kurulmasına olanak sağlamakta ve bu bağlamda duygusal pazarlama kavramı
ortaya çıkmaktadır. Duygusal pazarlama, tüketicinin duygularını etkilemek,
onları harekete geçirmek ve bazı hislerin uyandırılması için kullanılan
pazarlama yöntemidir. Tüketicilerin derin hislerine hitap eden duygusal
pazarlamanın amacı, pozitif bir ruh halinden, mutluluk ve güven gibi daha güçlü
duygulara kadar duygusal deneyimler yaşatmaktır.



Bu
çalışma, duygusal pazarlamada slogan kullanımının önemine dikkat çekmek
amacıyla 2018-2019 yılları arasında Cosmopolitan dergisinde yer alan Pandora
reklamlarının sloganları, metinleri ve görselleri analiz edilerek
gerçekleştirilmiştir. Bu analizlerin bulguları renk ve model kullanımı,
tipografi, görsel bütünlük ve sloganın dilsel özellikleri açısından incelenmiş,
görünen ve görünmeyen mesajlar yoluyla duygusal pazarlamadaki rol ve etkileri
gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • KAYNAKÇAAkbayır, Z. (2016). Bana Bir Hikâye Anlat: Marka İletişiminde Hikâyeleştirme ve İnternet. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(12), 67-84.Akgün, Ö. (2019, Mayıs 15). www.omerakgun.com.tr: http://www.omerakgun.com.tr/kisisellestirilmis-pazarlama.html adresinden alındıAlemdar, M. Y. (2012). Duygusal Pazarlamada Değer Yıldızı Modeli Beyaz Eşya TV Reklam Mesajları Üzerine Bir İnceleme. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Ateşoğlu, İ. (2003). Marka İnşasında Slogan. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 259-264.Batı, U. (2017). Markethink ya da Farkhetink Deneyimsel Pazarlama ve Duyusal Markalama. İstanbul: Sena Ofset Yayıncılık.Baysal, S., & Aka, İ. Ç. (2013). Bir Pazarlama Stratejisi Olarak Mutluluk Temasının Markalar Tarafından Kullanılması: Mutluluk Temelli Pazarlama Üzerine Bir Araştırma. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 84-93.Çopur, T. M. (2014). Yeni Ürün Geliştirme Sürecinde Kitlesel Kişiselleştirme Yaklaşımının Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. İstanbul: Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.Ersoy, M. (2014). Türkiye'de Yayınlanan 1980 Sonrası Reklam Sloganlarında Duygusal Pazarlama. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.İnan, K. (2018). Satış 4.0 Potansiyelin Performansa Dönüşüm Yolculuğu. İstanbul: Abaküs Kitap Yayın .Knapp, D. E. (2003). Marka Aklı (T, Akartuna, Çev.). İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.Kotler, P. (2013). A'dan Z'ye Pazarlama. İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.Mathews, R., & Wacker, W. (2007). Senin Hikayen Ne? (A, Özer, Çev.). İstanbul: MediaCat.Moon, M., & Millison, D. (2003). Ateşten Markalar (Ş, Tahju Kalkay, Çev.). İstanbul: MediaCat.Oypan, S. (2018, Mayıs 30). www.ideasoft.com.tr. Mayıs 30, 2018 tarihinde https://www.ideasoft.com.tr/duygusal-pazarlama-nedir/ adresinden alındıÖzdemir, G. (2016). Açık Hava Reklamcılığında Etkileşimli Tasarım. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Tasarım Kültürü Anabilim Dalı. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.Pandora Yıllık Rapor 2018. (2019, Nisan 16). www.investor.pandoragroup.com: https://investor.pandoragroup.com/annual-reports adresinden alındıPine, P. P., & Gilmore, J. H. (2011). Deneyim Ekonomisi. İstanbul: Optimist Yayınları.Richins, M. L. (1997). Measuring Emotions in Consumption Experience. Journal of Consumer Research, 24, 127-146.Schmitt, B. H. (1999). Experiential Marketing: How to Get Customers to Sense, Feel, Think, Act and Relate to Your Company and Brands. New York: The Free Press.Soyuer, H. (2005). Kitlesel Kişiye Özel Üretimde Modüler Üretim Anlayışı. V. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul Ticaret Üniversitesi, 177-180.Tek, Ö. B. (1999). Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım, Türkiye Uygulamaları. İstanbul: Beta Basım Yayın.Temporal, P. (2011). İleri Düzey Marka Yönetimi: Değişen Dünyada Markaları Yönetmek (A, Kuruoğlu ve K, Özdural, Çev.). İstanbul: Brandage Yayınları.Tosun, N. B. (2017). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın.Uztuğ, F. (2005). Markan Kadar Konuş Marka İletişimi Stratejileri. İstanbul: MediaCat Yayınları.www.pandoragroup.com. (2019, Mart 03). (https://pandoragroup.com/en/About-Pandora/Mission-and-Vision). adresinden alındıwww.turkuvazreklam.com.tr. (2019, Nisan 11). http://www.turkuvazreklam.com.tr/yayin/dergiler/cosmopolitan adresinden alındı
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 31 - 53, 22.10.2019

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKÇAAkbayır, Z. (2016). Bana Bir Hikâye Anlat: Marka İletişiminde Hikâyeleştirme ve İnternet. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(12), 67-84.Akgün, Ö. (2019, Mayıs 15). www.omerakgun.com.tr: http://www.omerakgun.com.tr/kisisellestirilmis-pazarlama.html adresinden alındıAlemdar, M. Y. (2012). Duygusal Pazarlamada Değer Yıldızı Modeli Beyaz Eşya TV Reklam Mesajları Üzerine Bir İnceleme. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Ateşoğlu, İ. (2003). Marka İnşasında Slogan. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 259-264.Batı, U. (2017). Markethink ya da Farkhetink Deneyimsel Pazarlama ve Duyusal Markalama. İstanbul: Sena Ofset Yayıncılık.Baysal, S., & Aka, İ. Ç. (2013). Bir Pazarlama Stratejisi Olarak Mutluluk Temasının Markalar Tarafından Kullanılması: Mutluluk Temelli Pazarlama Üzerine Bir Araştırma. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 84-93.Çopur, T. M. (2014). Yeni Ürün Geliştirme Sürecinde Kitlesel Kişiselleştirme Yaklaşımının Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. İstanbul: Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.Ersoy, M. (2014). Türkiye'de Yayınlanan 1980 Sonrası Reklam Sloganlarında Duygusal Pazarlama. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.İnan, K. (2018). Satış 4.0 Potansiyelin Performansa Dönüşüm Yolculuğu. İstanbul: Abaküs Kitap Yayın .Knapp, D. E. (2003). Marka Aklı (T, Akartuna, Çev.). İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.Kotler, P. (2013). A'dan Z'ye Pazarlama. İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.Mathews, R., & Wacker, W. (2007). Senin Hikayen Ne? (A, Özer, Çev.). İstanbul: MediaCat.Moon, M., & Millison, D. (2003). Ateşten Markalar (Ş, Tahju Kalkay, Çev.). İstanbul: MediaCat.Oypan, S. (2018, Mayıs 30). www.ideasoft.com.tr. Mayıs 30, 2018 tarihinde https://www.ideasoft.com.tr/duygusal-pazarlama-nedir/ adresinden alındıÖzdemir, G. (2016). Açık Hava Reklamcılığında Etkileşimli Tasarım. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Tasarım Kültürü Anabilim Dalı. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.Pandora Yıllık Rapor 2018. (2019, Nisan 16). www.investor.pandoragroup.com: https://investor.pandoragroup.com/annual-reports adresinden alındıPine, P. P., & Gilmore, J. H. (2011). Deneyim Ekonomisi. İstanbul: Optimist Yayınları.Richins, M. L. (1997). Measuring Emotions in Consumption Experience. Journal of Consumer Research, 24, 127-146.Schmitt, B. H. (1999). Experiential Marketing: How to Get Customers to Sense, Feel, Think, Act and Relate to Your Company and Brands. New York: The Free Press.Soyuer, H. (2005). Kitlesel Kişiye Özel Üretimde Modüler Üretim Anlayışı. V. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul Ticaret Üniversitesi, 177-180.Tek, Ö. B. (1999). Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım, Türkiye Uygulamaları. İstanbul: Beta Basım Yayın.Temporal, P. (2011). İleri Düzey Marka Yönetimi: Değişen Dünyada Markaları Yönetmek (A, Kuruoğlu ve K, Özdural, Çev.). İstanbul: Brandage Yayınları.Tosun, N. B. (2017). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın.Uztuğ, F. (2005). Markan Kadar Konuş Marka İletişimi Stratejileri. İstanbul: MediaCat Yayınları.www.pandoragroup.com. (2019, Mart 03). (https://pandoragroup.com/en/About-Pandora/Mission-and-Vision). adresinden alındıwww.turkuvazreklam.com.tr. (2019, Nisan 11). http://www.turkuvazreklam.com.tr/yayin/dergiler/cosmopolitan adresinden alındı
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gözde Öymen 0000-0003-3997-5983

Tuğçe Öztel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 4 Temmuz 2019
Kabul Tarihi 11 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öymen, G., & Öztel, T. (2019). DUYGUSAL PAZARLAMADA SLOGAN KULLANIMININ ÖNEMİ: PANDORA REKLAMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 2(2), 31-53.


Creative Commons Lisansı    HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE) 
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.