Sosyal medya platformları, tüketiciler ve ünlüler arasındaki etkileşimi değişikliğe uğratmıştır. Etkileşimi arttırmada ve kişisel imajın geliştirilmesinde son zamanlarda kişinin aslına uygun davranması anlamına gelen otantiklik kavramı üzerinde durulmaktadır. Otantikliğin, ünlüler ile tüketiciler arasındaki duygusal bağları kuvvetlendirmenin yanı sıra ünlülerin tanıttığı ürün ve hizmetlerin satın alınma eğilimine olumlu etki ettiği belirtilmektedir. Otantikliğin bu etkilerini araştırmak üzere niceliksel araştırma yöntemlerinden anket yöntemine baş vurulmuştur. Araştırmanın modelinde ünlülerin otantikliklerinin tüketicilerin ünlülerle olan duygusal bağlarını geliştirdiği ve satın alma eğilimine olumlu katkı yaptığı; duygusal bağlılık ile satın alma eğilimi arasında da pozitif bir ilişki olduğu ve nihayetinde duygusal bağlılığın , ünlülerin otantikliği ile satın alma eğilimi arasındaki ilişkiyi dolaylı olarak etkilediği gösterilmiştir. Toplamda 140 kişi ile yapılan anket sonuçları da bu modeldeki hipotezleri desteklemiştir. Araştırma özellikle pazarlama ve reklamcılık sektörü açısından önemlidir, zira ünlüler ile takipçileri arasındaki etkileşimde otantikliğin, özellikle ünlülerin tanıttıkları ürün ve hizmetlerle ilgili tüketici tutum ve davranışlarına ne şekilde etkisi olduğuna dair veri sunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 14, 2020 |
Submission Date | December 30, 2019 |
Acceptance Date | March 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.