Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi ve yaygınlaşması, küreselleşen dünyada pek çok
değişimi beraberinde getirmiştir. Bu değişim, toplumun tüm yönlerini etkilediği gibi iletişim süreçlerini de
etkilemiştir. Yeni medya ve yeni iletişim teknolojilerinin bu etkisi, devletlerin ya da iktidarların uluslararası
halklarla olan ilişkilerine yansımış, devletlerin diplomasi pratikleri, yöntemleri değişmiştir. Gelişen
teknolojilerle beraber dijital diplomasi anlayışı ön plana çıkmış ve dijital alt yapılardan faydalanılarak
diplomatik girişimlerde bulunulmuştur. Hedef kitlelere yönelik yapılan kampanya, strateji ve yöntemler
dijital ve sosyal ağlar üzerinden gerçekleştirilmekte, herhangi bir konuda devletlerin aleyhinde
gerçekleşecek olumsuz durumlar karşısında anlık bilgilendirme yapılabilmektedir. Dijital diplomasi,
geleneksel diplomasi anlayışından farklı olarak etkileşime dayalı, iki yönlü ve diyaloglara açık bir süreci
temsil eder. Sosyal medya ağları ve kanalları, bu temsil sürecinin en önemli aktörleridir.
Bu çalışmada, dijital diplomasinin amaçları doğrultusunda Türkiye Washington Büyükelçiliğinin
Barış Pınarı Harekâtı konusunda Twitter kullanımı incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Türkiye’nin Barış
Pınarı Harekâtı kapsamında Washington Büyükelçiliğinin dijital diplomasi kanallarını etkin bir şekilde
kullanıp kullanmadığını sorgulamaktır. Çalışmada yöntem olarak içerik analizi kullanılmış ve
büyükelçiliğin harekât boyunca #OperationPeaceSpring etiketiyle paylaştığı içerikler analiz edilmiştir.
Çalışmada üç hipotez belirlenmiş ve etkileşim, cevap verme gibi genel kriterlere bakılarak hipotezler
sınanmıştır. Çalışma sonucunda, Türkiye Washington Büyükelçiliğinin Barış Pınarı Harekâtı konusunda
Twitter kullanımını etkin bir şekilde gerçekleştirmediği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 5, 2020 |
Submission Date | January 14, 2020 |
Acceptance Date | July 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.