Günümüzün çetin rekabet ortamında işletmeler pazar trendleri ile uyumlu inovasyonel reklam stratejileri aracılığıyla pazarda dinamik kalmayı hedeflemektedir. Bu yenilikçi çabalardan biri de ürün yerleştirme stratejisidir. Bu sebeple çalışma, ürün yerleştirme stratejisinin nasıl uygulandığını görmek amacıyla incelenmiştir. Örnek uygulama alanı ise, yaratıcı türevli içerik endüstrisi olan animasyon film seçilmiştir. Bu endüstrisinin seçilme sebebi ise, yerli yapım animasyon film endüstri ile ilgili yapılan çalışmalar incelendiğinde ürün yerleştirme stratejisinin kullanımına ilişkin çok fazla çalışma olmadığı ön araştırma sırasında tespit edilmiştir. Amaçlı örneklem içerisinde tespit edilen 2014 yapımı olan Evliya Çelebi ve Ölümsüzlük Suyu animasyon filmi ele alınarak incelenmiştir. Yöntem olarak içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Ayrıca ürün yerleştirmeye ilişkin diyaloglar hem sözel hem de görsel malzeme ile beraber değerlendirilerek analiz edilmiştir.
Araştırma bulguları doğrultusunda animasyon filmde en çok görsel sunuma yer verilmiştir. İncelenen animasyon filmde spor, eğitim, inşaat, telekomünikasyon, ulaşım, turizm ve gıda hizmet grubundan markaların ürün yerleştirmelerine yer verilmiştir.
ürün yerleştirme animasyon film bütünleşik pazarlama iletişimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 12 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.