Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANİMASYON FİLMLERDE ÜRÜN YERLEŞTİRME STRATEJİSİNİN KULLANIMI: EVLİYA ÇELEBİ VE ÖLÜMSÜZLÜK SUYU ÜZERİNDEN BİR İNCELEME

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 1, 38 - 57, 22.04.2021

Öz

Günümüzün çetin rekabet ortamında işletmeler pazar trendleri ile uyumlu inovasyonel reklam stratejileri aracılığıyla pazarda dinamik kalmayı hedeflemektedir. Bu yenilikçi çabalardan biri de ürün yerleştirme stratejisidir. Bu sebeple çalışma, ürün yerleştirme stratejisinin nasıl uygulandığını görmek amacıyla incelenmiştir. Örnek uygulama alanı ise, yaratıcı türevli içerik endüstrisi olan animasyon film seçilmiştir. Bu endüstrisinin seçilme sebebi ise, yerli yapım animasyon film endüstri ile ilgili yapılan çalışmalar incelendiğinde ürün yerleştirme stratejisinin kullanımına ilişkin çok fazla çalışma olmadığı ön araştırma sırasında tespit edilmiştir. Amaçlı örneklem içerisinde tespit edilen 2014 yapımı olan Evliya Çelebi ve Ölümsüzlük Suyu animasyon filmi ele alınarak incelenmiştir. Yöntem olarak içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Ayrıca ürün yerleştirmeye ilişkin diyaloglar hem sözel hem de görsel malzeme ile beraber değerlendirilerek analiz edilmiştir.
Araştırma bulguları doğrultusunda animasyon filmde en çok görsel sunuma yer verilmiştir. İncelenen animasyon filmde spor, eğitim, inşaat, telekomünikasyon, ulaşım, turizm ve gıda hizmet grubundan markaların ürün yerleştirmelerine yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Referans 1 Prof. Dr. Safiye KIRLAR Referans 2 Prof. Dr. Atiye Filiz SUSAR
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Can Akgün 0000-0001-5097-8291

Yayımlanma Tarihi 22 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 12 Ocak 2021
Kabul Tarihi 12 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akgün, A. C. (2021). ANİMASYON FİLMLERDE ÜRÜN YERLEŞTİRME STRATEJİSİNİN KULLANIMI: EVLİYA ÇELEBİ VE ÖLÜMSÜZLÜK SUYU ÜZERİNDEN BİR İNCELEME. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 4(1), 38-57.


Creative Commons Lisansı    HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE) 
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.