Research Article
BibTex RIS Cite

İMAM-HATİP LİSESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ YETERLİK ALGISI

Year 2018, Volume: 11 Issue: 3, 1745 - 1760, 31.12.2018
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.445930

Abstract

Toplumların maddi ve manevi olarak gelişmesinde
en önemli faktörlerden biri de dindir. Din eğitimi ve öğretimi bireyin, kimlik
ve kişiliğinin gelişiminde hayati bir yeri vardır.
Günümüzde
resmi kuruluş amacı, toplumu din konusunda aydınlatmak olan Diyanet İşleri
Başkanlığının din görevlisi ihtiyacının karşılanmasında önemli bir kurum olan
İmam-Hatip Liseleri, ortaokul üzerine dört yıllık lise kısmını bitiren
öğrencilerine, gerekli sınavları geçtikleri takdirde Diyanet İşleri Bünyesinde
imamlık, vaizlik, Kur’an Kursu öğreticiliği gibi çeşitli görevlere atanabilme
imkanı sağlamaktadır. 
Değişen
sosyo-kültürel şartlar çerçevesinde, mesleki bilgi ve beceri, mesleki uygulama,
dini pedagojik formasyon ve etkili iletişim gibi çeşitli alanlarda kendini
yenilemenin önemi her geçen gün artmaktadır. Dolayısıyla günümüzde, din
görevlilerinin daha nitelikli hizmet sunabilmesi aldıkları eğitimin
yeterliliğine bağlıdır. Bu nedenle de İmam-Hatip Lisesinde verilen eğitimin
niteliği ve yeterlilik durumu araştırılması gereken önemli bir konu olarak
görülmektedir. 
İşte
bu çalışmada, İmam-Hatip Lisesi son sınıf öğrencilerinin din görevliliğine
yönelik mesleki yeterlik algıları ele alınmaktadır. 

References

  • Akengin, H., Yıldırım G., İbrahimoğlu Z., Arslan S. (2014). “Öğrencilerin Coğrafya Dersine İlişkin Öz Yeterlik Algıları İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Marmara Coğrafya Dergisi, 29, 150-167. Akyürek, S. (2005). “Kur’an Kursu Öğreticisinin Mesleki Yeterlilikleri”, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 175-192.Altun, F. ve Yazıcı, H. (2013). “Ergenlerin Benlik Algılarının Yordayıcıları Olarak: Akademik Öz-Yeterlik İnancı ve Akademik Başarı”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (1), 145-156.Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 33-53.Hevedanlı, M. ve Ekici, G. (2009). “Üniversite Öğrencilerinin Biyoloji Öz Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Dicle Üniversitesi Örneği)”, Ege Eğitim Dergisi, 10 (1), 24-47.Karacelil, S. (2013). “Kur’an Kursu öğreticilerine Göre Kur’an Kurslarının Eğitim Problemleri: Şırnak İli Örneği”, Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2 (3), 275-295.Kaya, M. ve Turan, İ. (2013). “İlahiyat Fakültesi ve İmam Hatip Lisesi Son Sınıf Öğrencilerinin Din Görevliliğine İlişkin Mesleki Yeterlik Algıları (Samsun İli Örneği)”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 34, 5-36.Koç, A. (2005). Kur’an Kurslarında Eğitim ve Verimlilik, Ankara: İlahiyat Yayınları.Mersin, Y. (2007). Din Görevlilerinde Mesleki Doyum, (Yüksek Lisans Tezi), Konya: Selçuk Üniversitesi.Önder, M. (2010). “Yeni Öğretim Programı ve 8 Ay Süreli Kur’an Kursları (Muhteva, Uygulama, Problemler ve Çözüm Önerileri)”, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 15 (2), 297-308.Özdemir, Ş. ve Kavak, R. (2011). “Öğretici Görüşlerine Göre Yaz Kur’an Kursları (Elazığ Örneği)”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4, (18), 298-315.Özer, H. ve Sarı, A. (2009). “Kovaryans Analizi Modelleriyle Üniversite Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Atatürk Üniversitesi İİBF Öğrencileri için Bir Uygulama”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24, (2), 105-126.Özerkan, E. (2007). Öğretmenlerin Öz-Yeterlik Algıları ile Öğrencilerin Sosyal Benlik Kavramları Arasındaki İlişki, (Yüksek Lisans Tezi), Edirne: Trakya Üniversitesi.Şeker, H., Deniz, S. ve Görgen, İ. (2005). “Tezsiz Yüksek Lisans Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Yeterlikleri Üzerine Değerlendirmeler”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 42, 237-253.Şişman, M. (2002). Öğretmenliğe Giriş, Ankara: Pegem Yayıncılık.Turan, İ. (2013). “Din Görevlilerinin Mesleki Yeterlikleri”, Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 13, (1), 47 -73. Yaman, S., Cansüngü Koray, Ö.ve Altunçekiç, A. (2004). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma”, 2 (3), 355-366. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/256422
Year 2018, Volume: 11 Issue: 3, 1745 - 1760, 31.12.2018
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.445930

Abstract

References

  • Akengin, H., Yıldırım G., İbrahimoğlu Z., Arslan S. (2014). “Öğrencilerin Coğrafya Dersine İlişkin Öz Yeterlik Algıları İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Marmara Coğrafya Dergisi, 29, 150-167. Akyürek, S. (2005). “Kur’an Kursu Öğreticisinin Mesleki Yeterlilikleri”, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 175-192.Altun, F. ve Yazıcı, H. (2013). “Ergenlerin Benlik Algılarının Yordayıcıları Olarak: Akademik Öz-Yeterlik İnancı ve Akademik Başarı”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (1), 145-156.Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 33-53.Hevedanlı, M. ve Ekici, G. (2009). “Üniversite Öğrencilerinin Biyoloji Öz Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Dicle Üniversitesi Örneği)”, Ege Eğitim Dergisi, 10 (1), 24-47.Karacelil, S. (2013). “Kur’an Kursu öğreticilerine Göre Kur’an Kurslarının Eğitim Problemleri: Şırnak İli Örneği”, Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2 (3), 275-295.Kaya, M. ve Turan, İ. (2013). “İlahiyat Fakültesi ve İmam Hatip Lisesi Son Sınıf Öğrencilerinin Din Görevliliğine İlişkin Mesleki Yeterlik Algıları (Samsun İli Örneği)”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 34, 5-36.Koç, A. (2005). Kur’an Kurslarında Eğitim ve Verimlilik, Ankara: İlahiyat Yayınları.Mersin, Y. (2007). Din Görevlilerinde Mesleki Doyum, (Yüksek Lisans Tezi), Konya: Selçuk Üniversitesi.Önder, M. (2010). “Yeni Öğretim Programı ve 8 Ay Süreli Kur’an Kursları (Muhteva, Uygulama, Problemler ve Çözüm Önerileri)”, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 15 (2), 297-308.Özdemir, Ş. ve Kavak, R. (2011). “Öğretici Görüşlerine Göre Yaz Kur’an Kursları (Elazığ Örneği)”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4, (18), 298-315.Özer, H. ve Sarı, A. (2009). “Kovaryans Analizi Modelleriyle Üniversite Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Atatürk Üniversitesi İİBF Öğrencileri için Bir Uygulama”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24, (2), 105-126.Özerkan, E. (2007). Öğretmenlerin Öz-Yeterlik Algıları ile Öğrencilerin Sosyal Benlik Kavramları Arasındaki İlişki, (Yüksek Lisans Tezi), Edirne: Trakya Üniversitesi.Şeker, H., Deniz, S. ve Görgen, İ. (2005). “Tezsiz Yüksek Lisans Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Yeterlikleri Üzerine Değerlendirmeler”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 42, 237-253.Şişman, M. (2002). Öğretmenliğe Giriş, Ankara: Pegem Yayıncılık.Turan, İ. (2013). “Din Görevlilerinin Mesleki Yeterlikleri”, Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 13, (1), 47 -73. Yaman, S., Cansüngü Koray, Ö.ve Altunçekiç, A. (2004). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma”, 2 (3), 355-366. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/256422
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Turan

Ayşe Vural This is me

Publication Date December 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 11 Issue: 3

Cite

APA Turan, İ., & Vural, A. (2018). İMAM-HATİP LİSESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ YETERLİK ALGISI. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(3), 1745-1760. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.445930
AMA Turan İ, Vural A. İMAM-HATİP LİSESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ YETERLİK ALGISI. hititsosbil. December 2018;11(3):1745-1760. doi:10.17218/hititsosbil.445930
Chicago Turan, İbrahim, and Ayşe Vural. “İMAM-HATİP LİSESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ YETERLİK ALGISI”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, no. 3 (December 2018): 1745-60. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.445930.
EndNote Turan İ, Vural A (December 1, 2018) İMAM-HATİP LİSESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ YETERLİK ALGISI. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 3 1745–1760.
IEEE İ. Turan and A. Vural, “İMAM-HATİP LİSESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ YETERLİK ALGISI”, hititsosbil, vol. 11, no. 3, pp. 1745–1760, 2018, doi: 10.17218/hititsosbil.445930.
ISNAD Turan, İbrahim - Vural, Ayşe. “İMAM-HATİP LİSESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ YETERLİK ALGISI”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11/3 (December 2018), 1745-1760. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.445930.
JAMA Turan İ, Vural A. İMAM-HATİP LİSESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ YETERLİK ALGISI. hititsosbil. 2018;11:1745–1760.
MLA Turan, İbrahim and Ayşe Vural. “İMAM-HATİP LİSESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ YETERLİK ALGISI”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 11, no. 3, 2018, pp. 1745-60, doi:10.17218/hititsosbil.445930.
Vancouver Turan İ, Vural A. İMAM-HATİP LİSESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ YETERLİK ALGISI. hititsosbil. 2018;11(3):1745-60.