Toplumların maddi ve manevi olarak gelişmesinde
en önemli faktörlerden biri de dindir. Din eğitimi ve öğretimi bireyin, kimlik
ve kişiliğinin gelişiminde hayati bir yeri vardır. Günümüzde
resmi kuruluş amacı, toplumu din konusunda aydınlatmak olan Diyanet İşleri
Başkanlığının din görevlisi ihtiyacının karşılanmasında önemli bir kurum olan
İmam-Hatip Liseleri, ortaokul üzerine dört yıllık lise kısmını bitiren
öğrencilerine, gerekli sınavları geçtikleri takdirde Diyanet İşleri Bünyesinde
imamlık, vaizlik, Kur’an Kursu öğreticiliği gibi çeşitli görevlere atanabilme
imkanı sağlamaktadır. Değişen
sosyo-kültürel şartlar çerçevesinde, mesleki bilgi ve beceri, mesleki uygulama,
dini pedagojik formasyon ve etkili iletişim gibi çeşitli alanlarda kendini
yenilemenin önemi her geçen gün artmaktadır. Dolayısıyla günümüzde, din
görevlilerinin daha nitelikli hizmet sunabilmesi aldıkları eğitimin
yeterliliğine bağlıdır. Bu nedenle de İmam-Hatip Lisesinde verilen eğitimin
niteliği ve yeterlilik durumu araştırılması gereken önemli bir konu olarak
görülmektedir. İşte
bu çalışmada, İmam-Hatip Lisesi son sınıf öğrencilerinin din görevliliğine
yönelik mesleki yeterlik algıları ele alınmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 3 |