Bu çalışmada, Türkiye’de turizm alanındaki liderlik araştırmalarını kapsayan doküman incelemesinin sonuçları sunulmaktadır. Araştırma kapsamında ele alınan ulusal hakemli dergilerde 2009-2015 yılları arasında yayınlanan çalışmalar, içerik analizine tabi tutularak, içerik ve yöntem açısından sınıflandırılmış ve liderlik yazınındaki genel eğilimler ve örüntüler belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın anahtar sözcükleri olan “turizm” ve “liderlik” Ulakbim Sosyal Bilimler Veritabanı, Asos Index ve Google Scholar arama motorunda taranmıştır ve 24 çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışmalarda daha önce yönetim ve örgüt araştırmaları için tespit edilen törensel görgülcülük ve yöntemsel tekdüzelik eğiliminin varlığı belirlenmiş ve turizme özgü liderlik araştırmaları için öneriler sunulmuştur. Çalışmada, içerik ve yöntem incelemeleri için kapsayıcı bir yaklaşım önerilmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 2 |