Bu makalede ilk olarak, ulusal ve uluslararası yüksek öğretim derecelendirme sistemlerinin
tarihi gelişimi, ortaya çıkış nedenleri, derecelendirmede esas alınan amaç, yöntem ve ölçütler
ortaya konmakta ardından da ulusal ve uluslararası yüksek öğretim derecelendirme sistemlerinin,
derecelendirmede kullandıkları yöntem, amaç ve ölçütler değerlendirilmektedir. Böylece söz
konusu sistemlerin, güçlü ve zayıf yönleriyle daha yakından tanınmaları, anlaşılmaları hedeflenmektedir.
Son olarak çalışmamızda, söz konusu değerlendirmeler ışığında Türkiye üniversitelerine
özgü bir takım durumları da göz önüne alarak üniversitelerimizin gelişimini ölçümleme
ve derecelendirme ile ilgili öneriler getirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 1 |