Bu çalışma, Türk öğrencilerin Fransızca öznellik (fr. subjonctif) kipi
kullanımının karşıtsal bir yaklaşımla incelenmesini konu edinmektedir. Söz
konusu kipin kullanımı karşılaşılan önemli sorunlardan biridir. Bu sorun,
kullanım alanlarının tam olarak kavranamamasından ve öğrencinin ana
dilindekiyle birebir örtüşmemesinden kaynaklanıyor olmalıdır. Bu çalışmada,
Fransızca öznellik kipi ile Türkçede tasarlama kipleri karşıtsal bir yaklaşımla
incelenmektedir. Öznellik kipinin biçimsel ve işlevsel olarak Türk üniversite
öğrencilerine farklı olduğu görüşü ve farklılıkların, öznellik kipi kullanım
başarısını olumsuz yönde etkilediği ileri sürülmektedir. Bu çalışma, nicel
araştırma tekniği çerçevesinde değerlendirilmiştir. Veri toplamada, sormaca
tekniği kullanılmış, sayısal veriler elde edilmiş ve analizleri yapılmıştır. 10
sorudan oluşturulan sormacadan elde edilen verilere göre, Fransızca öznellik
kipinin kullanımında Türk öğrencilerin başarı oranları düşük olarak ortaya
çıkmıştır. Öğrencilerin öznellik kipi kullanım alanlarını iyi bilmedikleri ve
bu sorunun başarıda önemli bir etken olduğu belirlenmiştir.
Karşıtsal dilbilim Fransızca öğrenimi ve öğretimi Öznellik Kipi Kullanım Başarısı
The
present study handles the subject of usage of French subjunctive mode by
Turkish University students with the study of contrastive approach. The usage
of the mode in question is one of the most important problems encountered. The
occurrence of this problem might be because of its areas of use are not fully
comprehensible and its areas of use do not correspond to the ones that students
have in their native language. In this present study, the French subjunctive
mode and event modalities were examined with contrastive approach. The idea
that subjunctive mode as morphological and functional is very different for
Turkish university students is put forward and the differences have negative
influence on the success of the usage of this mode. This study was evaluated
within the framework of the quantitative research method. A questionnaire
technique was used in collecting data; quantitative data were obtained and
analyzed. According to data obtained from this questionnaire consisting of 10
questions, the rates of success of the Turkish university students have emerged
as low. It was found that the students are not good at understanding its areas
of use and this problem causes an important impediment on the success.
Contrastive Linguistics French Learning And Teaching Subjective Mode Success of Usage
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 11 |