Logical
thinking includes scientific knowledge and skills to understand hypotheses that
depend on theory, statistic, cause and effect. Logical thinking and using
reasoning skills play an important role for students’ academic achievement,
understanding scientific concepts and nature of science. The students who can
use these skills can construct hypothesis, and test this correct or incorrect
into their mind. Moreover, they can solve higher order problem and transfer
reasoning skills to different or new problems. This situation is important for
science education since students should these skills effectively in physics,
chemistry and biology courses. In the present study, science and primary
education prospective teachers’ reasoning levels were determined and
investigated whether there was effect of some variables such as mother-father
education state, classroom level, gender on prospective teachers’ reasoning
levels. Hence Lawson’s Science Reasoning Test was applied to 795 science
and primary education teacher candidates in Turkey. It was found that the
science and primary education teacher candidates’ reasoning levels were slightly
below medium-level and there was no significant meaning between science and
primary education teacher candidates’ reasoning levels. The effect of some
variables on teacher candidates’ reasoning level was detailed in the section of
finding.
04/2016-06
Mantıksal
düşünme; teorik, istatistikî ve neden-sonuca bağlı olan hipotezleri ve bilimsel
bilgiyi anlamak ve değerlendirmek için gerekli olan becerileri kapsar.
Mantıksal düşünme becerilerini kullanabilme, öğrencilerin akademik
başarılarında, bilimsel kavramları ve bilimin doğasını anlamalarında önemli bir
rol oynamaktadır. Bu becerileri kullanabilen öğrenciler hipotezler
oluşturabilir ve oluşturdukları hipotezlerin doğruluğunu veya yanlışlığını test
edebilirler, bunun yanında üst düzey düşünme becerisi gerektiren problemleri
çözebilir ve bu becerilerini farklı ya da yeni problemlere aktarabilirler. Bu
durum, fen alanında ders gören öğrencilerin fizik, kimya ve biyoloji gibi alan
derslerinde mantıksal düşünme becerilerini etkin bir şekilde kullanımını
gerekli kılar. Bu araştırmada, fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adayı olan
öğrencilerin mantıksal düşünme düzeyleri belirlenmiş; ayrıca öğrencilerin
anne-baba eğitim durumu, sınıf düzeyi ve cinsiyetlerinin mantıksal düşünme
düzeylerine etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Bunun için Türkçeye
uyarlanmış olan Lawson Mantıksal Düşünme Testi Türkiye’deki bazı Eğitim
Fakültelerinin fen bilgisi eğitimi ve sınıf öğretmenliği anabilim dalında
öğrenim gören 795
öğretmen adayına uygulanmıştır. Genel olarak; ilgili teste göre,
öğretmen adaylarının mantıksal düşünme düzeyleri yetersiz olup fen bilgisi
öğretmen adaylarının mantıksal düşünme düzeyi ile sınıf öğretmeni adaylarının
mantıksal düşünme düzeyi arasında anlamlı bir farklılık çıkmamıştır. Çeşitli
değişkenlerin öğretmen adaylarının mantıksal düşünme düzeylerine etkisi bulgular
kısmında detaylandırılmıştır.
Gazi Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri
04/2016-06
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | 04/2016-06 |
Publication Date | July 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 34 Issue: 3 |