Bu araştırmanın amacı fen lisesi öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutumlarını ve akademik benliktasarımlarını a) cinsiyet, b) sınıf düzeyi, c) başarı durumu ve d) öğrenim görmeyi planladığı fakülte bazında incelemektir. Buaraştırma Ankara Fen Lisesi öğrencileri üzerinde yürütülmüş ve toplam 322 öğrenciye ulaşılmıştır. Veri toplamak amacıyla32 maddelik bir biyoloji dersine yönelik tutum ölçeği ve sekiz maddelik bir akademik benlik tasarımı ölçeği ile kişiselbilgiler formu kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan biyoloji dersine yönelik tutum ölçeğinin alfa güvenirliği0.98 akademik benlik tasarımı ölçeğinin alfa güvenirliği ise 0.81 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde ikili gruplarınkarşılaştırılmasında t testi, ikiden fazla karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizi ve Scheffe testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, fen lisesi öğrencilerin biyoloji dersine yönelik tutumları ile akademik benliktasarımları bakımından kız öğrenciler lehine fark bulunmuştur. Yine, öğrencinin sınıf düzeyi, başarı düzeyi ve öğrenimgörmeyi planladığı fakülte bazında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 38 Issue: 38 |