BibTex RIS Cite

PISA’da Fin Başarısının Nedenleri Ve Nasılları

Year 2010, Volume: 39 Issue: 39, 121 - 131, 01.06.2010

Abstract

Eğitim reformlarının ve yatırımlarının etkili olup olmadığını, pek çok ülke katıldıkları uluslararasıdeğerlendirme çalışmalarının sonuçlarına göre tayin etmekte ve yine bu sonuçlara göre eğitim sistemlerine yönelik dönütsağlamaktadır. Bu ülkeler arasında, OECD üyesi olan Finlandiya ve Türkiye de yer almaktadır. Finlandiya’nın 2000, 2003 ve2006 yıllarında PISA’da elde ettiği başarı, birçok ülkede merak uyandırmış; özellikle Türkiye gibi bu değerlendirmeçalışmalarında istenilen başarıyı yakalayamamış pek çok ülke için Fin eğitim sisteminin başarısının ardındaki nedenlerinaraştırılmasını önemli kılmıştır. Bu çalışmada, esneklik, özerklik ve bireysel ihtiyaçların ön plana çıkarıldığı eğitimyaklaşımı, eğitimde fırsat eşitliği, öğretmen yetkinliği ve okuryazar toplum yapısı gibi Finlandiya’ya başarı getirdiğidüşünülen bazı etmenler, Fin eğitim sistemi çerçevesinde tartışılmıştır. Ayrıca, eğitimde istenilen kaliteyi yakalamak vekorumak idealiyle, Türkiye açısından gerekli eğitim politikalarının oluşturulmasında Fin örneğinden çıkartılabilecek bazısonuçlara da değinilmiştir

Year 2010, Volume: 39 Issue: 39, 121 - 131, 01.06.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Rahime Çobanoğlu This is me

Koray Kasapoğlu This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 39 Issue: 39

Cite

APA Çobanoğlu, R., & Kasapoğlu, K. (2010). PISA’da Fin Başarısının Nedenleri Ve Nasılları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 121-131.