BibTex RIS Kaynak Göster

PISA’da Fin Başarısının Nedenleri Ve Nasılları

Yıl 2010, Cilt: 39 Sayı: 39, 121 - 131, 01.06.2010

Öz

Eğitim reformlarının ve yatırımlarının etkili olup olmadığını, pek çok ülke katıldıkları uluslararasıdeğerlendirme çalışmalarının sonuçlarına göre tayin etmekte ve yine bu sonuçlara göre eğitim sistemlerine yönelik dönütsağlamaktadır. Bu ülkeler arasında, OECD üyesi olan Finlandiya ve Türkiye de yer almaktadır. Finlandiya’nın 2000, 2003 ve2006 yıllarında PISA’da elde ettiği başarı, birçok ülkede merak uyandırmış; özellikle Türkiye gibi bu değerlendirmeçalışmalarında istenilen başarıyı yakalayamamış pek çok ülke için Fin eğitim sisteminin başarısının ardındaki nedenlerinaraştırılmasını önemli kılmıştır. Bu çalışmada, esneklik, özerklik ve bireysel ihtiyaçların ön plana çıkarıldığı eğitimyaklaşımı, eğitimde fırsat eşitliği, öğretmen yetkinliği ve okuryazar toplum yapısı gibi Finlandiya’ya başarı getirdiğidüşünülen bazı etmenler, Fin eğitim sistemi çerçevesinde tartışılmıştır. Ayrıca, eğitimde istenilen kaliteyi yakalamak vekorumak idealiyle, Türkiye açısından gerekli eğitim politikalarının oluşturulmasında Fin örneğinden çıkartılabilecek bazısonuçlara da değinilmiştir

Yıl 2010, Cilt: 39 Sayı: 39, 121 - 131, 01.06.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rahime Çobanoğlu Bu kişi benim

Koray Kasapoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 39 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Çobanoğlu, R., & Kasapoğlu, K. (2010). PISA’da Fin Başarısının Nedenleri Ve Nasılları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 121-131.