Eğitim araştırmalarında öğrencilerin, sınırların ve okulların çok aşamalı yapıda olması gibi, aynı öğretim üyesinden ders alan öğrenciler de çok aşamalı veri yapısına bir örnektir. Bu çalışmada Algılanan Öğretim Üyesi Etkililiğinin (AÖÜE) Öğrenci Sadakatine (ÖS) etkisinin araştırılması için, çok aşamah yapısal eşitlik modelinden yararlanılmıştır. 2004 akademik yılında 202 öğretim üyesinden (ikinci aşama örnekleme birimi) ders alan 17647 öğrenci (birinci aşama örnekleme birimi) araştırınamn örneklemini oluşturmuştur. Hem öğretim üyesi içi, hem de öğretim üyeleri arası yapısal eşitlik modelleri AÖÜE’nin ÖS’yi olumlu etkilediğini doğrulamıştır. ÖS’deki değişkenliğin AÖÜE tarafından açıklanan kısnn, öğretim üyesi içi modelde %57 iken, öğretim üyeleri arası modelde %92 bulunmuştur. Ayrıca çahşmada ikinci aşama değişkenlerinin öğretim üyeleri arası modelde ÖS’ye etkisi de araştırılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 36 Issue: 36 |