Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de ilköğretim okullarımn birinci sınıfmda okuyan bir grup çocuğun hazırbulunuşlukları ile okuma ve yazma başarımları arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemektir. Okulun ilk haftasında çocukların okul olgunluğu, harf-ses ilişkisi ve ses farkındalığı (phonemic awareness) bakımından durumları bireysel olarak belirlenmiştir. Daha sonra, uygulanan ilkokuma-yazma öğretimi süreci içinde, çocukların okuma ve yazma başarınılarım belirlemek için üç farkh zamanda ölçüm yapılımştır. Hazırbulunuşluk ile okuma ve yazma başarımları arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacıyla çoklu doğrusal regresyon istatistiği yapılnnştır. Bulgular, hazırbulunuşluğun, özellikle okul olgunluğunun okuma ve yazma başarımlarında belirleyici bir değişken olduğunu ortaya koymuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 36 Issue: 36 |