The aim of this study was to investigate 9th grade students’ difficulties and errors on operations, ordering numbers, solving equations and inequalities. The data were gathered by the questionnaire containing 10 open ended questions. The answers of the students were categorized according to 0-3 point’s schema. The results revealed that participants made many errors in arithmetic operations, in using distributive laws, and in solving equation and inequalities. Further, the detailed analysis of students’ responses revealed that students have many difficulties about constructing number sense, ordering rational or irrational numbers, and finding the solution of multi- inequalities.
Bu çalışmanın konusu mutlak değer kavramının öğretilmesine temel teşkil eden aritmetik işlemler, sayıların sıralanması, denklem ve eşitsizlik çözümlerindeki 9. sınıf öğrencilerinin hatalarını ve zorluklarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla hazırlanan 10 açık uçlu soruya verilen yanıtlar 0–3 arasındaki puan kriterine göre analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar göstermektedir ki, öğrenciler dört işlemde, çarpmanın toplama veya çıkarma üzerine dağılmasında, denklem ve eşitsizlik çözümlerinde çok sık hata yapmaktadırlar. Ayrıca, öğrencilerin vermiş olduğu yanıtların detaylı analizi öğrencilerin sayı kavramının oluşturulmasında, rasyonel ve irrasyonel sayıların sıralanmasında ve iki ayrı eşitsizlik birleştirilerek tek bir eşitsizlik olarak verildiğinde bu eşitsizliklerin çözülmesinde zorlandıklarını ortaya çıkarmıştır
eşitsizlikler denklemler işlemler sıralama bağıntısı öğrenci hataları ve kavramsal yanılgıları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 32 Issue: 32 |