Bu araştırmanın amacı, Türkiye deki geç ergenlik dönemindeki üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerini incelemektir. Araştırmaya Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi PDR bölümünde okuyan 19–22 yaşları arasında 39 öğrenci ( % 42 kız, % 58 erkek) katılmıştır. Araştırmanın amacına yönelik olarak verilen konuları sınıf ortamında toplam beş hafta boyuncatartışmak üzere her konu için beşer kişilik iki tartışma grubu oluşturulmuştur. Birinci gruptan verilen konuyu savunması, ikinci gruptan ise aynı konuda karşı savunma geliştirmesi istenmiştir. Her biri 50 dakikalık ders saatinde yapılan tartışmalar araştırmacılar tarafından ses bantlarına kaydedilmiş, daha sonra bu tartışmalar içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. İçerik analizi ile öğrencilerin tüm konuşmaları daha önceden araştırmacılar tarafından, kanıt gösterme, kişiyi kaynak gösterme, mantıklı konuşma ve duygusal konuşma olarak belirlenen dört içerik kategorisine yerleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ergenlerin tezlerini savunurken daha çok duygusal konuştukları görülmüştür bunu sırası ile mantıklı konuşma, belgelere dayanarak konuşma ve kişiden alıntı yaparak konuşma izlemektedir. Bulgular yazınlık bilgileri ışığında tartışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 33 Issue: 33 |