The aim of this research is to assess the science books used in 6, 7, and 8 th grades by science teachers and trainee teachers. Sample of the research consists of 114 science teachers chosen randomly from primary schools in Eskişehir city center and 36 fourth grades of undergraduated students from Eskişehir Osmangazi University. According to the results those science books used in 6, 7, and 8 th grades have been accepted at the good level for the appropriacy of the language and expression.
Bu araştırmada halen yürürlükte olan fen bilgisi 6, 7 ve 8. sınıf ders kitaplarının fen bilgisi öğretmenleri ve fen bilgisi öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Eskişehir il merkezinde bulunan ilköğretim okullarından rastgele seçilen 114 fen bilgisi öğretmeni ile Eskişehir Osmangazi üniversitesi fen bilgisi öğretmenliği son sınıfta okuyan 36 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Elde edilen sonuçlara göre 6, 7 ve 8.sınıf fen bilgisi ders kitapları dil ve anlatım boyutunda iyi düzeyde bulunmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 33 Issue: 33 |