BibTex RIS Cite

Yurt Dışına Giden Hacettepe Üniversitesi Erasmus Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri

Year 2007, Volume: 33 Issue: 33, 229 - 239, 01.06.2007

Abstract

Avrupa genelinde 1987 yılında başlatılan Erasmus Programı çerçevesinde yükseköğretimde hareketlilik artarak sürmektedir. Türkiye bu programa 2004yılında katılmıştır. Erasmus Programına katılan öğrencilerin beklenti ve memnuniyetlerinin belirlenmesi programa ilişkin düzeltme ve geliştirme çalışmaları bakımından önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı Hacettepe Üniversitesi’nden Erasmus programı ile yurt dışına giden öğrencilerin günlük yaşam, akademik yaşam ve öğrenci destek hizmetlerine ilişkin memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Çalışmanın verileri 2005-2006 öğretim yılında Erasmus öğrencisi olarak yurt dışına giden 75 öğrenciden sağlanmıştır. Verilerin toplanmasında, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Hacettepe Erasmus Öğrenci Anketi (HERÖG)” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde anket maddelerine verilen yanıtlardan frekans ve yüzde dağılımları elde edilmiştir. Öğrencinin her bir maddeye ilişkin olarak memnuniyet düzeyini belirleyebilmek için memnuniyet düzeyi ve beklenti düzeyi arasındaki fark belirlenmiş ve aradaki fark memnuniyet düzeyi olarak değerlendirilmiştir. Araştırma öğrencilerin büyük çoğunluğunun günlük yaşam, akademik yaşam ve öğrenci destek hizmetleri konusunda beklentilerinin karşılandığını ortaya koymaktadır. Ancak bazı hizmetlerde beklentisi karşılanmayan dikkate değer sayıda öğrencinin olduğu da belirlenmiştir

References

  • A.B. Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı, (2005). Bolonya Süreci’nin Türkiye’de uygulama projesi 2004- 2005 çalışma raporu. Ankara.
  • Altbach, P. ve Teichler, U. (2001). Internationalization and exchanges in a globalized university. Journal of Studies in International Education, 5, 5–25.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA.
  • Corbett, A. (2003). Ideas, institutions and policy entrepreneurs: towards a new history of higher education in the European Community, European Journal of Education, 33, 315–330.
  • DPT, (2000). 8. Beş Yıllık Kalkınma Planı 2001 – 2005, Ankara: DPT.
  • European Union (EU), (2005). ‘Activities of the European Union’, Europa.
  • http://europa.eu.int/scadplus/leg/en/cha/c11043.htm .
  • Figlewicz, R ve Williams, J. (2005). How satisfied are Erasmus Students? bildiri sunumu 27th Annual Fair Forum, 28-31
  • August, Riga, Litvanya.
  • Hacettepe Üniversitesi, (2006). AB Ofisi Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Çalışma Raporu, Ankara: Hacettepe Üniversitesi,.
  • Harvey, L., (2001), Student Feedback: a report to the Higher Education Funding Council for England (Ekim). Çalışma Raporu http://www.uce.ac.uk/crq
  • Harvey, L., Burrows, A. and Green, D., (1992). Total Student Experience: A First Report of the QHE National Survey of Staff and Students' Views of the Important Criteria for Assessing the Quality of Higher Education. Çalışma raporu. Birmingham: UCE
  • Papatsiba, V. (2005). Student mobility in Europe: An academic, cultural and mental journey? Some conceptual reflections and empirical findings, International Perspectives on Higher Education Research, 3, 29-65.
  • Papatsiba, V. (2006). Making higher education more European through student mobility? Revisiting EU initiatives in the context of Bologna Process, Comperative Education, 42, 93-111.
  • Rekkedal, T., ve Qvist-Eriksen, S., (2003). The Student’s Need for and Satisfaction with Student Support Services, çalışma raporu, Bekkestua.
  • Stronkhorst, R. (2005). Learning outcomes of international mobility at two Dutch institutions of Higher Education. Journal of Studies in International Education, 9, 292-317.
  • T.C. Mili Eğitim Bakanlığı (1999). Bolonya Deklarasyonu – Avrupa Yüksek Öğretim Alanı. http://yogm.meb.gov.tr/BolonyaDeklarasyonu.htm
  • Tauch, C. (2004). Almost half-time in the Bologna Process—where do we stand? European Journal of Education, 39, 275– 288.
  • Teichler, U. (2004). Temporary study abroad: the life of ERASMUS students. European Journal of Education, 39, 395-408
  • Teichler, U. (2001). Changes of ERASMUS under the umbrella of SOCRATES. Journal of Studies in International Education, 5, 201-227.
  • Teichler, U., Gordon, J. ve Maiworm, F. (2001). Socrates 2000 Evaluation Study (Brussels, European Commission). http://europa.eu.int/comm/education/programmes/evaluation/
  • Weirs-Jenssen, J., Stensaker, B., ve Grogaard, J.B. (2002). Student Satisfaction: Towards an empirical deconstruction of the concept. Quality in Higher Education 8, 183-96.
Year 2007, Volume: 33 Issue: 33, 229 - 239, 01.06.2007

Abstract

References

  • A.B. Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı, (2005). Bolonya Süreci’nin Türkiye’de uygulama projesi 2004- 2005 çalışma raporu. Ankara.
  • Altbach, P. ve Teichler, U. (2001). Internationalization and exchanges in a globalized university. Journal of Studies in International Education, 5, 5–25.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA.
  • Corbett, A. (2003). Ideas, institutions and policy entrepreneurs: towards a new history of higher education in the European Community, European Journal of Education, 33, 315–330.
  • DPT, (2000). 8. Beş Yıllık Kalkınma Planı 2001 – 2005, Ankara: DPT.
  • European Union (EU), (2005). ‘Activities of the European Union’, Europa.
  • http://europa.eu.int/scadplus/leg/en/cha/c11043.htm .
  • Figlewicz, R ve Williams, J. (2005). How satisfied are Erasmus Students? bildiri sunumu 27th Annual Fair Forum, 28-31
  • August, Riga, Litvanya.
  • Hacettepe Üniversitesi, (2006). AB Ofisi Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Çalışma Raporu, Ankara: Hacettepe Üniversitesi,.
  • Harvey, L., (2001), Student Feedback: a report to the Higher Education Funding Council for England (Ekim). Çalışma Raporu http://www.uce.ac.uk/crq
  • Harvey, L., Burrows, A. and Green, D., (1992). Total Student Experience: A First Report of the QHE National Survey of Staff and Students' Views of the Important Criteria for Assessing the Quality of Higher Education. Çalışma raporu. Birmingham: UCE
  • Papatsiba, V. (2005). Student mobility in Europe: An academic, cultural and mental journey? Some conceptual reflections and empirical findings, International Perspectives on Higher Education Research, 3, 29-65.
  • Papatsiba, V. (2006). Making higher education more European through student mobility? Revisiting EU initiatives in the context of Bologna Process, Comperative Education, 42, 93-111.
  • Rekkedal, T., ve Qvist-Eriksen, S., (2003). The Student’s Need for and Satisfaction with Student Support Services, çalışma raporu, Bekkestua.
  • Stronkhorst, R. (2005). Learning outcomes of international mobility at two Dutch institutions of Higher Education. Journal of Studies in International Education, 9, 292-317.
  • T.C. Mili Eğitim Bakanlığı (1999). Bolonya Deklarasyonu – Avrupa Yüksek Öğretim Alanı. http://yogm.meb.gov.tr/BolonyaDeklarasyonu.htm
  • Tauch, C. (2004). Almost half-time in the Bologna Process—where do we stand? European Journal of Education, 39, 275– 288.
  • Teichler, U. (2004). Temporary study abroad: the life of ERASMUS students. European Journal of Education, 39, 395-408
  • Teichler, U. (2001). Changes of ERASMUS under the umbrella of SOCRATES. Journal of Studies in International Education, 5, 201-227.
  • Teichler, U., Gordon, J. ve Maiworm, F. (2001). Socrates 2000 Evaluation Study (Brussels, European Commission). http://europa.eu.int/comm/education/programmes/evaluation/
  • Weirs-Jenssen, J., Stensaker, B., ve Grogaard, J.B. (2002). Student Satisfaction: Towards an empirical deconstruction of the concept. Quality in Higher Education 8, 183-96.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

ESED Yağcı This is me

C ERGİN Ekinci This is me

BERRİN Burgaz This is me

HÜLYA Kelecioğlu This is me

TUNCAY Ergene This is me

Publication Date June 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 33 Issue: 33

Cite

APA Yağcı, E., Ekinci, C. E., Burgaz, B., Kelecioğlu, H., et al. (2007). Yurt Dışına Giden Hacettepe Üniversitesi Erasmus Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 229-239.