Öğrenmeyi ve kalıcılığı açıklayan farklı öğrenme yaklaşımları bulunmaktadır. Mayer’in (2001) Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı da bunlardan biridir. Mayer, öğrenmenin oluşması ve kalıcı öğrenmeler sağlanması için farklı yaklaşımları içinde barındıran bütünsel bir öğrenme kuramı ortaya koymuştur. Mayer’in, Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı, (ikili kodlama, sınırlı kapasite ve aktif işlemci) üç farklı bilişsel kurama dayandırılarak, öğrenenin zihinsel olarak seçme, organize etme ve kaynaştırma işlemleriyle sürece aktif olarak katıldığını ileri süren bir kuramdır. Bu kurama göre, etkili bir çoklu öğrenme ortamını tasarlamada yol gösterici yedi ilke bulunmaktadır. Bunlar, çoklu ortam ilkesi, uzamsal yakınlık ilkesi, zamansal yakınlık ilkesi, tutarlılık (mantıklılık) ilkesi, sıraya koyma ilkesi, gereksizlik ilkesi, bireysel farklılıklar ilkesidir. Bu makalede Mayer’in Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme kuramı incelenerek, bu kuramın kalıcı öğrenme ve destek öğretim materyalleri çoklu öğrenme ortamlarının tasarımında göz önünde bulundurulması gereken ilkeler açıklanmıştır
türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı ikili kodlama aktif işlemci sınırlı kapasite çoklu ortam öğrenme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 28 Issue: 28 |