Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT)’nin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu, öğretmenler, öğrenciler, BİT koordinatörü, okul yönetimi, eğitim programları ve okul kültürü gibi bir çok dinamiği içinde barındıran karmaşık ve çok boyutlu bir süreçtir. Bu nedenle BİT uygulamalarının, içinde bulunduğu bağlamla birlikte ele alınıp irdelenmesi önemli görünmektedir. Etkinlik Kuramı’nın, bir taraftan BİT’in öğrenme ortamlarına nasıl entegre edileceği konusunda diğer yandan, BİT’in kullanıldığı bağlamdaki etkinlikler, içerikler ve kişiler arası süreçlerin bütünsel bir bakış açısıyla incelenebilmesinde önemli olanaklar sunabileceği ileri sürülebilir. Buradan hareketle çalışmada, Etkinlik Kuramı’nın temel yapısı ve ilkeleri açıklanarak, BİT’in öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunun çok boyutlu olarak irdelenebilmesinde, Etkinlik Kuramı’ndan nasıl yararlanılabileceği ortaya konulmaya çalışılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 28 Issue: 28 |