BibTex RIS Cite

Disiplinler arası yaklaşıma dayalıyaratıcı problem çözme öğretim programının yaratıcı problem çözme becerisine etkisi

Year 2005, Volume: 28 Issue: 28, 159 - 167, 01.06.2005

Abstract

Bu araştırmanın amacı, disiplinlerarası yaklaşıma dayalı yaratıcı problem çözme (DYDYPÇ) öğretim programı ile öğrencilerin yaratıcı problem çözme becerilerindeki erişilerinde anlamlı bir fark olup olmadığını incelemektir. Araştırmaya Ankara ili Namık Kemal İlköğretim Okulunda 7. sınıf düzeyinde 45 öğrenci katılmıştır. Bu çalışmada tek deney deseni ve gözlem tekniği uygulamaya konulmuştur. Toplanan verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanı sıra deneysel işlemin etkisini incelemek için ilişkili t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, yaratıcı problem çözme erişilerinde deney grubunun lehine anlamlı farklar olduğunu ortaya koymuştur

References

  • Bates, A. (1995). Technology, open learning and distance education. London: Routledge.
  • Clark, E. (1997). Designing and ımplementing an iıntegrated curriculum: A Student centered approach. VT: Holistic Education Press Brandon.
  • Eisner, E. (1976). The Arts, human development and educatıon. Mc Cutchan publishing Corp.: Berkeley
  • Ellsworth, J. H. (1994). Education on the internet. Indianapolis: Sams Publishing.
  • Goldstein, W. M. ve Hogarth, R. M. (1997). Judgment and decision research: Some Historical Context. (ss.64-65). Cambridge: Cambridge university press.
  • Hope, S. (1991). Policy making, the arts and school change. (Briefing Paper). (ss. 1-5). Reston, VA: Council of Arts Accrediting Associations.
  • İftar, G. (1997). Tek denekli araştırma yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Jacobs, H. (1989). Interdisciplinary curriculum: design and implementation. VA: Association for supervision and curriculum development. Alexandria.
  • Lumsdaine, E. (1995). Creative problem solving. New York: McGraw-Hıll.
  • Martinello, M. L. (2000). Interdisciplinary inquiry in teaching and learning. Upper Saddle River: Gillian E. Cook.
  • Perkins, D. N. (1994). The Intelligent eye. Santa Monica, CA: The Getty center for education in the arts.
  • Proctor, T. (1999). Creative problem solving for manager. London: Routledge.
Year 2005, Volume: 28 Issue: 28, 159 - 167, 01.06.2005

Abstract

References

  • Bates, A. (1995). Technology, open learning and distance education. London: Routledge.
  • Clark, E. (1997). Designing and ımplementing an iıntegrated curriculum: A Student centered approach. VT: Holistic Education Press Brandon.
  • Eisner, E. (1976). The Arts, human development and educatıon. Mc Cutchan publishing Corp.: Berkeley
  • Ellsworth, J. H. (1994). Education on the internet. Indianapolis: Sams Publishing.
  • Goldstein, W. M. ve Hogarth, R. M. (1997). Judgment and decision research: Some Historical Context. (ss.64-65). Cambridge: Cambridge university press.
  • Hope, S. (1991). Policy making, the arts and school change. (Briefing Paper). (ss. 1-5). Reston, VA: Council of Arts Accrediting Associations.
  • İftar, G. (1997). Tek denekli araştırma yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Jacobs, H. (1989). Interdisciplinary curriculum: design and implementation. VA: Association for supervision and curriculum development. Alexandria.
  • Lumsdaine, E. (1995). Creative problem solving. New York: McGraw-Hıll.
  • Martinello, M. L. (2000). Interdisciplinary inquiry in teaching and learning. Upper Saddle River: Gillian E. Cook.
  • Perkins, D. N. (1994). The Intelligent eye. Santa Monica, CA: The Getty center for education in the arts.
  • Proctor, T. (1999). Creative problem solving for manager. London: Routledge.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Alev Özkök This is me

Publication Date June 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 28 Issue: 28

Cite

APA Özkök, A. (2005). Disiplinler arası yaklaşıma dayalıyaratıcı problem çözme öğretim programının yaratıcı problem çözme becerisine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 159-167.