Yaşlı
tüketicilerin giysi üketimine yönelik davranışlarım incelemek ve sorunlarım
belirlemek amacı ile planlanan bu araştırmanın evrenini huzurevlerinde
yaşayan yaşlı tüketiciler oluşturmaktadır, Verilerin toplanmasında
anket tekniğinden yararlanılmış, istekli ve sorulara yanıt verebilen
601 kadın, 491u erkek toplam 109 denek araştıma kapsamına alınmıştır.
Elde edilen veriler Minitab İstatistik paket yazılımından yararlanılarak
değerlendirilmiş, mutlak ve yüzde değerleri gösteren çizelgeler hazırlanarak
aritmetik ortalamalar; alınmış ve gerekli görülenlere G Testi uygulanmıştır.
Araştırma
bulguları yaşlı tüketicilerin giysilerini daha çok hazır aldıklarını, giysiler
için para harcamaktan hoşlandıklarını, giysi satın almadan önce piyasa
araştırması yaptıklarını,- giysilerinde aradıkları en önemli özelliklerin
rahatlık-kullanışlılık, vücut ölçülerine uygunluk ve ekonomik fiyat olduğunu ve
çoğunluğunun hazır giysileri beğendiklerini, bununla birlikte en çok etek,
pantolon, bluz, gömlek elbise, takım elbise ye paltoların ölçüleri, modelleri,
dokumaları ya da dikişleri ile ilgili sorunları olduğunu göstermektedir,
Farklı
cinsiyet ve yaş kategorilerindeki yaşlıların giysi tüketimine yönelik
davranışlarının ve sorunlarının anlaşılması pazarlamacılar ve eğitimciler açısından
yararlı olabilir. Bireylerin yaşlandıktan sonra da alışkın oldukları standartta
giyinebilmeleri pazarda istek ve İhtiyaçlarına uygun hazırgiyim ürünlerinin
bulunmasına ve uygun pazarlama mesajlarının kullanılmasına bağlıdır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 1999 |
Submission Date | July 18, 2017 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 17 Issue: 2 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.